TV4 är dött idag för kunder hos ComHem. Saknar ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av Pulver:

Är det verkligen ingen som tittar på direktsänd sport längre ?

Jo. Det är i praktiken det enda jag har min TV till. Det och som större skärm när jag har gäster och vi ska kolla på nåt. Men 99.71 procent av mitt rörlig-bild-tittande sker på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Använder linjär-tv för nyhetsprogram och direktsändningar av sport och melodifestivalen. Sa igår upp mitt com-hem abonnemang då jag inte tycker com-hem/tele2 inte skött detta så snyggt. Tror jag kommer klara mig bra utan linjer-tv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Harbls:

Jag har arbetat i 20 år
15 av dem i Sverige och de senaste 5 i Danmark.

Därför betalar jag inte skatt i Sverige längre och slipper därför finansiera skräpet genom skatten. Riktigt nöjd när de ändrade från tv-licens till avdrag på lönen i form av skatt.

lyckos

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018
Skrivet av Pulver:

Är det verkligen ingen som tittar på direktsänd sport längre ?

Jo via IPTV numera, sist jag kollade på tv från mitt antennuttag var väl 15 år sedan.

A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Irre:

Efn.se visar bra nyheter!

Tack för tipset!

//Bacon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2004

Kan säga att man saknar ju inte kanalen, sen så ser ja typ tv ett hockey vm om året...

32" MVA 1440p | i7-2600K@4,4GHZ | 16GB | GTX 1060 6GB

Asus Xonar Essence STX | Logitech G910 Orion Spectrum

Logitech G602 | Beyerdynamic DT 770 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Tips. Viafree visar ibland sport som aldrig visa i statliga SVT/TV4.
Snooker och andra biljardspel och massor av darttävlingar har visats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av crew seven:

Och du tror att min mor kommer att förstå detta? Som sagt vi är nördar

Menade ju inte att hon nödvändigtvis måste behöva bygga ihop den själv.

Min går hellre och fiskar upp tidningen ur korgen än trycker på programguideknappen, för att ge en uppfattning om nivån på teknikaversionen.

Skrivet av Harbls:

Jag har arbetat i 20 år

Därför betalar jag inte skatt i Sverige längre och slipper därför finansiera skräpet genom skatten. Riktigt nöjd när de ändrade från tv-licens till avdrag på lönen i form av skatt.

Fast hela tanken är ju att det ska jämna ut sig, så en dansk täcker upp för dig.

Frågan är la mest om stackars hen måste betala TV-avgiften hemma också..

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av AndreaX:

Menade ju inte att hon nödvändigtvis måste behöva bygga ihop den själv.

Min går hellre och fiskar upp tidningen ur korgen än trycker på programguideknappen, för att ge en uppfattning om nivån på teknikaversionen.

Fast hela tanken är ju att det ska jämna ut sig, så en dansk täcker upp för dig.

Frågan är la mest om stackars hen måste betala TV-avgiften hemma också..

Sålänge jag slipper betala så skiter jag i vilket

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Vet inte hur man ser att man betalalar tv avgiften, får samma pengar som förut efter skatt.

A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av r0ad:

Spelar ingen roll om du plockar det via IP eller kabel. Är det Comhem som levererar har du oavsett inga tv4-kanaler

Menar du pirat-tv så är det inte tillåtet att diskutera här

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Harbls:

Jag har arbetat i 20 år

Men Danmark är ju som Sverige, man betalar "tv-avgiften" på skatten.. Så du får ju betala en dansk tv avgift.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där Som det är Roligast
Registrerad
Dec 2007

tv4 finns ju på marksänds ju bara en liten antenn så har du 4ran.. det är ju bara på comhems nät som det inte finns marksänt är ju fritt.

GPU = Sorry to say NVIDIA 2080ti
CPU = Intel 8700K
OS = Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017
Skrivet av zogez:

Men Danmark är ju som Sverige, man betalar "tv-avgiften" på skatten.. Så du får ju betala en dansk tv avgift.

Skatten dras bara på inkomstskatt.
Bara ett exempel. Har man ingen sådan skatt och lever på Daytrading så slipper man tv-avgift..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av zogez:

Har jag påstått något annat? Det enda jag sagt är att jag inte betalar för svensk tv. Hur svårt kan det vara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Harbls:

Har jag påstått något annat? Det enda jag sagt är att jag inte betalar för svensk tv. Hur svårt kan det vara?

Dansk tv måste ju va 1000gr värre att titta på.. om man nu inte kan danska så klart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av zogez:

Dansk tv måste ju va 1000gr värre att titta på.. om man nu inte kan danska så klart

Missing the point;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Harbls:

Missing the point;)

Är det Danska

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/random
Registrerad
Feb 2016

Och till allas stora förtjusning verkar de ha kommit överens nu, åtminstone delvis

https://www.dn.se/ekonomi/com-hem-och-tv4-overens/
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GG2jl9/com-hem-och-t...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Naki:

Och till allas stora förtjusning verkar de ha kommit överens nu, åtminstone delvis

https://www.dn.se/ekonomi/com-hem-och-tv4-overens/
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GG2jl9/com-hem-och-t...

Comhem borde köpa SVT bara för att jävlas med TV4

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av WCH-sopa:

Skatten dras bara på inkomstskatt.
Bara ett exempel. Har man ingen sådan skatt och lever på Daytrading så slipper man tv-avgift..

Nej men om du skattefuskar och inte redovisar din inkomst så kan du smita undan skatt, daytrading är en inkomst likt andra.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av mrqaffe:

Nej men om du skattefuskar och inte redovisar din inkomst så kan du smita undan skatt, daytrading är en inkomst likt andra.

Nej, tv-avgiften dras bara om man har förvärvsinkomst, ej på kapitalskatt som man såklart betalar på kapitalinkomster.

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/s...
"Public service-avgiften är maximalt 1 347 kronor per person och år. Du som har en beskattningsbar förvärvsinkomst som är lägre än 134 724 kronor per år betalar i stället 1 procent av inkomsten. Beskattningsbar förvärvsinkomst är din inkomst av tjänst eller näringsverksamhet efter avdrag. Som beskattningsbar förvärvsinkomst räknas till exempel lön, pension och sjukersättning men inte inkomst av kapital."