Permalänk
Medlem

Vad är rimligt pris för i7-7700k?

Hej!

Köpt en data på Inet för 3 år sedan men mitt moderkort pajjade, så står jag här med en CPU i7-7700k 4.2ghz och vet inte vad man ska sälja den för. gen 7...

Tvingades till att köpa nytt moderkort och ny CPU för de inte hade ett moderkort till min proccesor...

Mvh vilsen kille.

Permalänk
Medlem

Kollat avslutade auktioner på Tradera? Om det finns ett gäng sådana för 7700k så kan det ju ge ett hum om marknadsvärde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyholmj:

Hej!

Köpt en data på Inet för 3 år sedan men mitt moderkort pajjade, så står jag här med en CPU i7-7700k 4.2ghz och vet inte vad man ska sälja den för. gen 7...

Tvingades till att köpa nytt moderkort och ny CPU för de inte hade ett moderkort till min proccesor...

Mvh vilsen kille.

Har sett att dom brukar gå för runt 1500:- på blocket/tradera, om dom inte har varit överklockade och i bra skick.
@nyholmj

Permalänk
Medlem

@Nyholmj:
Kolla tradera så får du riktpris, men annars är det väl vd köparen kan tänka sig att betala 🙂
Jag tror att det finns köpare som kan tänka sig ge 1500🙂

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Säljer som smör, du kan säkerligen få 2000 kronor om den inte varit överklockad och du har tålamod. Mer rimligt är nog att lägga sig kring 1500 dock.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Du kan lägga köp nu pris 2000:- och påbörja auktionen på 1400-1500.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

1500kr är för billigt

Permalänk
Medlem

Om man tittar på ebay så skulle jag säga ett köp nu pris på 2500 kr och starta budgivning på 2000 kr. 7700kK är den bästa CPUn för gamla socket 1151 moderkort och därför väldigt eftertraktad. Den står sig även ännu utmärkt i moderna spel. 2000 kr borde i alla fall vara lätt att få för den.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

2000 får du för den enkelt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Lätt 2k
gav 3500kr för min ny för 2 år sen och den kommer nog ge mig några år till

Kanske lite omoraliskt men att skriva "aldrig varit klockat" funkar faktiskt rätt bra, även om det är en liten vit lögn. Hur ska man veta?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Tack hörrni! Ska sikta på 2k !

Permalänk
Medlem

@candyraver:
Ja precis, varje gång jag läser formuleringen här på forumets marknad om saker som "aldrig varit överklockade" tänker jag - Jo, men tjena. Rimligt att man lägger ett gäng hundralappar på en k-processor och ett z-moderkort (i Intels fall) för att sen aldrig tweaka. Då kunde man köpt en billigare cpu med låst multiplikator och budget-mobo från början istället.

Rimligtvis gör det väl ingen som helst skillnad om man skriver så i sin annons eller ej? Det verkar mer som att det skrivs för att det ska skrivas så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

@candyraver:
Ja precis, varje gång jag läser formuleringen här på forumets marknad om saker som "aldrig varit överklockade" tänker jag - Jo, men tjena. Rimligt att man lägger ett gäng hundralappar på en k-processor och ett z-moderkort (i Intels fall) för att sen aldrig tweaka. Då kunde man köpt en billigare cpu med låst multiplikator och budget-mobo från början istället.

Rimligtvis gör det väl ingen som helst skillnad om man skriver så i sin annons eller ej? Det verkar mer som att det skrivs för att det ska skrivas så.

Jag är inne på samma spår, fattar inte varför folk ens skriver det men ja, alla gör de för det är inte så många "säljargument" man kan komma med egenligen, kanske bättre och ta fram data med hur många timmar den har varit 100% eller nått sånt?

Men ja, att sälja en k-cpu på SweMarknad och sen skriva "aldrig överklockad" säger jag också "tjena..." till

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

@candyraver:
Ja precis, varje gång jag läser formuleringen här på forumets marknad om saker som "aldrig varit överklockade" tänker jag - Jo, men tjena. Rimligt att man lägger ett gäng hundralappar på en k-processor och ett z-moderkort (i Intels fall) för att sen aldrig tweaka. Då kunde man köpt en billigare cpu med låst multiplikator och budget-mobo från början istället.

Rimligtvis gör det väl ingen som helst skillnad om man skriver så i sin annons eller ej? Det verkar mer som att det skrivs för att det ska skrivas så.

Jag är en av de som aldrig överklocka sin cpu och jag skulle aldrig köpa en non-K, varför?
Jo, för att hastigheten är 4.2GHz resp 3.6GHz.
Motivation: skiljer ca 500kr mellan dessa två.

7700K

7700

Jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

@candyraver:
Ja precis, varje gång jag läser formuleringen här på forumets marknad om saker som "aldrig varit överklockade" tänker jag - Jo, men tjena. Rimligt att man lägger ett gäng hundralappar på en k-processor och ett z-moderkort (i Intels fall) för att sen aldrig tweaka. Då kunde man köpt en billigare cpu med låst multiplikator och budget-mobo från början istället.

Rimligtvis gör det väl ingen som helst skillnad om man skriver så i sin annons eller ej? Det verkar mer som att det skrivs för att det ska skrivas så.

Själv har jag en 9700k och ett z390 moderkort men kör utan överklockning köpte det enbart för om det skulle finnas behov för överklockning men troligen kommer det inte finnas det innan jag sålt den så ja det kan hända att man köper k modeller utan att överklocka dom.

Visa signatur

HP 800 G1