Permalänk
Medlem

Bästa CPU-Kylaren (luft!)

Jag undrar vilken kylare som är bäst just nu? både sett till ljudnivå och kyl-förmåga! har vattenkylning nu men orkar inte pilla med det längre o funderar på att sälja... så kom med lite förslag på bra luftkylning

PS. Skriv inget i denna tråd om att ni är intresserade av att köpa min vattenkylning! jag lägger upp det i Köp/sälj IFALL jag säljer DS.

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem

SLK-900U www.gtek.se
Bästa luftkylningen enligt mig.

Permalänk

SLK-900U.

Permalänk
Medlem

hmmm....har ni några tips på fläktar till den oxå? (har rheobus så jag kan reglera hastighet på fläkten)

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem

Enermax 92mm

Permalänk

80 mm Papst.

Permalänk
Medlem

är det stor skillnad på slk800 och 900? i prestanda alltså? är inte säker på att 900 passar på mitt moderkort.....det står inte med i listan iaf!

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem

Skillnaden är väl att du på 800:an inte kan ha större fläktar än 80 mm. På 900:an får du på en 92 mm.

I övrigt tror jag faktiskt inte att det är några skillnader, om det skulle vara det så är det nog marginellt.

http://www.overclockers.com/articles373/

Visa signatur

> Jaså, ere så?

Permalänk
Medlem

oki...skulle gissa på att det inte skiljer så mkt i prestanda så det blir antagligen en SLK 800 ifall jag köper luft...det är ju inte värt o köpa en 900 o testa ifall den passar... tack för alla bra tips iaf (fortsätt gärna med tips ifall ni har)

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem

SLK 900 så måste du fästa den i dom 4, hålen som finns på vissa moderkort

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

den främsta fördelen med 900U är att den finns tillgänglig i sverige

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Camridge: jo, jag har "de 4 hålen", men det är inte säkert att den passar ändå...det sitter kondensatorer ivägen på vissa moderkort och mitt står inte med i listan över de moderkort där det passar, så antingen har de inte testat mitt eller så passar det inte...värt att ta risken??

abishai:kk....men dom ska ju få in den på GTEK väl? står ju med, men att den är slut i lager...

Nån som har SLK900U som kan mäta "botten" på den för att se hur stort utrymme som behövs runt Socketen?? Det vore jättebra.

Visa signatur

true

Permalänk
Avstängd

D@mi€n det har stått att de ska få in den ett väldigt bra tag, men ta och satsa på 900U

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

SKL-900u kyler bättre änn 800:an.
Fast som sagt 900u passar inte på alla modekort.
Jag tycker du ska köpa en 80mm 4800rmp:s fläkt om du vill ha bättre kylning. Om du vill ha tystare men fortfarande kall så köp en 92mm som inte låter lika mkt.

Permalänk

Swiftech MCX4000+T

Visa signatur

alla barnen hade roligt på lanet utom kjell han hade en pc från dell

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=296&session=2082f65...

okså ganska bra, har den själv och så.
Fullt nöjd.

Visa signatur

"Var glad över att Nintendo Game Cube inte ser ut som en stor svart verktygslåda eller en kupévärmare på högkant"

Permalänk
Medlem

kk....har funderat på Alpha 8045T oxå men vet inte riktigt...den passar ju iaf.

Lite jobbigt om SLK900U inte skulle passa...vad gör jag då? det är ju ganska omständigt att lämna tillbaka något som man köpt i en internetbutik...:-/

Nån som vet hur den nya Volcano 11 är?? Är det nåt att satsa på?

Visa signatur

true

Permalänk
Avstängd

ny är väl inte TtV11, låter som en damsugare när den går på max, då man får bäst temp., men den får däng av CoolerMaster Aero7+ som går på den "fjuttiga" summan ~350kr på komplett.se, och den fästs med riktigt bra gjorda clips så den ska nog passa

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Måste instämma med Abishai. Tolcanon 11 XE låter FÖRJ*VLIGT mycket och kyler mycket dåligt. Antingen så måste tjejens MSI planka mäta fel. En athlon XP 1600+ på orignalhast. 50C i fullload. Helt sjukt.

Permalänk
Medlem

För den som är nyfiken på CoolerMaster Aero 7+
http://www.amdmb.com/images/aero7+/Aero7+Graph.jpg

Permalänk
Medlem

Ja kan varmt rekomendera, Thermaltake SubZero4G™ Thermo-electric Cooling. Här själv ett sånt här Cpu kylnings system och ja e supernöjd. Använder Silverpasta också och min cpu ligger på 25 grader när ja sitter å kör windows "vanligt" typ och när ja exempelvis kör nått spel så hamnar tempen runt 40 grader.

Visa signatur

CPU E6600, Scythe Infinity SCINF-1000 | Moderkort: EVGA nForce 680i SLI | Grafikkort: Gainward GeForce 8800GTS 640MB | Minne: 2048MB Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 | HDD1: 36Gb Raptor & HDD2 250Gb Western Digital | Skärm: Samsung SyncMaster 931BF 19"

Permalänk
Medlem

hmmm....fan vad svårt det blev nu!

CSN: enligt din länk http://www.amdmb.com/images/aero7+/Aero7+Graph.jpg
är ju Aero 7 original bättre än Aero 7+...

De jag väljer mellan just nu är: SLK 900U (vet ej om den passar), SLK 800, Alpha 8045T, och kanske CoolerMaster Aero7+(osäker på denna)

Det är ingen som ha SLK900U och Epox 8KHA+?

Vilken fläkt skulle ni rekomendera till SLK900U?? (har rheobus så jag kan ändra varvtal)

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem

Zalman 92mm fläkt, 20dBa, 40CFM

Vad tror ni om den på SLK 900U? Jag kom på att jag kan ju lämna tillbaka 900:an ifall den inte passar...:D

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D@mi€n
Nån som har SLK900U som kan mäta "botten" på den för att se hur stort utrymme som behövs runt Socketen?? Det vore jättebra.

SLK-900U
Dimension:

L99 x W59 x H45 (mm) Top, without fan
L67 x W81 x H45 (mm) Bottom, without fan

kanske skulle kunna kolla på hemsidan till produkten för lite information nästa gång?
och du hade ju kollat på Gtek som det ser ut? där stod det också dimensionerna iaf...

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Medlem

aj då...sorry..missade det:(...tack iaf

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem

faifai

Själv har jag 1700+@2164 mhz.. me Volcano 11XE.. kör den på 3400rpm.. min ligger på 40'c i windows.. och full load 42'c.

ville bara påpeka att den inte är så dålig som vissa påstår.

Jag har själv funderat på ny fläkt, om jag skulle voltmodda och hålla på me mer Vcore, då skulle jag nog välja Slk900u me en ganska låg varvig 92mm fläkt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är mycket mystiskt att Coolermaster Aero 7+ presterar mycket bättre än Volcano 11 då de ser ut att vara nästan identiska, själva flänsarna då alltså. Men Tt har väl kankse snålat med nåt.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

nej jag säger bara
thermaltake subzero 4g...
men den kostar lite också.....
1349 @ db
www.thermaltake.com/products/subzero/subzero4g.htm

Permalänk
Medlem

mocla: den ska tydligen suga rätt friskt.....vad jag hört iaf! Den var tydligen riktigt urusel... så den är borta ur bilden

men det vara bara nåt jag läste i ett inlägg...jag kan ju ha ruggigt fel oxå

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem