Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

@Asterion: Fast det är ju inget krav på att få posta att man följer det formatet. Det krävs för att det ska dyka upp i portalen men det är ju ingen som sagt att man inte kan posta i annat format om man nu tvunget skulle vilja det.

Själv läser jag enbart tråden fortfarande men tycker ändå att det är smidigare med lite mer enhetligt format. Dock skulle det ju helst behövas göra lättare att posta tips. Att alla nya inlägg i tips tråden direkt får ett "template" på formatet hade ju underlättat ordentligt. Som det är nu behöver man ju leta ett par minuter för att hitta hur man gör innan man kan posta om man vill följa formatet. Men jag kanske bara har missat något själv?

Om alla kan köra sitt eget race, vad är då vitsen med nya formatet ?

I så fall måste man fortfarande kolla i huvudtråden så man inte missar någonting, så med andra ord extra jobb.

Dessutom finns det situationer där det inte går att sätta tips i dessa format som tex när ett erbjudande gäller bara in en viss fysisk-butik i en viss stad / ort tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Produkt: Samsung 65" Q95T (2020 års modell)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/149472/samsung-6...
Kategori: TV
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5277437
Pris: 20993 Kr

"30%" rabatt (snarare 5%) på nya TV-modellerna från Samsung. Kräver medlemskap i kundklubben (gratis). Finns fler deals på länken: https://www.elgiganten.se/cms/samsung-qled-premium/samsung-ql...

Jag ser bara priset 29990:- trots att jag är inloggad, hmm

Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk
Medlem

@b0man: Lägg varan i kundvagn och gå till kassa så ser du rabatterat pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisu84:

Ni som hann beställa en Asus ROG Swift PG279QZ 27" från Elgiganten (under greenfriday) hur går det med eran leverans ? Dom verkar ha problem med att leverera skärm till mig iallafall och min bror, han fick ut en tom karton på dessa mått

Vikt
0,3 kg
Mått
60 x 30 x 5 cm

Nu verkar ett paket med samma storlek vara på väg till mig också?!? Kontaktade dom och dom sa att dom har problem med ett leverera just dessa skärmar, mer sa dom inte.

Mvh

Jag körde till Elgiganten och beställde en när hemsidan strulade, fick hämta den efter 2 dagar så kan rekommendera detta ifall man vill ha något snabbt och bor nära en butik.
Är mycket nöjd med skärmen.

Permalänk
Medlem

@Techlab: Som jag sa, jag tittar fortfarande bara i tråden men tycker ändå att det nya formatet är bättre och mer läsbart. Övrig info likt det du nämner går ju fortfarande att skriva som en kommentar efter "formatet". Det enda som händer är ju att det inte syns i portalen. Men det finns ju som sagt fortfarande rum för förbättringar men jag tycker i alla fall att ett mer enhetligt format är betydligt bättre och mer läsbart än vad det var innan, oavsett om det finns en portal eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

@Techlab: Som jag sa, jag tittar fortfarande bara i tråden men tycker ändå att det nya formatet är bättre och mer läsbart. Övrig info likt det du nämner går ju fortfarande att skriva som en kommentar efter "formatet". Det enda som händer är ju att det inte syns i portalen. Men det finns ju som sagt fortfarande rum för förbättringar men jag tycker i alla fall att ett mer enhetligt format är betydligt bättre och mer läsbart än vad det var innan, oavsett om det finns en portal eller inte.

Jag skulle nog tyvärr inte hålla med om att det är mer läsbart då det finns betydligt mer att läsa än tidigare. Läsbart för mig är att det är så kort och koncist som möjligt och betydligt luftigare än nuvarande form, men smaken är som baken antar jag.

Permalänk
Medlem

Jag läser bara tråden en till två gånger om dan och kollar vad det kommit för nya fynd. Fungerar bra med forumet som kommer ihåg var man slutade sist.

Kan se en poäng med portalen när det kommer många tips på kort tid, typ black friday. Då man får översikt och kan se om det kommit något som intresserar mig.

Man kanske ska göra så att mallen kommer in per automatik när man svarar i tråden. Och att mallen ska ha ett fält för kommentarer som bara syns i tråden och inte i fynd-portalen. Alternativt att det visas som en tooltip i portalen

Permalänk
Medlem

@Sisu84: Jag ringde dagen efter att jag fått skärmen och berättade vad som har hänt. Kundservice sa att det är bara gå till en butik och välja om man vill ångra köpet eller få skickad en ny eller få en ny i butiken. Sedan hittade jag en butik som hade skärmen inne och de bytte ut den direkt och kunde promenera därifrån. Blev positivt överraskad jag med för att det var inte riktigt den behandlingen jag förväntade mig. Måste säga Elgiganten var riktigt grymma. Samtidigt var döda pixeln mitt i skärmen så det var svår att missa och skulle ha ångrat köpet om det inte gick genom.

Permalänk
Medlem

Palla posta i den andra tråden från mobilen.
Här dji drönare som verkar vara väldigt nedsänkt.
https://www.apple.com/se/shop/product/HMBE2ZM/A/drönaren-ryze...

Edit. Verkar vara normalpris. Kan inget om drönare och prisjakt menade att det var nedsänkt från 9k.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

@Zargoz:
Dji Tello har aldrig kostat 9k. Snarare dyrare än normalpris hos Apple. Dessutom med 2 månaders frakt.

948kr kostar den.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4650753

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk

Kommer lätt slå till på en S20 för 349kr / månaden med 8 gig surf!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av Sisu84:

Ni som hann beställa en Asus ROG Swift PG279QZ 27" från Elgiganten (under greenfriday) hur går det med eran leverans ? Dom verkar ha problem med att leverera skärm till mig iallafall och min bror, han fick ut en tom karton på dessa mått

Vikt
0,3 kg
Mått
60 x 30 x 5 cm

Nu verkar ett paket med samma storlek vara på väg till mig också?!? Kontaktade dom och dom sa att dom har problem med ett leverera just dessa skärmar, mer sa dom inte.

Mvh

Var i samma exakt samma sits. Fick ett sms idag att dom skulle skicka en ny skärm på nytt idag. Var rätt irriterande då jag hade beställt expressfrakt samt har ingen bil och hade skjuts vid tillfället då det är en bit att bära hem skärmen från ombudet. Tog nio dagar för dom att skicka en ny skärm men efter prat med deras kundtjänst fick så fick jag ett presentkort på 200kr.. Hur har det gått för er andra?

Permalänk
Medlem

"Produkt: AOC Q3279VWFD8
31,5" IPS Monitor 2560 x 1440, 75Hz, FreeSync
Länk: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07CG41Y8Z/
Kategori: Datorskärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4831181
Pris: 2325 kr
Kostnadsfri hemleverans + gratis returfrakt."

Har verkligen Amazon.de gratis returfrakt?

Permalänk
Medlem

Var väl tidigare någon som länkade xbox game pass för 10kr. Där kan man nu tillägga att för de 10 kronorna (i 3 månader) får man nu även Red dead redemption 2.

Permalänk
Medlem

@Johankish: Jag fick hämta min skärm idag, blev riktigt överraskad när hon kom bärandes med skärmen då det stod att paketet va så litet Har inte hunnit packa upp den än, det är väl morgondagens nöje Hoppas det är ett bra exemplar

Permalänk
Skrivet av Sisu84:

@Johankish: Jag fick hämta min skärm idag, blev riktigt överraskad när hon kom bärandes med skärmen då det stod att paketet va så litet Har inte hunnit packa upp den än, det är väl morgondagens nöje Hoppas det är ett bra exemplar

Vilken tur! Lycka till med exemplaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johankish:

Var i samma exakt samma sits. Fick ett sms idag att dom skulle skicka en ny skärm på nytt idag. Var rätt irriterande då jag hade beställt expressfrakt samt har ingen bil och hade skjuts vid tillfället då det är en bit att bära hem skärmen från ombudet. Tog nio dagar för dom att skicka en ny skärm men efter prat med deras kundtjänst fick så fick jag ett presentkort på 200kr.. Hur har det gått för er andra?

Jag ringde dem på på måndagen efter reahelgen och berättade att det inte hade gått och beställa. Fick beställa den då för reapriset och hade den sedan på onsdagen (hade då ej valt expressfrakt, utan körde på den vanliga). Jag verkar ju haft tur då i sammanhanget

Permalänk
Medlem

@gnucci tjena! Jag såg att någon har nypt RTX 2080 på Elfynd.se, men hur ser du att det är ett RTX 2080 SUPER?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnucci:

Återförsäljare verkar ha missat att detta är en 2080 SUPER och endast lagt ut det som ett 2080.
Produkt: MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio (Skadat emblage, felfri produkt! 1 års garanti)
Länk: https://www.elfynd.se/msi-geforce-rtx-2080-gaming-x-trio-graf...
Kateogri: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5158212
Pris: 7 499 kr

Vart ser du att detta är ett Super?
För mig ser det ut som ett vanligt 2080

Det står dessutom att det har 2944 CUDA cores vilket indikerar ett vanligt 2080

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Är Kingston A2000 M.2 1TB disken värt 1490 kr med tanke på tekniken/prestanda?
För 300 kr mer så finns det PNY CS3030 M.2 2280 1TB.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Är Kingston A2000 M.2 1TB disken värt 1490 kr med tanke på tekniken/prestanda?
För 300 kr mer så finns det PNY CS3030 M.2 2280 1TB.

Den kostade faktiskt 1249 kr när jag köpte den förra året.

Sen har det kortet bara åkt rejält upp i pris upp till 1900 kr (!)

För vilken anledning prishöjning just på det här kortet? Jag vet inte.

Mycket märkligt att just det här kortet åkte upp så rejält i pris.

Nån Kingston-Kina-fabrik som brunnit ner? Det här kortet har iaf funkat perfekt som mitt Gamingkort. Jag lirar alla möjliga spel på just det här kortet och Windows kör jag endast på Samsung 970 EVO PLUS.

Men A2000 kommer nästa upp i samma prestanda om jag ska vara helt ärlig. Dock kan jag inte rättfärdiga deras beslut att höja priset. Det här kortet skulle ju vara en "Flagship killer" och inte wallet killer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Mycket märkligt att just det här kortet åkte upp så rejält i pris.

Efterfrågan, det är väl så att alla SSD stigit i pris och inte bara A2000, sedan syns prisökningen mest på äldre kort med lite längre prishistorik.

TLC håller dessutom på att ersättas av QLC, så fabrikerna ställer väl om till QLC i större volymer och även om det leder till något lägre priser för de billigaste SSD'erna så blir det något lägre tillgång till TLC och de får också något högre priser som 'premium' produkt.

Vi har väl sett samma tendenser på grafikkortsmarknaden där inget hänt, men otaliga budgetmodeller trängt sig in i prislistan och på något sätt motiverat en långsam prishöjning på t.ex RTX-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

För vilken anledning prishöjning just på det här kortet? Jag vet inte.

Den globala krisen maybeee?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Den kostade faktiskt 1249 kr när jag köpte den förra året.

Sen har det kortet bara åkt rejält upp i pris upp till 1900 kr (!)

För vilken anledning prishöjning just på det här kortet? Jag vet inte.

Mycket märkligt att just det här kortet åkte upp så rejält i pris.

Nån Kingston-Kina-fabrik som brunnit ner? Det här kortet har iaf funkat perfekt som mitt Gamingkort. Jag lirar alla möjliga spel på just det här kortet och Windows kör jag endast på Samsung 970 EVO PLUS.

Men A2000 kommer nästa upp i samma prestanda om jag ska vara helt ärlig. Dock kan jag inte rättfärdiga deras beslut att höja priset. Det här kortet skulle ju vara en "Flagship killer" och inte wallet killer.

Skrivet av pacc:

Efterfrågan, det är väl så att alla SSD stigit i pris och inte bara A2000, sedan syns prisökningen mest på äldre kort med lite längre prishistorik.

TLC håller dessutom på att ersättas av QLC, så fabrikerna ställer väl om till QLC i större volymer och även om det leder till något lägre priser för de billigaste SSD'erna så blir det något lägre tillgång till TLC och de får också något högre priser som 'premium' produkt.

Vi har väl sett samma tendenser på grafikkortsmarknaden där inget hänt, men otaliga budgetmodeller trängt sig in i prislistan och på något sätt motiverat en långsam prishöjning på t.ex RTX-kort.

Skrivet av nickhe:

Den globala krisen maybeee?

Tack, avstår köpet och väntar på en bättre ssd till bra pris (önske tänkade).

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ylledjur:

Produkt: KitSound Diggit XL
Länk: https://www.bygghemma.se/inredning-och-belysning/hemelektroni...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5146871
Pris: 284kr

Tidigare lägstapris enl. prisjakt är 749kr.

Bra pris oavsett, men nämnvärt är att Bygghemma tar ut en "expeditionsavgift" om 49 kronor. Men, fraktfritt är det! 🙄

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Bra pris oavsett, men nämnvärt är att Bygghemma tar ut en "expeditionsavgift" om 49 kronor. Men, fraktfritt är det! 🙄

289 kr blir det från badshop.se. Blev två nya filter till mitt lay-z-spa också

https://www.badshop.se/interior/inredning-och-belysning/hemel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Produkt: Komplett Khameleon P9
Länk och spec: https://www.komplett.se/product/1147203/gaming/speldator/barb...
Kategori: Datorer
Pris: 14 999 kr
Tidigare pris 17 499kr

Lite mer information om denna:

15,6" 144Hz, GeForce GTX 1660Ti, Core i7-9750H, 16GB, 1TB SSD, Wifi6, Thunderbolt 3, Win10Home

Vikt 1,9kg med ett 94 Wh, 8200mAh batteri (!), tillverkad i magnesium

Komplett Khameleon P9 är tillverkad av Tongfang i samarbete med Intel och är alltså (mig veterligen) samma laptop som tex XMG Fusion 15, Eluktronics MAG-15, Maingear Element, Aftershock Vapor 15. Finns ganska gott om reviews på youtube, trådar på reddit samt annan info. Anpassade skins går att köpa från dbrand om man inte gillar att det står Komplett på den eller dess logga.

Det ska gå helt utmärkt att kolla på supporttrådarna hos XMG för deras Fusion 15 eller ladda ner drivare därifrån om man känner för det.

Nej, jag har den inte själv ännu men har beställt ett ex, med 60 dagars öppet köp är det ju relativt riskfritt.

Tyvärr blir det 4000kr dyrare om man vill ha RTX 2070 varianten så den nappade jag inte på.

Jag gissar att vi kommer kunna se en del intressanta deals på just Core i7-9750H laptops närmaste tiden från olika märken/leverantörer. Ny Intel generation har ju kommit och sist men inte minst AMD 4000 serien.
Edit: Kom just en vettig deal här från Elgiganten. Inte lika diskret som Khameleon P9 (HP Omen skriker gaming laptop) men möjligen ett litet snäpp vassare (får läsa på).

HP Omen 15-dc1877no 15.6"
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Var väl tidigare någon som länkade xbox game pass för 10kr. Där kan man nu tillägga att för de 10 kronorna (i 3 månader) får man nu även Red dead redemption 2.

Vet någon om red dead redemption 2 också finns för pc på det game passet eller är det spelet enbart för xbox?

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Bra pris oavsett, men nämnvärt är att Bygghemma tar ut en "expeditionsavgift" om 49 kronor. Men, fraktfritt är det! 🙄

Vägrar handla hos bolag som har fraktfritt men har expeditionsavgift. Ja, jag tittar på dig trademax!

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av pback:

Vet någon om red dead redemption 2 också finns för pc på det game passet eller är det spelet enbart för xbox?

Enbart för Xbox än så länge

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord