Hur laddar jag hem bilder från icloud? (windows 10)

Permalänk
Medlem

Hur laddar jag hem bilder från icloud? (windows 10)

Har närmare fem tusen bilder på icloud som jag vill föra över till min hårddisk. Appen för windows låter mig inte göra detta, utan den verkar ju bara ladda upp till icloud. Verkar som att det tidigare fanns en ladda hem och en ladda upp knapp.
Icloud "mappen" för bilder hamnar ju under C: och därifrån kan jag markera och ladda hem alla, problemet är att jag inte har tillräckligt med utrymme på C: för att det ska gå, väljer jag att kopiera och flytta till D: så laddar den ändå hem till C: först.

Är den enda möjligheten att markera tusen bilder åt gången på webaserade icloud och ladda hem därifrån och då också tappa ordningen på alla bilder?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

@Lappa:
Du kan använda dig av en NTFS symbolic link dvs. istället för orginal mappen så skapar du en länk till en annan mapp (vilken kan vara på en annan disk/partiton).

Detta kan man göra med kommandot mklink

Program ser i regel inte denna länk utan tror att mappen finns på sin normala plats.

Det finns dock en del program som inte gillar detta alls.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Tyvärr säger den bara att det inte går att skapa en fil som redan finns?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Tyvärr säger den bara att det inte går att skapa en fil som redan finns?

Du måste ta bort mappen du försöker ersätta först.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Hamnar ändå på C: av någon anledning så fick avinstallera lite grejer. Får se hur det går nu.

Jag har alltså en ny mapp på D: men utrymmet minskar likväl på C: så det måste hamna där tillfälligt eller något?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem

Testa köra diskrensning/disk cleanup på C: och se om du kan återfå en del utrymme.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz