Permalänk
Medlem

Adblocker

Tjo! skulle kolla film på Dplay men så gick det inte att spela upp pga Adblocker var på. Hur stänger man av Adblockern i Crome,windows eller i virusskyddet ?

Permalänk
Medlem

@EJ_89: Har du en adblocker i virusskyddet så stänger du av den där, har du en adblocker i windows så stänger du av den där eller har du en adblocker i chrome så stänger du av den där.

https://www.google.com/search?q=turn+off+ad+blocker+chrome

Permalänk
Medlem

Väcker denna tråden till liv för att slippa skapa en ny tråd, titeln passar ju.
Uppgraderade datorn och installerade om Windows 10. Haft Adblocker som blockerar annonser på YT. Men nu gör den inte de längre. Någon inställning jag missar i Adblocker?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Har samma problem på min sambos laptop samt min egna laptop, funkar fint på den stationära, ingen aning om varför... Laptopsen är från 2019/20 och desktopen äldre.

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Uppgraderade datorn och installerade om Windows 10. Haft Adblocker som blockerar annonser på YT. Men nu gör den inte de längre. Någon inställning jag missar i Adblocker?

Snor ditt inlägg Jag undrar samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Snor ditt inlägg Jag undrar samma sak.

Jag kör uBlock Origin + Tampermonkey med Anti-Adblock Killer, funkar prima.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Bildexpert

Använder också uBlock Origin på Firefox, både med W10 och Mojave. Har alltid blockerat reklamen på YouTube med standardinställningarna.

Vill minnas att jag provade med Operas inbyggda blocker för någon månad sedan och det gick bra också.

Permalänk
Medlem

@TaunyTiger: Ser du reklam om du är utloggad från ditt konto?
Om du inte gör det, så kan det vara så att Google A/B-testar något nytt på ditt konto.

Om du använder uBlock Origin, så kan du prova detta filtret:

youtube.com##+js(json-prune, playerResponse.adPlacements playerResponse.playerAds adPlacements playerAds)

Om du även ser reklam när du är utloggad, så prova med att avaktivera andra webbläsartillägg du har installerade. Det kan vara så att ett av dina tillägg skapar någon konflikt (eller har köpts upp av någon skum tredje part).

Skrivet av 13ers3rk:

Anti-Adblock Killer

Den har inte uppdaterats på 4 år. Den löser inga problem i dagsläget. (Kan potentiellt skapa mer problem istället.)

Använder du uBlock Origin och:
1. ser anti-adblocks (som låser sidan) på någon internationell sida så kan du rapportera det till uAssets.
2. ser anti-adblocks eller reklam på någon svensk sida så kan du rapportera det till mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@lassekongo83: Löste sig med ublock.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2