Permalänk
Medlem

Streama skolavslutning

Jag jobbar på skola och pga corona vill vi i år livestreama musikdelen. Kraven är att det ska vara gratis, en privat stream (dvs olistad eller lösenordsskyddad) samt att den ska gå att radera direkt efter sändning. Youtube gick inte då det är ett krav på att ha minst 1000 prenumeranter. Zoom, Google Meets och dylikt blir fel då vi inte vill se massa andra som i ett konferens-samtal utan bara en delbar länk till en livesändning.

Försökt googla men inte funnit några bra tjänster, har ni några rekommendationer på bra tjänster för detta?

Permalänk
Medlem

Vimeo kostar 70 spänn per månad. Det är i stort sett gratis... Säger du/ni upp abonnemanget inom 5 dagar så får ni tillbaka pengarna.
https://vimeo.com/features/livestreaming

Permalänk
Medlem

@clnr: Jag ser två medlemsklasser - business för 420kr/mån samt premium för 625kr/mån, är jag blind?

Permalänk
Medlem

twitch?

**edit** (sry missade privata delen)

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

@maLakai: Inte privat.

Permalänk
Permalänk
Medlem

YouTube är bara begränsat till 1000 prenumeranter för att streama ifrån en mobil, kör ifrån dator så finns ingen sån undre gräns.

Permalänk
Medlem

Skulle det inte gå lösa på Facebook? Man skapar en privat grupp där man ser till alla går med innan?

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Skulle det inte gå lösa på Facebook? Man skapar en privat grupp där man ser till alla går med innan?

Att kräva att alla som vill kika har ett FB-konto är väl ingen särskilt vettig lösning.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yacob:

Jag jobbar på skola och pga corona vill vi i år livestreama musikdelen. Kraven är att det ska vara gratis, en privat stream (dvs olistad eller lösenordsskyddad) samt att den ska gå att radera direkt efter sändning. Youtube gick inte då det är ett krav på att ha minst 1000 prenumeranter. Zoom, Google Meets och dylikt blir fel då vi inte vill se massa andra som i ett konferens-samtal utan bara en delbar länk till en livesändning.

Försökt googla men inte funnit några bra tjänster, har ni några rekommendationer på bra tjänster för detta?

Hur många är det som kommer att titta?
https://home.webinarjam.com/checkout verkar ha en 14 dagar trial för $1 om det kanske räcker med 500 deltagare? Har kikat på ett par webinar via dom som ett annat bolag har hållt i och det har fungerat bra. Man ser bara dom som presenterar.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Inaktiv

Jag streamar ofta till youtube och där finns ingen minsta antal prenumeranter för dator baserad streaming. En CamLink dongel, konsument kamera och en någorlunda ny laptop fixar läget. På en skola finns det nog ett gäng som har utrustningen redan som kanske kan hjälpa till.

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla respons. Med er information om att det går att direktsända via youtube på dator, även utan 1000 prenumeranter, så tror jag det blir enklast via youtube. Ska bara se till att kolla upp hur man kopplar in någon vettig kamera till datorn.