Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Skrivet av Reefer:

Ingen fara, hmm jag undrar om vi som har lite smålustiga problem med WZ att det är knutet till vissa specifika grafikkortsmodeller. Jag har ett 1050Ti, inte direkt high end gaming sas men den pumpar Gears 5 och WoT på höga inställningar utan problem men WZ kämpar den verkligen med.

Jag tycker ändå jag har en ganska schysst burk: i7 4790k, GeForce GTX 1070 Windforce 8 Gb, 16 GB RAM 1600 Mhz DDR2. Kan lira BF 1, BF V, PUBG, Doom Eternal på höga grafikinställningar med högt FPS utan problem.

Även Call of Duty Warzone har jag på höga grafikinställningar med väldigt hög FPS utan några problem. Det som dock händer ibland är att allt på skärmen blir svart. Då måste jag snabbt som attan (ifall jag är mitt i strid) gå in på "options", "Graphics" och därefter ändra "Render resolution". Det spelar ingen roll om jag höjer eller sänker denna inställning - då kommer bilden tillbaka som vanligt. Det är fett irriterande, framförallt om man befinner sig mitt i en strid...

Nu kom det en ny drivrutin till mitt grafikkort igår kväll. Jag har installerat den. Jag ska lira ikväll och jag hoppas då att det inte sker lika frekvent som det har gjort hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jag tycker ändå jag har en ganska schysst burk: i7 4790k, GeForce GTX 1070 Windforce 8 Gb, 16 GB RAM 1600 Mhz DDR2. Kan lira BF 1, BF V, PUBG, Doom Eternal på höga grafikinställningar med högt FPS utan problem.

Även Call of Duty Warzone har jag på höga grafikinställningar med väldigt hög FPS utan några problem. Det som dock händer ibland är att allt på skärmen blir svart. Då måste jag snabbt som attan (ifall jag är mitt i strid) gå in på "options", "Graphics" och därefter ändra "Render resolution". Det spelar ingen roll om jag höjer eller sänker denna inställning - då kommer bilden tillbaka som vanligt. Det är fett irriterande, framförallt om man befinner sig mitt i en strid...

Nu kom det en ny drivrutin till mitt grafikkort igår kväll. Jag har installerat den. Jag ska lira ikväll och jag hoppas då att det inte sker lika frekvent som det har gjort hittills.

Skämsigt nog har jag faktiskt inte lirat PUBG ännu, kanske dags att göra det. Hur är känslan mot WZ?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Skrivet av Reefer:

Skämsigt nog har jag faktiskt inte lirat PUBG ännu, kanske dags att göra det. Hur är känslan mot WZ?

Mer realistisk. Inte lika mycket saker som Contracts etc att hålla koll på. Alla landar "nakna" - inga vapen, skyddsvästar etc. Alla börjar med likadana förutsättningar, inga komplicerade upplåsningssystem etc.

Allt har sina fördelar och nackdelar. Jag gillar iofs COD WZ också men det är mer komplicerat, mer att sätta sig in i...

Permalänk

Vad är problemet med detta spel? Eller är det min dator?

Jag kan endast köra på 66 i Render resolution för att skärmen inte ska bli svart då och då.

När jag kör på 100 eller mer än 100 i resolution så svartnar skärmen ibland och jag måste gå in i options, graphics och ändra "Render resolution". Grejen är att det är inga problem med FPS när jag har hög Render resolution. Tycker ändå jag har en helt ok dator:
i7 4790k, Geforce GTX 1070 Windforce 8 Gb, 16 gb ram ddr2 1600 mhz.

Funderar på två alternativ.

Vilket tycker ni är bäst?
1. Avinstallera och installera om spelet helt och hållet?

2. Avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och installera om dem igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad är problemet med detta spel? Eller är det min dator?

Jag kan endast köra på 66 i Render resolution för att skärmen inte ska bli svart då och då.

När jag kör på 100 eller mer än 100 i resolution så svartnar skärmen ibland och jag måste gå in i options, graphics och ändra "Render resolution". Grejen är att det är inga problem med FPS när jag har hög Render resolution. Tycker ändå jag har en helt ok dator:
i7 4790k, Geforce GTX 1070 Windforce 8 Gb, 16 gb ram ddr2 1600 mhz.

Funderar på två alternativ.

Vilket tycker ni är bäst?
1. Avinstallera och installera om spelet helt och hållet?

2. Avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och installera om dem igen?

Provat att verifierat filerna?

Har aldrig haft sådana problem när jag körde 1070ti i 1440p med 100 render resoloution.

Du kör inte med någon konstig displayport kabel där pin20 är kopplad?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

Provat att verifierat filerna?

Har aldrig haft sådana problem när jag körde 1070ti i 1440p med 100 render resoloution.

Du kör inte med någon konstig displayport kabel där pin20 är kopplad?

Får prova att "verifiera" filerna. Hur gör jag det förresten?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Soldierofwar1985:

Får prova att "verifiera" filerna. Hur gör jag det förresten?

Du går in i launchern och trycker på det lilla kugghjulet ovanför ”play”-knappen.
Där finns valet

Edit: en bit ovanför playknappen, ovanför bilderna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Season 4 uppskjuten, inget nytt datum spikat :/

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Season 4 uppskjuten, inget nytt datum spikat :/

Hoppas de fixar problemet med svart skärm i samband med den uppdateringen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hoppas de fixar problemet med svart skärm i samband med den uppdateringen...

Ärligt talat tror jag det är ett problem i din burk och inte i spelet, ingen jag känner har det och hade det varit spelet hade man hört betydligt mer om det.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Ärligt talat tror jag det är ett problem i din burk och inte i spelet, ingen jag känner har det och hade det varit spelet hade man hört betydligt mer om det.

Vad kan problemet med min burk vara då? Får det inte med något annat spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad kan problemet med min burk vara då? Får det inte med något annat spel...

Exakt vad är svårt att säga, men hade det varit min burk hade jag gjort ett par saker för att se om det hjälper.
1. Se till att du har senaste bios på moderkortet, nyare gpu kan behöva en uppdatering av bios för att fungera optimalt.
2. Rensa bort grafikdrivaren med DDU, ibland blir det knas med drivare som inte löser sig förrän man tar bort dom gamla helt.
3. Byt kabel för att se om det gör skillnad.

Permalänk

Kommer tillbaka med mitt problem att skärmen blir nästintill helt svart mitt under ett spel. Hur löser jag detta snabbt? Jo, trycker på ALT+ENTER - så spelet hamnar i "Window mode" - då kommer bilden tillbaka. Att köra spelet i "Window mode" - då blir inte skärmen svart under spelet.

Vad beror detta på? Det måste ju gå att lösa detta problem på något sätt?

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Som jag sa innan så är det svårt att säga vad det beror på, men har du provat köra i "Fullscreen Extended Window"?
Jag kör så själv och det funkar bra, det är även rekommendationerna från videon som är postad tidigare.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

@Soldierofwar1985: Som jag sa innan så är det svårt att säga vad det beror på, men har du provat köra i "Fullscreen Extended Window"?
Jag kör så själv och det funkar bra, det är även rekommendationerna från videon som är postad tidigare.

Tror inte det. Sägs detta kunna hjälpa mot ”Black screen glitches during gameplay”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Tror inte det. Sägs detta kunna hjälpa mot ”Black screen glitches during gameplay”?

Inte en aning, men det är en form av windowed mode dock utan border och ser då ut som vanlig fullscreen, inställningen skall även vara den bättre om man vill ha ut mer fps, vet dock inte om bara den inställningen ger mer fps.

Skadar ju inte att prova om nu vanligt windowed mode funkar.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Inte en aning, men det är en form av windowed mode dock utan border och ser då ut som vanlig fullscreen, inställningen skall även vara den bättre om man vill ha ut mer fps, vet dock inte om bara den inställningen ger mer fps.

Skadar ju inte att prova om nu vanligt windowed mode funkar.

Windows fungerar inte heller tyvärr.... Tror du det kan fungera ändå med detta mode?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Mer realistisk. Inte lika mycket saker som Contracts etc att hålla koll på. Alla landar "nakna" - inga vapen, skyddsvästar etc. Alla börjar med likadana förutsättningar, inga komplicerade upplåsningssystem etc.

Allt har sina fördelar och nackdelar. Jag gillar iofs COD WZ också men det är mer komplicerat, mer att sätta sig in i...

Tack, ser mycket intressant ut, har precis tankat ner det från Steam. De har free game för alla på PUBG mellan 4-8 juni och 50 % off på priset. Tyvärr har jag inga bra idéer kvar om vad det kan vara som orsakar black screen för dig.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Windows fungerar inte heller tyvärr.... Tror du det kan fungera ändå med detta mode?

Eller jo, en idé har jag kvar. om du är betalande kund för CoD 2019 MW så bör du öppna ett supportärende hos Activision och kräva att de fixar problemet för det är såklart helt oacceptabelt om din dator uppfyller kraven för spelet, har du gjort det?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Skrivet av Reefer:

Eller jo, en idé har jag kvar. om du är betalande kund för CoD 2019 MW så bör du öppna ett supportärende hos Activision och kräva att de fixar problemet för det är såklart helt oacceptabelt om din dator uppfyller kraven för spelet, har du gjort det?

Nope. Har inte köpt CoD 2019 MW men jag har köpt nedanstående COD spel:
Call of Duty 2
Call of Duty Modern Warfare
Call of Duty Modern Warfare 2
Call of Duty Modern Warfare 3
Call of Duty Ghosts
Call of Duty Advanced Warfare
Call of Duty Infinite Warfare
Call of Duty Black Ops 1
Call of Duty Black Ops 2
Call of Duty Black Ops 3
Call of Duty Black Ops 4
Call of Duty World War 2

Om jag därutöver även skaffar Call of Duty MW 2019 så borde jag iaf kunna kräva att de ska åtgärda problemet med Call of Duty Warzone.

Om man ser till vad det spelet kräver så har min dator inga problem att klara av det, ty min dator fixar Ultra settings på BF V med 85-110 FPS vilket ändå är helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Windows fungerar inte heller tyvärr.... Tror du det kan fungera ändå med detta mode?

Det är väl bara att testa?

Skrivet av Soldierofwar1985:

Nope. Har inte köpt CoD 2019 MW men jag har köpt nedanstående COD spel:
Call of Duty 2
Call of Duty Modern Warfare
Call of Duty Modern Warfare 2
Call of Duty Modern Warfare 3
Call of Duty Ghosts
Call of Duty Advanced Warfare
Call of Duty Infinite Warfare
Call of Duty Black Ops 1
Call of Duty Black Ops 2
Call of Duty Black Ops 3
Call of Duty Black Ops 4
Call of Duty World War 2

Om jag därutöver även skaffar Call of Duty MW 2019 så borde jag iaf kunna kräva att de ska åtgärda problemet med Call of Duty Warzone.

Om man ser till vad det spelet kräver så har min dator inga problem att klara av det, ty min dator fixar Ultra settings på BF V med 85-110 FPS vilket ändå är helt ok.

Du kommer inte kunna kräva något, iaf kommer du inte få någon respons.
Som jag sa innan så är det inget i spelet i sig eftersom då hade det varit ett betydligt större problem som fler upplever.
Du har fått ett par tips vad man kan prova, alternativet är total ominstallation av både windows och spel.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Det är väl bara att testa?
Du kommer inte kunna kräva något, iaf kommer du inte få någon respons.
Som jag sa innan så är det inget i spelet i sig eftersom då hade det varit ett betydligt större problem som fler upplever.
Du har fått ett par tips vad man kan prova, alternativet är total ominstallation av både windows och spel.

Eftersom det är fler än jag som har det så måste det finnas en lösning på problemet kan man tycka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Eftersom det är fler än jag som har det så måste det finnas en lösning på problemet kan man tycka...

Är rätt många som är drabbade av detta både på konsoll och PC.
Har du testat alla tips på youtube osv?
Det verkar inte finnas nån lösning från utvecklarna än

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Är rätt många som är drabbade av detta både på konsoll och PC.
Har du testat alla tips på youtube osv?
Det verkar inte finnas nån lösning från utvecklarna än

De måste jobba på detta om de vill behålla sina kunder!

Permalänk
Medlem

Igår var jag med om en jävligt udda grej i Duo. Jag är själv kvar. Dödar massa folk i slutet. Sista cirkeln är det jag och tre Pers kvar. Dödar den som är solo, sen möter jag den enda duo som är kvar. Jag dödar dom två och får team wiped, sen dör jag sekunden senare. Slutar med att dom två jag nyss dödat vinner matchen...

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Är rätt många som är drabbade av detta både på konsoll och PC.
Har du testat alla tips på youtube osv?
Det verkar inte finnas nån lösning från utvecklarna än

Testade en ny grej igår och då blev det inga svarta skärm glitchar. Dock spelade jag kanske 45 minuter och inte mer men de brukar vanligtvis dyka upp 2-3 ggr på 45 minuter. Vad gjorde jag då? Jo, jag gick in i Asus Tweak programmet och valde ”Silence Mode” på grafikkortet istället för ”OC Mode” eller ”Gaming mode” som jag har haft innan. Grafikkortet ”Power output” sänks då kraftigt.

Ska testa att lira några fler matcher ikväll för att se om det löser problemet men hittills har det gått bra.

Kan det vara detta som har varit problemet tro? Dvs att grafikkortet har kommit upp i för höga temperaturer innan?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Soldierofwar1985:

Vi har ju liknande setups (jag kör 4790k, 1080ti, spel på m2 disk) och får liknande fel (frysningar/blackscreens).
Har du också haft problem med att texturer inte laddas in i menyer etc?
Jag testar nu att installera om hela spelet på en vanlig ssd för att se om det är något som inte lirar med vår begränsade m2-slot

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@Soldierofwar1985:

Vi har ju liknande setups (jag kör 4790k, 1080ti, spel på m2 disk) och får liknande fel (frysningar/blackscreens).
Har du också haft problem med att texturer inte laddas in i menyer etc?
Jag testar nu att installera om hela spelet på en vanlig ssd för att se om det är något som inte lirar med vår begränsade m2-slot

Du menar att man inte ser vad som står i menyerna? Det har inte hänt mig alls faktiskt. Har också installerat spelet på en mekanisk hårddisk. Testa att gå in i GPU Tweak och välj ”Silence mode” - det fungerade för mig (har dock bara lirat 45 minuter men ändå).

Jag kommer höra av mig i denna tråd om problemet fortsätter.

Ananas fråga: jag har funderingar på att uppdatera mitt grafikkort från GeForce GTX 1070 till GeForce GTX 1080. Tycker du det är värt det? Spelar du på en 2560x1440p skärm? Jag kommer skaffa en sådan skärm inom en snar framtid och är orolig för att mitt grafikkort inte kommer att mäkta med spel på höga inställningar med den upplösningen. Hur fungerar det för dig med din setup? Du har ju identisk setup som jag har bortsett från att du har ett bättre grafikkort...

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Soldierofwar1985: 1080 är jag tveksam till gör mycket nog, 1080ti är mer värt (till rätt pris såklart).
Jag har inga större problem att driva mina spel i 1440 med högsta/höga inställningar.
Dock kör jag en 60Hz skärm

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@Soldierofwar1985: 1080 är jag tveksam till gör mycket nog, 1080ti är mer värt (till rätt pris såklart).
Jag har inga större problem att driva mina spel i 1440 med högsta/höga inställningar.
Dock kör jag en 60Hz skärm

Jag kommer skaffa en 144 hz skärm, 27 tum och 2560x1440p. Tror du mitt GEFORCE GTX 1070 fixar det? Spelar spel såsom COD WZ, BF V, PUBG, BF 1, DOOM ETERNAL, COD BO 4 mm...

Hör gärna av dig när du testat GPU Tweak ”Silence mode” med hur COD Warzone fungerar efter det!

Annan fråga: vad anser du vara ”rätt pris” för ett GeForce GTX 1080ti?