Laptop köpråd budget 15k
Hej!
Den senaste veckan har jag blivit fanatiskt sökt runt om råd och olika "top 15" -listor för att ta reda på vilken bärbar dator jag ska köpa. Som nybörjare när det gäller specifikationerna på en bärbar dator har jag insett att jag skulle kunna behöva lite hjälp. Så jag skulle gärna vilja ha tips och förslag
Jag letar efter en 13"-14" bärbar dator utan 2 i 1-funktion och en PC. Min budget är ungefär 5000kr till 15000kr (Tror inte att jag behöver mer mina datorvanor). Som student använder jag datorn för att studera, men jag spelar också poker på hög nivå halvtid så jag vill att datorn ska kunna ha 4 olika pokerklienter uppe och 8 olika bord utan problem (jag ska använda en annan bildskärm för det). Jag använder dator för att titta på filmer och sådant också. Jag bryr mig inte så mycket om batteritiden så länge jag kan ha den under föreläsningar i fyra timmar när jag skriver på den.
Tidigare hade jag en Lenovo 500S-13ISK, inte så nöjd med minnet men hållbarheten har varit fantastisk, det har känt som en Nokia 3310 med tanke på hur den har hanterats.
Jag gamear egentligen inte mycket längre, men det skulle vara trevligt att spela några old-school-spel som Oblivion glömska på en regnig dag, men i allmänhet letar jag inte efter en gaminglaptop.
Den perfekta setupen skulle vara att ha två skärmar anslutna till min bärbara dator, ett Bluetooth-tangentbord och mus hemma. Men behöver det 2 HDMI för det? Eller finns det några andra funktioner för att komma runt detta? Känns som om jag skulle behöva många portar för den setupen.
Om du har lyckats läsa allt detta är jag glad och tacksam för alla tips 😊