Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

CasteN#21327 adda mig om ni lirar.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

CasteN#9977465 ingame, vet ej varför man har 2 olika.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Skrivet av Casten83:

CasteN#21327 adda mig om ni lirar.

Kommer adda dig nu på en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Kommer adda dig nu på en gång!

vet inte om det funkade, pma mig ditt så testar jag att lägga till

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Nu spelar jag inte spelet men stöter man på "någon per kväll" som är fuskare så är väl det under all kritik i min bok. Jag kanske är för gammal för att förstå, kanske det anses som en okej upplevelse idag rent generellt.

Du har helt rätt, det är inte ok på något sätt med "någon per kväll".
Men det är ju inte 3 - 4 per match som sades i det jag svara på.

Tyvärr har CoD serien alltid varit hårt utsatt för fuskare och det görs inte mycket åt det heller, dom säljer ju ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisu84:

JackFrags förklarar det som att ju bättre spelare man är desto fler fuskare möter man, pga matchmaking eller något, fuskare har hög K/D ratio så har man det själv så hamnar man i samma lobby som dom.

Så är det tyvärr, blir en naturlig följd av match based ranking, har själv fått uppleva det i accelererande fart nu i säsong 4 när man blir bättre och bättre.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Är det någon som haft men lyckats lösa grafikproblem?

Sedan säsong 4 har det i bara blivit värre och värre. Suddiga texturer, "pop-in" av objekt, kantiga modeller, dålig kontrast, väldigt mycket dimma, fel eller dålig detaljnivå o.s.v. Får också fortfarande "Installing shaders to optimize performance" varje gång jag startar spelet. Har testat i princip allt från att uppgradera bios till att installera om windows och spelet till alla möjliga inställningar. Känns som grafikinställningarna, förutom render resolution (vilket jag har på 100 normalt), nästa inte gör någon skillnad alls. Har även testat att köra annan skärm/upplösning utan mycket bättre resultat. Känns väldigt skumt att det flyter sämre samtidigt som det blivit fulare. Kör AMD 3600 med 5600XT på antingen 3440x1440 75hz eller 1080p 60hz.

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som vet ifall man kan spela på PS4 med mus & tangentbord utan att ha igång crossplay?
(äger inget ps4 själv idag)

Permalänk
Medlem

Jag ska bara varna er för att jag är jävligt het idag, 3 raka solo wins

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av prpx:

Är det någon som haft men lyckats lösa grafikproblem?

Sedan säsong 4 har det i bara blivit värre och värre. Suddiga texturer, "pop-in" av objekt, kantiga modeller, dålig kontrast, väldigt mycket dimma, fel eller dålig detaljnivå o.s.v. Får också fortfarande "Installing shaders to optimize performance" varje gång jag startar spelet. Har testat i princip allt från att uppgradera bios till att installera om windows och spelet till alla möjliga inställningar. Känns som grafikinställningarna, förutom render resolution (vilket jag har på 100 normalt), nästa inte gör någon skillnad alls. Har även testat att köra annan skärm/upplösning utan mycket bättre resultat. Känns väldigt skumt att det flyter sämre samtidigt som det blivit fulare. Kör AMD 3600 med 5600XT på antingen 3440x1440 75hz eller 1080p 60hz.

Jag har haft texturer som sett ut typ så här från och till under alla säsonger...

Brukar hjälpa att rensa cache och config:
https://support.activision.com/community/sfc/servlet.shepherd...

Configen brukar ligga under dina dokument, jag tar alltid bort hela "Call of Duty Modern Warfare"-mappen.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Jag har haft texturer som sett ut typ så här från och till under alla säsonger...

.....

När jag siktar med prickskyttegevären på lite större avstånd så brukar det se ut sådär, nån eller ett par sekunder innan den renderar korrekt men annars inte.
Känns mer som hårdvara som inte klarar av kraven eller inställningar som är för högt ställda.

Skrivet av Dallen:

Jag ska bara varna er för att jag är jävligt het idag, 3 raka solo wins

Hade jordens flyt i fredags kväll, vi var fem spelare kvar och jag hade prickat och snipat ett flertal spelare som var högre rankade än jag själv men när jag hoppar in i fyrhjulingen för att dra iväg efter sista så kraschar WZ med dev error 6068, ridå liksom.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Det här spelet kommer gå mot sin egen död. Pay2win, alla har inte samma förutsättningar, MASSVIS med fuskare. Börjar bli lite frustrerande bara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K-D][Aramis:

Det här spelet kommer gå mot sin egen död. Pay2win, alla har inte samma förutsättningar, MASSVIS med fuskare. Börjar bli lite frustrerande bara.

På vilket sätt har inte alla samma förutsättningar?

Edit: Och vadå pay2win?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

På vilket sätt har inte alla samma förutsättningar?

Edit: Och vadå pay2win?

Du kan ju vara en grindande horunge och låsa upp op-vapnet för säsongen, innan det blir nerfat. alla har inte samma tid.

Betala så får du tillgång till MP och kan grinda upp vapnet ännu snabbare.

Några få exempel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K-D][Aramis:

Du kan ju vara en grindande horunge och låsa upp op-vapnet för säsongen, innan det blir nerfat. alla har inte samma tid.

Betala så får du tillgång till MP och kan grinda upp vapnet ännu snabbare.

Några få exempel.

Visst, så kan jag tänka ibland också när jag dör men den hårda sanningen är ändå att man spelade för dåligt. Och att låsa upp attachments på ditt favoritvapen går ju på ingen tid alls, speciellt nu i helgen när vi har haft double xp

Edit: Och inget vapen är OP idag imo, däremot finns några riktigt dåliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Det här spelet kommer gå mot sin egen död. Pay2win, alla har inte samma förutsättningar, MASSVIS med fuskare. Börjar bli lite frustrerande bara.

Trams, du är bara sur för att du inte är tillräckligt bra. Dessutom verkar du inte förstå hur det fungerar.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Trams, du är bara sur för att du inte är tillräckligt bra. Dessutom verkar du inte förstå hur det fungerar.

Du har ingen aning om hur bra jag är. Varför nerfas vapen titt som tätt? För att dom inte ger spelare som använder dom en fördel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Du har ingen aning om hur bra jag är. Varför nerfas vapen titt som tätt? För att dom inte ger spelare som använder dom en fördel?

Uppenbarligen inte så bra eftersom du inte klarar av att få tillräckligt med XP för att låsa upp saker.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Tyvärr nästan ospelbart på PC just nu. Det är som att de totalt skiter i konsekvenserna fuskarna. Speccade en igår som ”ba” yolo hoppade 360 grader, låste direkt på huvudet och sköt med sniper spelare efter spelare. Lämnade när han dödat 38st. De förstör för oss som tycker om tävlingsinriktad gameplay

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Du kan ju vara en grindande horunge och låsa upp op-vapnet för säsongen, innan det blir nerfat. alla har inte samma tid.

Betala så får du tillgång till MP och kan grinda upp vapnet ännu snabbare.

Några få exempel.

P2w som mobilversionen är de inte. Dock går det fortare med MP. Det är sant. Köp spelet om man gillar det. Men jag skulle vänta någon månad på nästa cod istället. M4, Grau och Bruen är alla väldigt lätta att låsa upp (tar tid för bruen dock men bloodmoney är quad med lätt att kasta rök och restock perk) och är meta vapnen. Så kör på!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

P2w som mobilversionen är de inte. Dock går det fortare med MP. Det är sant. Köp spelet om man gillar det. Men jag skulle vänta någon månad på nästa cod istället. M4, Grau och Bruen är alla väldigt lätta att låsa upp (tar tid för bruen dock men bloodmoney är quad med lätt att kasta rök och restock perk) och är meta vapnen. Så kör på!

Låste upp bruen igår, spelar exakt likadant som tidigare, men får typ 4ggr så många kills dom matcherna jag spelade.

Det som jag tycker är synd egentligen och i slutändan inte medför samma förutsättningar för alla är just detta. I andra BR-spel så kan alla spelare hitta samma typ av vapen genom att loota kartan. I detta så kan du sätta ihop Op-vapnet för stunden i din loadout som alla andra inte kan av olika anledningar.

Men största problemet tycker jag är fuskarna. Det tar bort suget man får efter att spela lite för varje gång man stöter på någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Låste upp bruen igår, spelar exakt likadant som tidigare, men får typ 4ggr så många kills dom matcherna jag spelade.

Det som jag tycker är synd egentligen och i slutändan inte medför samma förutsättningar för alla är just detta. I andra BR-spel så kan alla spelare hitta samma typ av vapen genom att loota kartan. I detta så kan du sätta ihop Op-vapnet för stunden i din loadout som alla andra inte kan av olika anledningar.

Men största problemet tycker jag är fuskarna. Det tar bort suget man får efter att spela lite för varje gång man stöter på någon.

Jag tror det mer har med ditt självförtroende nu när du har Bruen än just vapnet för så bra är den inte. FAL är betydligt mer obalanserad med sina 72 dmg per skott under 17m

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

I traditionsenlig anda är linan ap-seg när en ny säsong släpps. Ligger på runt 1,5-2 MB/s och kan bara glömma att få lira lite av säsong 5 innan läggdags.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

I traditionsenlig anda är linan ap-seg när en ny säsong släpps. Ligger på runt 1,5-2 MB/s och kan bara glömma att få lira lite av säsong 5 innan läggdags.

Så blir det om man skall ladda ner samtidigt som alla andra, men det finns lösningar.
1. Ha igång Blizzard klienten redan på morgonen så att du får uppdateringen direkt när den släpps, samt kan ladda under dagen.
2. Går inte ovan så ansluter man med VPN mot USA och sätter Blizzard klienten till region America.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Du har helt rätt, det är inte ok på något sätt med "någon per kväll".
Men det är ju inte 3 - 4 per match som sades i det jag svara på.

Tyvärr har CoD serien alltid varit hårt utsatt för fuskare och det görs inte mycket åt det heller, dom säljer ju ändå.

De försöker, precis som många andra utvecklare, att stoppa fuskarna men det är ett omöjligt krig.

Människor som utvecklar och säljer fusk kan tjäna 7-siffrigt per år (dollar), de kommer inte sluta och de går inte att stoppa, bara förhindra lite.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Så blir det om man skall ladda ner samtidigt som alla andra, men det finns lösningar.
1. Ha igång Blizzard klienten redan på morgonen så att du får uppdateringen direkt när den släpps, samt kan ladda under dagen.
2. Går inte ovan så ansluter man med VPN mot USA och sätter Blizzard klienten till region America.

Det hoppade upp till ~8 MB/s efter ett par timmar men blev inte klart förrän mitt i natten och då låg jag såklart och sov.
Att byta region är ett vanligt men felaktigt tips för det hjälper inte, försökte med det men det gör ingen skillnad.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

De försöker, precis som många andra utvecklare, att stoppa fuskarna men det är ett omöjligt krig.

Människor som utvecklar och säljer fusk kan tjäna 7-siffrigt per år (dollar), de kommer inte sluta och de går inte att stoppa, bara förhindra lite.

Tycker inte dom försöker ordentligt, har t.ex. inte en PB eller liknande som hjälper till.
Det är som du säger en omöjlig uppgift att stoppa alla, men man kna göra mer än vad Activision gör.

Skrivet av Reefer:

Det hoppade upp till ~8 MB/s efter ett par timmar men blev inte klart förrän mitt i natten och då låg jag såklart och sov.
Att byta region är ett vanligt men felaktigt tips för det hjälper inte, försökte med det men det gör ingen skillnad.

Funkar hur bra som helst och jag har själv gjort det vid alla stora uppdateringar sen season 3.
Har precis som du legat på runt 1 - 2 MB/s via EU, ändrar man bara region till America får man samma 1 - 2 MB/s men ansluter man samtidigt med VPN mot US så hoppar nerladdningen upp till runt 9 MB/s
Så att bara ändra region hjälper inte men i kombo med VPN funkar det utmärkt.

Permalänk

Bara jag som tröttnat på Verdansk??
Den är så sjukt uttjatad nu att det inte är kul att spela Warzone längre.
Jag vill ha en helt ny bana, som pubg och fortnite.. dom får ju nya banor varje säsong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattan1999:

Bara jag som tröttnat på Verdansk??
Den är så sjukt uttjatad nu att det inte är kul att spela Warzone längre.
Jag vill ha en helt ny bana, som pubg och fortnite.. dom får ju nya banor varje säsong.

Tog ju nästan ett år för pubg att få ut sin 2a bana, och warzone har bara vart ute några månader. Tror det tar lite tid få ut då det känns som att mapparna är lite mer detaljerade och nogrannare än pubgs, speciellt miramar

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med krascher med dev error 6068? Ungefär en av tio sessioner slutar så, sjukt irriterande.
Bara WZ som jag upplevt det i, inget annat spel beter sig på det här viset.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.