Kommer detta utnyttjas till max?

Permalänk

Kommer detta utnyttjas till max?

Jo, imorgon planerar jag att köpa ett Hercules prophet radeon 9700 pro. Frågan jag ställer er, kommer min dator utnyttja det till max? Har frågat en del polare som hänger här, och alla har olika svar

Hårdvara. AMD 2000+ , Twinmos 512 DDR400, Asus A7N8X, hmm, behövs väl inte skriva mer än så. Jo, moderkortet gör så att minnena utnyttjas i dual bandwidth istället. En sak till, man har ju sånhär extra strömförsörjning till kortet, hur mkt extra ström kommer det ta av agget?

Permalänk
Medlem

det går aldrig att utnyttja ett grafikkort till 100% men nästan,
jag tror att det grafikkortet är ganska mycket försnabbt för din dator men slå på lite aa och af så ska du se att du nästan maxar kortet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Citat J-ohaN: " grafikkort är bra men inte nödvändigt, det behövs mest för nyare och mer krävande spel som t ex "quake version 2" och "un-real" "

Permalänk

Hjälp mig då: !

Permalänk
Medlem

Nej, du kommer inte utnyttja kortet fullt. Fast du kommer få bra mycket bättre prestanda än med andra kort om du tex slår på AA och AF.

Permalänk
Medlem

Är nog inga större problem att få ut det mesta av kortet (dock inte allt), men vill du vara på den säkra sidan överklocka processon lite!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Ok, jag har nämnligen ett Geforce 4 ti4400 nu, lär väl bli ganska mycket förändring eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quakerzoom
Ok, jag har nämnligen ett Geforce 4 ti4400 nu, lär väl bli ganska mycket förändring eller?

du kommer märka skillnad framföralt i bildkvalite och lite i prestanda men son sakt slå på aa och af så ska du se att radeon vinner med hästlängder över ett gf4 ti4400

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenzZA
Citat J-ohaN: " grafikkort är bra men inte nödvändigt, det behövs mest för nyare och mer krävande spel som t ex "quake version 2" och "un-real" "

offtopic: quake version 2??

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

quake version 2 är en s.k. "uppföljare" till actionspelet Quake från id software. version 2 har en uppgraderad grafikmotor som bl a tillåter genomskinliga ytor och ett mycket högre polygonantal. Det innehåller även nya vapen, men tyvärr har de tagit bort den underbara yxan från originalspelet. Jag har inte spelat det så mycket själv, men det sägs vara väldigt bra, och anses av vissa redan vara en "klassiker". Vill du veta mer om spelet så föreslår jag http://www.idsoftware.com/games/quake/quake2/

Visa signatur

grattis, J-ohaN har postat i din tråd!