Köpråd: Bör jag byta ut något av dessa innan jag lägger beställningen?

Permalänk
Medlem

Köpråd: Bör jag byta ut något av dessa innan jag lägger beställningen?

Jag planerar att köpa ny dator och min fråga är om det behövs bytas ut något eller ser det bra ut? Då jag inte har 100% koll själv så hade det kanske varit bra om någon med bättre kunskap såg brister med mera!
Hade väl tänkt till största del spela (helst med högre inställningar) men att ibland redigera videor och bilder.

Tack på förhand

(Länk till Inets datorbyggare)

Permalänk
Moderator
Moderator

Länken leder inte till något färdigt bygge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@twit: Oj, det fungerade för mig, med det var kanske för att jag skapat den. Aja ändrade den nu!

Permalänk
Medlem

@Dud3: Hade väl tänkt spela med högre inställningar om det säger något? Eventuellt kreativt skapade som videoredigering med mera. Hade noll koll på att de nya korten släpps snart, bör man vänta ifall det blir prissänkningar med mera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hogge_02:

@twit: Oj, det fungerade för mig, med det var kanske för att jag skapat den. Aja ändrade den nu!

Du har fortfarande inte gjort en länk till ditt bygge. @Dude3 gav kommentarer på det han själv byggde i datorbyggaren senast.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Ser man nu? Ber om ursäkt för strulet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hogge_02:

Jag planerar att köpa ny dator och min fråga är om det behövs bytas ut något eller ser det bra ut? Då jag inte har 100% koll själv så hade det kanske varit bra om någon med bättre kunskap såg brister med mera!

Tack på förhand

(Länk till Inets datorbyggare)

https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1179015/dator

Finns en del pengar att spara om du vill, utan att du kommer märka någon större prestandaskillnad när du spelar eller redigerar.

Gå ner till Ryzen 5 3600, kommer tjäna väldigt lite på en 3700X.
Byta grafikkort till 5700XT, om du nu inte vet om att du kommer spela något väldigt grafikkrävande spel.
Kan även vara värt att vänta och se vad som händer om nån vecka med nya lanseringen innan du lägger nästan 7k på ett grafikkort.
Byter du ram utan RGB spar du runt 500:- där också.
Byter du till en Kingston A2000 1TB M2 ssd spar du 500:- till.
Fixar du Windows på egen hand spar du 1000kr också

Många bäckar små, små prestanda skillnader men det är värt att spara dom pengarna till något annat tycker jag.

Skrivet av LemonIllusion:

Du har fortfarande inte gjort en länk till ditt bygge. @Dude3 gav kommentarer på det han själv byggde i datorbyggaren senast.

Ja du ser, vilken miss.

Permalänk
Medlem

@Dud3: Ska ta med dina ord i ändringarna. Tack så mycket.