Ominstallera mac OS PROBLEM

Permalänk

Ominstallera mac OS PROBLEM

Hej!

Skulle fabriksåterställa min macbook air, kommer tyävrr vara väldigt dåligt beskrivet men jag höll in command + R när datorn startade. Tog bort motsvarigheten till Macintosh HD - data hårddisken (gjorde det enligt en guide), sedan ta bort Macintosh HD men det gick inte, minns ej vad den klagade på men misslyckades varje gång jag skulle ta bort den. Testade inte att installera om Mac os catalina (eftersom jag tror det fortfarande är installerat) men skulle boota från disken som mac os var installerad på och nu står musen bara och snurrar.

Any ideas?

Update: Nu om jag startar datorn så kommer en svart bild upp med texten: Your computer restarted because of a problem. Press a key or wait a few seconds to continue starting up. Fast den startar aldrig upp utan mer loopar den texten bara.

Tråd flyttad till "Apple Mac" /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem
Permalänk

Stäng av datorn, slå på den och håll in "D", då startar apple hardware test, den kommer förmodligen att säga att du har ett problem med ditt SSD-kort. Köp nytt märke OWC, installera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fungerade den innan du skulle återställa? Om så, så borde gå att lösa relativt enkelt.

Om du igen provar att köra Kommando (⌘) och R och när den startat upp så kör du skivverktyget. Vad ser du då?
Om den ligger några skivor där så radera dess. Gå sedan tillbaka och välj "installera om macOS".

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Det löste sig!

Tog bort datan på "apple ssd sm0128g" och då följde operativsystemet med. Kunde inte installera om det för det var förmodligen redan installerat :>

Permalänk

@Starscream:

Prova också att kolla att datumet är korrekt. Starta återställningskonsollen Fornminne+R.

Välj "terminal" och skriv "date"

om fel datum

använd detta i terminal:

date {month}{day}{hour}{minute}{year}

t.ex. "date 0830094920" + enter (vagnretur )

Visa signatur