Skickade in mobilen på garantiservice, postnord har nu tappat bort paketet...

Permalänk

Skickade in mobilen på garantiservice, postnord har nu tappat bort paketet...

Skickade in min mobiltelefon till halebop (med en returfraktsedel jag fick från deras service verkstad) i måndags 31/8. Den hade inte kommit fram igår (fredag) och jag ringde postnort. Den verkar då våra puts väck och de kan bara se att den upphämtats av deras chaufför men sen finns inga mer läsningar av paketet. De startade ett "reklamationsärende" kring det borttappade paketet.

Vad händer nu? Kommer jag bli ersatt för min mobiltelefon? Har googlat runt lite och blev minst sagt orolig över det jag läst om postnord och att de sällan ersätter för förlorade paket. Vad är det för skitföretag egentligen?!

Någon som vart med om liknande eller har tips på vad jag ska göra och i vilken ordning?:)

tack på förhand!

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Medlem

Om du använde en retursedel som du fått av Halebop så borde det vara deras problem, i och med att det är de som är kund till speditören. Eventuell ersättning bör därför utkrävas av Halebop snarare än av Postnord i ditt fall.

Tror jag.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Då det är betalt av företaget som du returnerar till, inkluderar detta förhoppningsvis en försäkring - något som då PostNord tar hand om såklart (däremot borde det vara till Halebop då de är "kunden" till PostNord i detta fall, det är bara du som har lämnat in paketet).

Att många paket inte ersätts av just PostNord handlar om att ett vanligt "brev" saknar försäkring och kommer därmed inte ersättas. Skickar du något av värde så köper du såklart en tjänst med försäkring som täcker innehållet

https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/tillaggstjanster-...

Har tyvärr inte koll på hur du nu skulle gå tillväga, men jag hade nog börjat med att kontakta Halebop om det hela och se vad de kan göra!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Om du använde en retursedel som du fått av Halebop så borde det vara deras problem, i och med att det är de som är kund till speditören. Eventuell ersättning bör därför utkrävas av Halebop snarare än av Postnord i ditt fall.

Tror jag.

Tänker precis likadant. Det hade varit skillnad om TS postat paketet själv med egen frakt, då hade det legat på TS.
Men jag vet ärligt talat inte.

Permalänk
Medlem

Hade hört av mig till Halebop och hört vad som händer nu så att säga och om den nu försvunnit hur du blir kompenserad, förmodligen kommer Halebop skylla på Postnord men de får de företagen lösa sinsemellan, du ska inte behöva jaga Halebop och Postnord utan de får de 2 parterna lösa.
Räkna med att du kommer få vänta 1-2 veckor till innan det händer något, då företagen kommer vilja se om om du kanske bara "fastnat" nånstans.
Men som sagt hör av dig till Halebop och hör hur de hanterar såna här händelser och vänta sen 1-2 veckor och om du inte hört något från dem så ring först postnord och sen Halebop.

Visa signatur
Permalänk

Tack för alla svar! känns lite lugnare nu!:)

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk

Om du har använt Halebops fraktsedel så kommer det lösa sig!