Har du förbokat Cyberpunk 2077?

Permalänk
Medlem

Har du förbokat Cyberpunk 2077?

Har du förbokat ditt ex av Cyberpunk 2077, eller köper du det när det släpps?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag förbokade collectors edition den 30/6 till PC för 2700kr 🙂

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Avstängd

Inte fallit riktigt för hajpen men kan ändras framöver när man sett och hört lite tester.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

:^)

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Permalänk
Medlem

Väntar och ser!

Permalänk
Medlem

Förbokade i februari någon gång på GOG då jag vet att jag vill spela det från dag 1, sedan att dag 1 har blivit senarelagd räknade jag inte riktigt med.

Permalänk
Medlem

Har inte förbokat. Köper det när jag har PS5an (om det fungerar på konsollen).

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Var jätte sugen för några år sedan nu väntar jag nog tror inte att det kommer att bli ett köp men hoppas, gillar företaget

Skrivet av AddixD:

Jag förbokade collectors edition den 30/6 till PC för 2700kr 🙂

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått varför man förhandsbokar ett spel man laddar ner? Speciellt inte när man vet hur spel kan floppa trots hype

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BesteN:

Aldrig förstått varför man förhandsbokar ett spel man laddar ner? Speciellt inte när man vet hur spel kan floppa trots hype

Ofta handlar det om förbokningskampanjer av olika slag. Kan vara allt från extra ingame-saker, extra lågt pris till att få tillgång till spelet tidigare än andra.

Ibland är det helt enkelt för att man inte ska glömma det eller har kanske råd just då

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Inte förbokat. GOG har inte gett någon anledning att göra det. Inte så att jag lär glömma spelet, de visar alltid den som köpbar för 630kr.

Köper vid lanseringen såvida de inte kommer med något seriöst erbjudande.

Permalänk
Medlem

Det känns som att vitsen med att förhandsboka gått förlorad i den digitala världen. Spelutvecklare försöker förstås sälja in förhandsbokningar med diverse mer eller mindre meningslös digital swag, som i princip ingen annan kommer att notera i efterhand ändå. Möjligheten att pre-loada ett antal dagar innan release är trevligt, det kan jag tänka mig att betala för i vissa fall, men inte ett halvår i förväg utan snarare samma dag som pre-load öppnar.

Förhandsbokningar är generellt ett stort problem i dataspelsvärlden, kanske framförallt eftersom det minskar spelutvecklarnas incitament för att göra klart sitt spel om de ser långt i förväg att "vi kommer sälja såhär många ändå".

De har inte visat något särskilt övertygande material i förväg heller, och att köra med klausuler om att spelet kan komma att ändras från vad som visas i videon är inte heller något som väcker förtroende. Det senaste exemplet jag kan komma på är Anthems gameplay reveal som var extremt mycket mer shiny än det färdiga spelet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man ska beställa eller köpa spelet från Steam Epic Games? Eller kommer spelet ha en egen launcher?

Permalänk
Inaktiv

Spelet jag ser mest fram emot av något spel någonsin men jag följer en regel slaviskt, "never pre-order"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av coffe09:

Någon som vet var man ska beställa eller köpa spelet från Steam Epic Games? Eller kommer spelet ha en egen launcher?

https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

Någon som vet var man ska beställa eller köpa spelet från Steam Epic Games? Eller kommer spelet ha en egen launcher?

Well gog är ju från samma bolag och jobbar för att försöka visa att det går att lita på konsumenter och att DRM inte behövs.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

Någon som vet var man ska beställa eller köpa spelet från Steam Epic Games? Eller kommer spelet ha en egen launcher?

Det är GOG som CDPR(utvecklaren av spelet) äger men det är inte ett krav för att spela, de släpper det på andra launchers också. På GOG så får man det dock helt DRM-fritt med möjlighet till offline installer om man vill så det är väl en anledning till att köpa det där. Kommer köpa det där eftersom jag ändå använder GOG Galaxy för att starta/samla alla mina spel.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Aldrig förhandsboka spel. Aldrig!

Permalänk
Medlem

Förbokat.

Alla gör ju som dom vill men med Witcher 3 köpte CDPR en massa goodwill av mig och som gammal lirare av rollspelet Cyberpunk är jag så pepp att jag slog till på en förbokning av std ed för 500ish kronor (gog-varianten) som jag sprang på för ett tag sen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Förlåt, kunde inte hålla mig denna gång. Förbokat på GOG... men litar på cd projekt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Saknar fortfarande både GPU och PSU, så väntar lite till.

Permalänk
Medlem

Nope, kommer vänta på några patchar innan jag ens funderar på att köpa spelet.

Har inte bråttom och det är inte så att spelet tar slut på lager direkt

Permalänk
Medlem

nope.. vem förbokar spel liksom? kan förstå med ps5 typ men spel? man väntar tills det är släppt o läser hur stabilt det är osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ofta handlar det om förbokningskampanjer av olika slag. Kan vara allt från extra ingame-saker, extra lågt pris till att få tillgång till spelet tidigare än andra.

Ibland är det helt enkelt för att man inte ska glömma det eller har kanske råd just då

Allt du skriver där låter som ursäkter för att man ska få vara beta-testare

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Varken eller .Men kommer med all säkerhet Ladda ner en kopia av spelet från någon av dessa pirat sidor=)

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

EA har förstört tjusningen med förbokning,
I HAVE SPOKEN!

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Ja sedan nån vecka tillbaka så bokade jag via GOG.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mäki:

Allt du skriver där låter som ursäkter för att man ska få vara beta-testare

Är inte helt med på hur du menar med ”ursäkter för att få vara beta-testare”.
Jag svarade på frågan ”varför folk förbokar”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Förbokade spel förr i tiden när man hämtade dessa fysiskt i en butik, och man visste att det fanns en risk att de skulle ta slut på release-dagen.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz