Permalänk

Köpa begagnad bärbar dator

Hej!

Funderar på att byta ut min stationära dator mot en bärbar dator. Trött på att denna datorn ska ta upp hela skrivbordet.
Jag kommer fortfarande ha kvar min spelskärm och tangentbord. Och för att kunna ta med mig datorn till andra ställen om jag behöver.

Finns det någon nackdel som jag som aldrig använt en spelbärbardator tidigare inte tänker på?
Jag kommer gå ned i prestanda men det spelar egentligen inte jättestor roll då jag spelar mest Lol, terraria osv. Ibland rdr2.

Sedan en sista fråga. Har skrivit med en person som säljer en bärbar dator men han uppger att det laggar att spela spel utan laddsladden ikopplad och att det har varit så på alla hans bärbara datorer. Är det en grej som gäller för bärbara datorer? Har aldrig hört det isf.

Tacksam för svar!! <333

Permalänk
Medlem

Värme är ju en gräj och bärbara är sällan lika tysta som en stationär. Specielt när de behöver jobba.

Trolig orsak till att del laggar när man kör batteri, är att datorn måste strypa sig skälv för att tillexempel spara på bateriet eller att batteriet inte kan leverera lika mycket ström som nätadaptern kan.
Men det beror på hur kraftiga komponenter som är i och/samt hur mycket/hårt de ska behöva jobba.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.