Inets första headset utses av SweClockers fokusgrupp

Permalänk

Varje gång jag börjar snegla på ett par nya lurar slutar det alltid med att jag stannar med Steelseries Arctis pga det där hjulet på höger kåpa som man justerar game/chat ljud med. Helt överlägsen funktion.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jecretur:

Fattar inte varför detta är en grej. Löjlig sponsring.

Skrivet av CubaCola:

De kanske vill få det att låta som att hörlurarna tagits fram av real gamers från sweclockers tillsammans med ingenjörer ifrån Nasa, och därför kan ta rejält betalt?
"I ett samarbete som tagit över ett år så har Inet och Sweclockers medlemmar tagit fram det ultimata headsetet"

Måste det verkligen vara så dåligt eller fel att ett företag involverar användarna i ett forum för att tillsammans ta fram en produkt i en lite mer öppen arbetsprocess?
Själv ser jag något fint i att det här konceptet testas.

Visst ger det samtidigt en hel del extra marknadsföring på ett sätt som knappt går att köpa. Det är rimligt att lyfta den frågan också

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Börjar misstänka att katten har varit där och tuggat lite med 😂

Haha kanske det. Jag har själv ingen katt men någon verkar ha tuggat på mina...kanske nån silverfisk har varit framme ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Måste det verkligen vara så dåligt eller fel att ett företag involverar användarna i ett forum för att tillsammans ta fram en produkt i en lite mer öppen arbetsprocess?
Själv ser jag något fint i att det här konceptet testas.

Visst ger det samtidigt en hel del extra marknadsföring på ett sätt som knappt går att köpa. Det är rimligt att lyfta den frågan också

Så du tror att någon hörlurstillverkare kommer ta input från detta och ta fram en ny hörlur?.
Möjligt, men jag tror mer på att det finns en lista med oem-lurar som de väljer ifrån bara och får det att låta som en r&d avdelning tagit fram lurarna

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CubaCola:

Så du tror att någon hörlurstillverkare kommer ta input från detta och ta fram en ny hörlur?.
Möjligt, men jag tror mer på att det finns en lista med oem-lurar som de väljer ifrån bara och får det att låta som en r&d avdelning tagit fram lurarna

Jag tror mer på alternativ 3.
Jag tror inte att någon annan hörlurstillverkare kommer göra jobbet åt inet från grunden här.
Och jag tror inte heller att de kommer välja helt färdiga lurar från hyllan utifrån önskemål.

Snarare tror jag väl att de kommer titta på vilka leverantörer som kan stå för tillverkningen - och så kollar de på vilka alternativ och anpassningar som är möjliga att tillämpa. Så någon form av mellanväg tror jag mest på.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

absolut, men jag en kollega som är Audiofil, och musiker, hans "lagom krav" är skyhöga jämfört med oss andra

jag vill ju kunna köpa ett par SweClockers lurar utan att behöva pynta Sennheiser pengar för det

Men dessa människor har inte alltid med bra ljud att göra.
Hade en bekant som hade tunga pjäser och då menar jag TUNGA doningar.
Gick så långt att när han spelade vinyl kom musiken i andra hand då han satt och lyssnade efter grejor på skivan han inte hört innan så som: en kantträff på virveln, fingrar som kom när micken m.m.
I det läget så vet jag inte om dessa audiofiler är bra att ha med i en lyssnargrupp

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag tror mer på alternativ 3.
Jag tror inte att någon annan hörlurstillverkare kommer göra jobbet åt inet från grunden här.
Och jag tror inte heller att de kommer välja helt färdiga lurar från hyllan utifrån önskemål.

Snarare tror jag väl att de kommer titta på vilka leverantörer som kan stå för tillverkningen - och så kollar de på vilka alternativ och anpassningar som är möjliga att tillämpa. Så någon form av mellanväg tror jag mest på.

Allt är möjligt, men jag fann att hörlurarna skulle bli rätt dyra och de skulle behöva sälja ett antal tusen hörlurar för att gå med vinst, men allt är möjligt

Nu har jag ingen erfarenhet av just hörlurstillverkning, men av andra detaljer, och vet att verktyg som används till Formsprutning kan lätt kosta några hundratusen kronor, men har ingen aning om vad de kan kosta i Kina.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av brackemannen:

Men dessa människor har inte alltid med bra ljud att göra.
Hade en bekant som hade tunga pjäser och då menar jag TUNGA doningar.
Gick så långt att när han spelade vinyl kom musiken i andra hand då han satt och lyssnade efter grejor på skivan han inte hört innan så som: en kantträff på virveln, fingrar som kom när micken m.m.
I det läget så vet jag inte om dessa audiofiler är bra att ha med i en lyssnargrupp

En annan sak som kan vara värd att ha i åtanke är att "bra ljud" är extremt subjektivt och personligt, mycket mer än vad många inser. Upplevelsen färgas också av andra egenskaper, såsom priset, produktens utseende, vad andra tycker om produkten, varumärkets anseende osv.

Ett bra exempel på detta är den gamla codec-debatten om lossy vs. lossless format, där många påstår att lossless låter bättre men ytterst få kan höra skillnad i blindtester. En del verkar dessutom föredra lossy.

https://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/09/412271433/a...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inet
Skrivet av CubaCola:

Så du tror att någon hörlurstillverkare kommer ta input från detta och ta fram en ny hörlur?.
Möjligt, men jag tror mer på att det finns en lista med oem-lurar som de väljer ifrån bara och får det att låta som en r&d avdelning tagit fram lurarna

Skrivet av Söderbäck:

Jag tror mer på alternativ 3.
Jag tror inte att någon annan hörlurstillverkare kommer göra jobbet åt inet från grunden här.
Och jag tror inte heller att de kommer välja helt färdiga lurar från hyllan utifrån önskemål.

Snarare tror jag väl att de kommer titta på vilka leverantörer som kan stå för tillverkningen - och så kollar de på vilka alternativ och anpassningar som är möjliga att tillämpa. Så någon form av mellanväg tror jag mest på.

Hej!

Ja det stämmer att vi kommer utgå från en OEM-design, vilket vi var öppna med i den ursprungliga artikel-videon.
Målet är att med hjälp av fokusgruppens och er medlemmars input förbättra och arbeta om deras ursprungsdesign till att bli ett bättre headset, ett som vi kan stå för och som så många av er som möjligt gillar.

Produktutveckling av den här typen är relativt ny för oss, vi har mest fokuserat på våra färdigbyggda Taurus-datorer innan. Därför kände vi att det var en gyllene chans för oss att få input från verkliga teknikentusiaster, och ge er både inblick och inverkan på produktutvecklingen.

Exakt hur stora förändringar vi kan göra återstår att se efter att vi bestämt oss för vilken modell vi ska arbeta utifrån, och är något vi kommer delge här i forumet löpande under processens gång.

Vi hoppas i varje fall att intresse och åsikter finns, för det är det vi är här för!

Med vänliga hälsningar

Johan

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

Statusuppdatering 5/10

Fokusgruppen har nu fått sin första uppsättning OEM-modeller att testa och ge sin input på.
Baserat på vad de tycker kommer vi välja en modell att utgå ifrån i den fortsatta produktutvecklingen.

Utifrån deras feedback kommer vi sedan göra förbättringar på OEM-designen och arbeta oss fram till ett nytt sample, som kommer utvärderas både av oss och fokusgruppen.

Just nu har vi alltså inget konkret, men framöver kommer vi visa bilder och samla generella intryck. Men, om någon har frågor redan nu är det bara att ställa på!

Fortsättning följer.

Med vänliga hälsningar

Johan

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Detta har jag missat fränt att swec medlemmar får vara med från start mer eller mindre

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Inet
Skrivet av The man swe 90:

Detta har jag missat fränt att swec medlemmar får vara med från start mer eller mindre

Kul att höra att formatet uppskattas, vi tycker det är riktigt kul att få bjuda med äkta teknikentusiaster på resan och ge inblick i projektet!

Med vänliga hälsningar

Johan

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Varje gång jag börjar snegla på ett par nya lurar slutar det alltid med att jag stannar med Steelseries Arctis pga det där hjulet på höger kåpa som man justerar game/chat ljud med. Helt överlägsen funktion.

Riktigt grymt är det. Jag har ett par Sennheiser som ska bytas ut så småningom och det enda jag är intresserad av i dagsläget är i stort sett Arctis trådlösa. game/chat mixern är suverän. Hade samma på mina PS4 lurar (Sony) där man kunde höja eller sänka mixen av game/chat. Otroligt viktig funktion tycker jag. Dock är Arctis slutna vilket jag inte gillar. Jag hoppas verkligen att man har med detta i detta Inet headset.

1. Game/chat mixfunktion.
2. Öppna lurar.

Detta är 2 höga prio för mig. Gillar inte att skärma av mig med slutna lurar. Är tanken att dessa Inet lurar ska vara öppna, halvöppna eller stängda?

Permalänk
Medlem

Anton borde köra långt hår oftare....

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ELF:

Anton borde köra långt hår oftare....

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inet
Skrivet av Schiznit:

Riktigt grymt är det. Jag har ett par Sennheiser som ska bytas ut så småningom och det enda jag är intresserad av i dagsläget är i stort sett Arctis trådlösa. game/chat mixern är suverän. Hade samma på mina PS4 lurar (Sony) där man kunde höja eller sänka mixen av game/chat. Otroligt viktig funktion tycker jag. Dock är Arctis slutna vilket jag inte gillar. Jag hoppas verkligen att man har med detta i detta Inet headset.

1. Game/chat mixfunktion.
2. Öppna lurar.

Detta är 2 höga prio för mig. Gillar inte att skärma av mig med slutna lurar. Är tanken att dessa Inet lurar ska vara öppna, halvöppna eller stängda?

Vi håller med, det är en riktig trevlig funktion och definitivt något vi siktar på att inkludera.
Och vi får tacka för feedback, det uppskattas verkligen!

Med vänliga hälsningar
Johan

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Utifrån de senaste upplagda bilderna så verkar det som om ljudelementen åtminstone blir minst 50mm vilket är trevligt men större hade självfallet varit ett stort plus i kanten.

Komforten ser mycket bra ut utifrån tjockleken som går att se i bilderna. Må det kanske vara något fodrat tygmaterial må tro?

Om det är inbyggd DAC och därmed USB-kabel som anslutning så vore det rätt trist eftersom val av DAC gör stor skillnad som sagt innan.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

En annan sak som kan vara värd att ha i åtanke är att "bra ljud" är extremt subjektivt och personligt, mycket mer än vad många inser. Upplevelsen färgas också av andra egenskaper, såsom priset, produktens utseende, vad andra tycker om produkten, varumärkets anseende osv.

Ett bra exempel på detta är den gamla codec-debatten om lossy vs. lossless format, där många påstår att lossless låter bättre men ytterst få kan höra skillnad i blindtester. En del verkar dessutom föredra lossy.

https://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/09/412271433/a...

Egentligen är bra ljud egentligen inte så subjektivt. När saker som pris, utseende, märke och sådant tas ur ekvationen tenderar många att föredra samma 'ljud'. Men precis som du säger, det är just när dessa saker är kända för lyssnaren vi tenderar att bli subjektiva. Det finns ju åtskilliga studier på detta genom åren. Det ju alltid individuella avvikelser, men helheten tenderar att vara densamma.

Är väldigt intressant just om bias vid lyssning, men när det kommer till komprimering och annat rent tekniskt kan man ofta lära sig lyssna efter vissa saker. Jag har inga större problem att sätta 5/6 om jag får sätta mig ner i lugn och ro med mina högst ordinära Beyer Dynamic DT880 som jag kör till datorn. Det innebär ju dock inte att jag tycker 320kbit mp3 låter dåligt, tvärt om så lägger jag ingen större vikt vid formatet.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Det är bara att konstatera att alla letar efter olika headset.

Jag köpte efter mycket om och men Sennheiser RS 175 och det föll på att det var slutna lurar som faktiskt slöt sig runt öronen så att basen återges ordentligt. Provade mycket annat såsom tex Actic Pro men dessa Sennheiser är på en helt annan nivå.

Hoppas det blir något bra av detta.

Permalänk
Medlem

Roligt för Inet om dom lyckas, men för mig blir det garanterad inget köp och troligtvis aldrig. Håller mig till dom store kända dvs. i praktiken Sony eller Sennheiser. Har en gång köpt "okänd" ljud(högtalare), XTZ som var helt ok, men det fanns en anledning till varför dom kostade mindre än t.ex. MA, Klipsch, B&W etc, man vet vad man får.

Blir lite leksaker över det hela.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Känns som att hela forumet är överens om att skippa "häftig" pojk design med RGB och köra på stilrent med bra ljud.
Wait, are we getting old?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Köpte för ett tag sen ett par nya hörlurar hade innan Logitech G933. Helt okej lurar, men inget vidare upplevelse i spel.
Kollade först på Stellseries Arctis Pro, men sen kom jag in på Beyerdynamic lurar.

Hade först testat Phillips X2 (för stora) VMODA Crossfade M100 (mycket bra ljud, men obekväma efter 30min)

Var inne först på att skaffa Beyerdynamic 880/900 men skulle då även behöva en extern mik.
Efter mycket googlande/youtube/recensioner hittade jag mitt headset Beyerdynamic MX300 v2 !

Beyerdynamic MX300 v2 + DAC Creative G6.
Oerhört bra ljud, en otrolig bra ljud bild.
Spelade ett skräckspel för ett tag sen, och tog av mig headsetet för trodde verkligen jag hörde ett ljud bakom mig, insåg det var i spelet.
Av alla headset man haft har detta aldrig hänt mig.. att ett ljud låter så verkligt att man tror det kommer bakifrån på riktigt.

Nu spelar jag Star Wars Squadron... och OMG vilken upplevelse det blir med ett MYCKET bra headset, helt annan upplevelse.

Så är väldigt glad man valde dessa. Visst dem kostade 2000:- (rea ord 2800)
Men kommer att hålla länge!

Kan ju hoppas dessa hörlurar finns i två versioner, en mer mer "medium" och en "audiophile"
Tycker det finns en massa headset att vraka från i "medium" klassen.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Inet
Skrivet av Segmonsson:

Känns som att hela forumet är överens om att skippa "häftig" pojk design med RGB och köra på stilrent med bra ljud.
Wait, are we getting old?

Hehe, we feel you!

Och ja, vi siktar på en elegant design snarare än en häftig/flashig.
Förhoppningsvis lyckas vi pricka in något som även vuxna törs använda.

Med vänliga hälsningar

Johan

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av AxxT:

Kan ju hoppas dessa hörlurar finns i två versioner, en mer mer "medium" och en "audiophile"
Tycker det finns en massa headset att vraka från i "medium" klassen.

Tack för feedback!

Det sista du nämnde där kan vi förtydliga direkt.

Vi kommer bara köra en modell/version nu till en början och den siktar vi på att göra mer åt vad du kallar medium-klassen.
Mer specifikt vill vi hålla oss under 2 000 kr, och få ett så bra headset som möjligt för det.

Genom den första stora undersökningen och testgruppen har vi fått en ganska så bra uppfattning om vad Sweclockers medlemmar önskar av sitt headset i den prisklassen och vi kommer försöka pricka in så mycket vi kan av det som önskades, men vi kommer inte kunna möta audiofil-standarden vid den prispunkten.

Med vänliga hälsningar

Johan

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

QPAD QH-90 är det ultimata headsetet för min del, haft det i 7 år nu och kommer nog aldrig byta ut det, gillar dock inte riktigt hur de gjort med kabeln.

*Stereo headset minst 50mm allt lägre än det låter som 100kr's headset.
*Läder, metall osv.. minimalt med plast.
*Robusta och lagom vikt
*Avtagbar mic som kan bytas ut, alltid micen som pajar
* Reservdelar som t.ex. nya öronkuddar och olika typer av öronkuddar (tyg, läder)

Lite lustigt, för headsetet du nämner skulle jag absolut inte värdera till mer än 100kr.
Verkligen uruselt burkigt ljud.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Har länge varit på jakt efter ett headset som sambon inte tycker väger för mycket eller spänner för hårt. Är det några kvinnor i fokusgruppen?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Har länge varit på jakt efter ett headset som sambon inte tycker väger för mycket eller spänner för hårt. Är det några kvinnor i fokusgruppen?

Nej. (Iaf var det inte det innan)
Men har svårt att se hur det skulle spela någon roll?

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Nej. (Iaf var det inte det innan)
Men har svårt att se hur det skulle spela någon roll?

Ja de flesta headset som vi prövat har varit för stora och klumpiga på henne helt enkelt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Ja de flesta headset som vi prövat har varit för stora och klumpiga på henne helt enkelt.

Tips är att gå in på valfri elektronikkedja och prova er fram.
Oftast har dom redan rätt många framme som man kan testa.
Sen enligt min erfarenhet brukar dom låta än öppna och testa dem som inte redan finns framme för provning om man är lite trevlig.

Sen när ni hittat något ni är nöjda med, så testa att köpa hem ett par öronkuddar från en tredjepart (finns massor på bla. amazon)
Ett par bra öronkuddar kan inte bara förhöja komforten, men även ljudet, och även tillföra lite trevliga färger för den som vill sticka ut lite. Ett par större öronkuddar tillför ju också till att lurarna sitter på lite hårdare med. vilket kan vara ett plus om man har litet huvud.

Sen att det är för litet på henne, det är smällen man får ta om man generellt har ett litet huvud, då hörlurar/headset oftast är gjorda för att passa alla (även folk med väldigt stora huvuden)
Men vist finns det dem med kraftigare klamp och med mindre kåpor.
Men dessa får man testa sig fram med.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Inet
Skrivet av dwd:

Har länge varit på jakt efter ett headset som sambon inte tycker väger för mycket eller spänner för hårt. Är det några kvinnor i fokusgruppen?

Hej,

Nej inte i fokusgruppen, men vi har kvinnor med som testar hos oss.

Just storleken är något vi också märkt som ett potentiellt problem. Headseten vi hittills testat tenderar att ge favör till de större huvudstorlekarna, utan möjlighet att minska spannet. Så det är definitivt något vi bär med oss när vi kikar på nya samples, vi vill ha ett headset kan justeras för många olika huvudtyper, om möjligt.

Med vänliga hälsningar

Johan

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram