Råd för delar till gameing dator

Permalänk
Medlem

Råd för delar till gameing dator

Tjena!

Närmar mig slutet på vad bestämt mig för delar att beställa inom en snar framtid och skulle gärna vilja ha erna input!

Dator bygget

Vill köra intel, vill ha ett rtx 3070 kort men känns som det är tveksamt om jag får tag i det... Är ett te.x 2080 kort att satsa på om det sjunker i pris?

Ge gärna råd

Må bäst!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja förslå att du väljer en större SSD, kostar inte så mkt mer, sen hittade jag en billigare HDD med lite mer plats:

Du vill nog även ha en rejälare kylare till processorn och om du inte är väldigt ljudkänslig så finns det ju Meshify C.

Brasklapp är dock att AMD kommer presentera både CPU & GPU nu i oktober som kan påverka priserna.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe|Acer XV272Uz 1440p 240Hz|MinuxLint på Kanelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Brasklapp är dock att AMD kommer presentera både CPU & GPU nu i oktober som kan påverka priserna.

Hade helt glömt kylare till processorn 🤦‍♂️ Noob misstag. Tänkte nästan egentligen bara ha operativ systemet på ssdn, därav tog jag en med mindre minne, men kanske värt o ha större?

Hur tror du att priserna på varorna som är inlagda kommer påverkas? Dyrare eller billigare? Hade tänkt köpa grafikkortet när det släpps om jag lyckas få tag i ett. Sen resterande på black friday, bra idé?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väl värt att skaffa lite mer utrymme och 1TB ger mest utrymme/krona och det kommer användas förr eller senare.

Det kommer med stor sannolikhet bli billigare, dyrare är väldigt osannolikt.
RTX20-serien borde sjunka i pris när som helst för nya, om inte annat så har ju begagnade rasat rejält redan.
RTX3070 verkar bli försenat och släpps inte förrän 30 okt, så du hinner se AMD's RX6k serie innan dess, den 28:e.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe|Acer XV272Uz 1440p 240Hz|MinuxLint på Kanelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag tycker det är väl värt att skaffa lite mer utrymme och 1TB ger mest utrymme/krona och det kommer användas förr eller senare.

Det kommer med stor sannolikhet bli billigare, dyrare är väldigt osannolikt.
RTX20-serien borde sjunka i pris när som helst för nya, om inte annat så har ju begagnade rasat rejält redan.
RTX3070 verkar bli försenat och släpps inte förrän 30 okt, så du hinner se AMD's RX6k serie innan dess, den 28:e.

Okej, kör nog på 1 TB istället då.

Tack för tipsen, blir att vänta nu bara på att RTX-3070 ska släppas och att black friday ska infalla så man kan få beställt allt