Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Samma här, dock ändrades bara bokningen från 39 till 33. De borde få in mer kort.

OC versionen har gått från 26 igår till 35 idag.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Är det så Elgiganten resonerar? "Vi har fått in 100+ leveranser med <10 kort!". Där det är 0 kort i varje leverans

Ser att Scan förväntar sig leverans av Zotac både denna och nästa vecka. Kanske man har lite tur med sitt Trinity non-OC snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Anmälde dem till konsumentverket på grund av det, efteresom de uppgett felaktiga uppgifter vid försäljning.

Föredömligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Är det så Elgiganten resonerar? "Vi har fått in 100+ leveranser med <10 kort!". Där det är 0 kort i varje leverans

Ser att Scan förväntar sig leverans av Zotac både denna och nästa vecka. Kanske man har lite tur med sitt Trinity non-OC snart.

Haha nää dom resonerar som såhär: tar deras leverantör emot ordrar så finns varan i deras webblager, inga konstigheter?? Tyvärr kan dom inte byta hur detta visas i webbutiken då dom har köpt ett färdigt Wordpress Tema från WP Themes express och har tyvärr inte köpt till support tillägget. Men alla kommer inom <10 år så ni behöver inte oroa er

Permalänk
Medlem
Skrivet av arabfis:

Jag har en gul ruta och beskrivningen "Inte i lager"

Då skeppades alltså sex kort igår. Och jag kommer att anta att (<10 st på väg) inte längre stämmer. Surt

Nu blev min gul igen och ej i lager, ger snart upp med att försöka få tag i ett 3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arabfis:

Inser nu att jag var väldigt sen på bollen. Beställde 7 okt. 01:43

Hade inte kallat det sent. Förhoppningsvis har du platsen efter mig 😊

Permalänk
Medlem

Dustin har höjt priset på Gigabyte Auros Master nu med 400kr och tagit bort datumet för deras förväntade leverans. Står restnoterad på min profil men inget datum längre. Antar jag var för sent ute. Attans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Dustin har höjt priset på Gigabyte Auros Master nu med 400kr och tagit bort datumet för deras förväntade leverans. Står restnoterad på min profil men inget datum längre. Antar jag var för sent ute. Attans.

Jag fick precis ett mail från Dustin om beräknad leverans på order: 2020-10-14. Har även samma datum under status på min ordersida. Innebär detta att jag äntligen efter nästan 1 månads jagande inte enbart fått fatt på ett kort men även ett utav de bästa 3080 korten?

Hoppas hoppas!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Mitt Aorus Master på Dustin har också 2020-10-14 som beräknat datum. Får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zycore90:

Mitt Aorus Master på Dustin har också 2020-10-14 som beräknat datum. Får se vad som händer.

Vilken tid igår beställde du? När fick du bekräftelsemailet?

Fick även du mail om beräknad leverans imorgon?

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Vilken tid igår beställde du? När fick du bekräftelsemailet?

Fick även du mail om beräknad leverans imorgon?

Beställde vid 16:26 och fick bekräftelsemail 16:35
Fick mail om leveransdatum 05:32 i morse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zycore90:

Beställde vid 16:26 och fick bekräftelsemail 16:35
Fick mail om leveransdatum 05:32 i morse.

Du beställde betydligt tidigare än mig. Jag beställde vid 18:51, fick bekräftelse 19:11.
Fick samma mail som dig i morse. Känns lovande.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Webhallen fick in 4 (?) stycken igår som gick till de första i kön, några swecare som fått grön bock

Jo Webhallen har jag hört om. Men tänkte på främst INET då min beställning gick igenom 15:01. Och dem på supporten sa till mig att dem kommer informera alla som beställt kortet så snart dem skickar ut dem första.
Hade varit intressant att veta om dem har fått kort än eller inte.

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Inte för att vara den som är den, men du verkar ha missat releasen med bra mycket mer än 40 minuter.

Skrivet av murzoo:

Du vet att 3090 släpptes den 24/9?

haha fullt medveten om det. Jag har bara inte återhämtat mig sen dess förens nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Pliind Har du någon update att ge kring 3090 TUF OC? Står fortfarande allokerat till 15e men inget om förväntad leverans.
Beställde 15.00 så lär vara den första i kön.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

haha fullt medveten om det. Jag har bara inte återhämtat mig sen dess förens nu.

Haha!

Tyvärr verkar dock FE-modellerna leva i ovisshet i Europa nu.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Skrivet av Siddi:

Jag fick precis ett mail från Dustin om beräknad leverans på order: 2020-10-14. Har även samma datum under status på min ordersida. Innebär detta att jag äntligen efter nästan 1 månads jagande inte enbart fått fatt på ett kort men även ett utav de bästa 3080 korten?

Hoppas hoppas!

bästa? det var väl bara 2x8 pin på dem

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

bästa? det var väl bara 2x8 pin på dem

Ett utav de bästa skrev jag

Sen så har jag förstått det som att det här med 3x8pin är mer en marketing stunt om man inte håller på med Ln2 kylning. Kortet kan dra tillräckligt med ström från enbart 2x8pins så att det räcker och blir över. Inte för att det spelar någon roll nu när Nvidia ändå strypt strömtillförseln.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Någon som hört något om eller fått Asus 3090 Strix OC bekräftat?

Jag chattade nyss med Inets kundservice. Låter inte som man har en stor chans att få det på ett tag.

@Asus.David vet du något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

@Pliind Har du någon update att ge kring 3090 TUF OC? Står fortfarande allokerat till 15e men inget om förväntad leverans.
Beställde 15.00 så lär vara den första i kön.

Kontrollerade den ytterligare en gång och blandade tyvärr ihop den med en tidigare rad som redan gått ut (första leveransen). Den rullande infotabellen vi får är fullsmetad med allt som redan gått ut och håller man inte tungan rätt i mun så kan man se fel.

Som plåster på såren så kan jag säga att 15.00 innebär köplats på 1-8.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av suqoria:

Jag chattade nyss med Inets kundservice. Låter inte som man har en stor chans att få det på ett tag.

@Asus.David vet du något mer?

Det låter som att dom skickar ut dom i tur och ordning precis som de andra butikerna (vilket är lite motsägelsefullt när tur och ordning borde innebära att dom har ett kö-system). Jag har 15.01 på webhallen och fick inget ur första batchen.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suqoria:

Jag chattade nyss med Inets kundservice. Låter inte som man har en stor chans att få det på ett tag.

@Asus.David vet du något mer?

Lär er tagga namn rätt Alla namn med mellanslag eller specialtecken behöver skrivas inom "Asus.David"

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Du beställde betydligt tidigare än mig. Jag beställde vid 18:51, fick bekräftelse 19:11.
Fick samma mail som dig i morse. Känns lovande.

Jag beställde vid 20 igår och fick bekräftelse direkt, står även som bekräftad men har ej fått nått datum eller något mer mail, så man var väl för sen på bollen igen, genomgående trend med dessa jävla kort ....

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Dustin har höjt priset på Gigabyte Auros Master nu med 400kr och tagit bort datumet för deras förväntade leverans. Står restnoterad på min profil men inget datum längre. Antar jag var för sent ute. Attans.

Otroligt nöjd med mitt Gigabyte Auros Master som jag köpte från komplett, fick kortet för en vecka sen. Håller otroligt bra temperaturer!

Permalänk
Medlem

2 kort står som "beställningsvara" hos dustin och inte "okänt leveransdatum"

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Lär er tagga namn rätt Alla namn med mellanslag eller specialtecken behöver skrivas inom "Asus.David"

Fixade det, tack så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Kontrollerade den ytterligare en gång och blandade tyvärr ihop den med en tidigare rad som redan gått ut (första leveransen). Den rullande infotabellen vi får är fullsmetad med allt som redan gått ut och håller man inte tungan rätt i mun så kan man se fel.

Som plåster på såren så kan jag säga att 15.00 innebär köplats på 1-8.

Tack! Då är det åtminstone lovande för nästa leverans.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av Pliind:

Kontrollerade den ytterligare en gång och blandade tyvärr ihop den med en tidigare rad som redan gått ut (första leveransen). Den rullande infotabellen vi får är fullsmetad med allt som redan gått ut och håller man inte tungan rätt i mun så kan man se fel.

Som plåster på såren så kan jag säga att 15.00 innebär köplats på 1-8.

Icke OC, hur går de för den? Hur ligger man till i köplats på tiden också?
Mvh

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Icke OC, hur går de för den? Hur ligger man till i köplats på tiden också?
Mvh

Där måste jag hänvisa till produktsida, svarar jag på en som står stilla så kommer 20 frågor till på andra som står stilla. Vet aldrig mer än vad som står på produktsidorna då jag uppdaterar sidan sekunden jag har fått en orderbekräftelse.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Skrivet av Pliind:

Där måste jag hänvisa till produktsida, svarar jag på en som står stilla så kommer 20 frågor till på andra som står stilla. Vet aldrig mer än vad som står på produktsidorna då jag uppdaterar sidan sekunden jag har fått en orderbekräftelse.

Okej! Tack för svar!
Kom igeeeen Asus!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"