World of Warcraft: Shadowlands CE. Får mitt ex redan nästa vecka. Vad händer om man knappar in koden i "förväg"?

Permalänk
Medlem

World of Warcraft: Shadowlands CE. Får mitt ex redan nästa vecka. Vad händer om man knappar in koden i "förväg"?

Blev snopen när jag fick mail om att boxen skickats idag. Fått det bekräftat av firman jag köpt ifrån. Fick sån där dum fråga i huvudet. Vad händer om man knappar in koden när boxen anländer?

Gör som jag brukar. Håller mig borta från att se klipp eller att läsa på inför expansionssläpp. Roligare att få en "örfil" när jag loggar in och expansionen är igång.

Boxarna (ja. Alltid köpt collectors edition´s) brukar ju anlända samma dag som expansionerna går live. Känns rätt mysko att få boxen när släppet är uppskjutet. (Jepp. Vet att det bara är "lullull" i lådan och spelkod.)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Tja spelet släpps ju inte förrän Blizzard rullar ut det på servern så antagligen inte mycket mer än att du får vänta.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tja spelet släpps ju inte förrän Blizzard rullar ut det på servern så antagligen inte mycket mer än att du får vänta.

Jodå. Det fattar jag. Jag som formulerar frågan dåligt. Är det risk för att koden nekas och "förbrukas"? Mer åt det hållet och om tillgången till CE-materialet blir tillgängligt, mount osv.

Att SL i sig är uppskjutet, det har jag koll på.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jodå. Det fattar jag. Jag som formulerar frågan dåligt. Är det risk för att koden nekas och "förbrukas"? Mer åt det hållet och om tillgången till CE-materialet blir tillgängligt, mount osv.

Att SL i sig är uppskjutet, det har jag koll på.

Nej Du knappar ju in koden nu och kommer ha access till Shadowlands så fort det släpps på riktigt. Har själv redan uppgraderat spelet på mitt konto, sen när jag väl får tillgång till expansionen är ju upp till Blizzard.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nej Du knappar ju in koden nu och kommer ha access till Shadowlands så fort det släpps på riktigt. Har själv redan uppgraderat spelet på mitt konto, sen när jag väl får tillgång till expansionen är ju upp till Blizzard.

Jepp. Min hjärna som "övertänker" för mycket.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Jepp. Min hjärna som "övertänker" för mycket.

Om du knappar in koden med en gång så får du direkt tillgång till de digitala bonusarna med en gång också utan att behöva vänta okänt antal veckor på att shadowlands ska släppas skarpt. Level-boost, spela dödsknekt med alla raser, den flygande lysmasken och pokemon-djuret och transmog-rustningen och det där. Om du tycker de är något att ha, förstås.

Varningens finger dock, om du är tokig som jag och har mer än ett WoW-konto så kan du inte spela på de andra om du uppgraderar bara ett av dem med din collectors-kod. Alla konton måste uppgraderas för att kunna spelas på igen.