Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Behöver ett tips angående COD!
Dotter fyller snart år och vill ha COD , ska jag inhandla COD:MW eller det som släpps snart.
Vilket hade ni köpt?
Mvh / Mange

Beror på om hon skall spela online eller endast campaign.
Så fort nya släpps kommer det börja öka med fuskare i MW, så har det alltid varit i COD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Beror på om hon skall spela online eller endast campaign.
Så fort nya släpps kommer det börja öka med fuskare i MW, så har det alltid varit i COD.

Okej , hon spelar mest online.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att Warzone kraschar när man har överklockat på MSI Afterburner..?

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Bara jag som har problem med att Warzone kraschar när man har överklockat på MSI Afterburner..?

Prova stänga av Afterburner innan du startar spelet, har hört många som har haft problem med att WZ kraschar när dom har det igång.

Permalänk
Medlem

Jag lirar mycket warzone, undrar hur de kommer att bli med det när dom släpper cold war.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag lirar mycket warzone, undrar hur de kommer att bli med det när dom släpper cold war.

Warzone kommer bli crossover mellan MW och Cold War, det är väl dock inte helt klart vad det kommer innebära t.ex. om MW spelare kommer kunna använda saker från Cold War i warzone.
Finns lite att läsa här.
https://www.pcgamer.com/how-warzone-will-change-with-call-of-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Warzone kommer bli crossover mellan MW och Cold War, det är väl dock inte helt klart vad det kommer innebära t.ex. om MW spelare kommer kunna använda saker från Cold War i warzone.
Finns lite att läsa här.
https://www.pcgamer.com/how-warzone-will-change-with-call-of-...

Okej! hade missat det så tack!
Ja det återstår ju att se vad som händer sen då.
Men i nuläget kan man ju levla sina vapen i MW och sen använda dom i warzone.
Frågan är om man behöver köpa cold war för att göra detsamma sen, eller om man kan levla det i MW fortfarande
vilket är föga troligt med tanke på att dem släpper nytt content.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Får inga alternativ att bara ladda ner Warzone i battlenetklienten. Har köpt MW iofs... men skulle vilja bara ha WZ på pcn...

Skrivet av Diamonddog:

Det stämmer. Har du köpt spelet så kommer den tanka ner spelet + wz.

Visste själv inte om detta vilket gjorde att en ominstallation av spelet tog ganska lång tid.

Iom senaste uppdateringen som släpptes igår (idag svensk tid) så kan man nu välja vilken komponent man vill ladda ner:

https://www.infinityward.com/news/2020-10/MODERN_WARFARE_WARZ...

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Iom senaste uppdateringen som släpptes igår (idag svensk tid) så kan man nu välja vilken komponent man vill ladda ner:

AH, bra att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Okej! hade missat det så tack!
Ja det återstår ju att se vad som händer sen då.
Men i nuläget kan man ju levla sina vapen i MW och sen använda dom i warzone.
Frågan är om man behöver köpa cold war för att göra detsamma sen, eller om man kan levla det i MW fortfarande
vilket är föga troligt med tanke på att dem släpper nytt content.

Har inte hela spelet utan enbart Warzone , hur levlar man upp vapnen snabbare i MW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har inte hela spelet utan enbart Warzone , hur levlar man upp vapnen snabbare i MW?

Spela Plunder tillsammans med Double XP tokens, då går det snabbt

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SotarnAnton:

Ifall spelet crashar har du klockar för mycket och kortet är inte stabilt, gör om gör rätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reefer:

Det här är en riktigt bra uppdatering och något som många önskat sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har också bara warzone, men spelar du med dina vapen i loadout exempelvis i MW så levlas dom upp mycket snabbare, sen har du samma level o loadouts i warzone som i MW.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Ifall spelet crashar har du klockar för mycket och kortet är inte stabilt, gör om gör rätt.

Inga problem med överklockningen efter 2 timmar i furmark

Det är tydligen ett ganska vanligt fel med krasch när man använder Afterburner efter lite googlande

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SotarnAnton:

Inga problem med överklockningen efter 2 timmar i furmark

Det är tydligen ett ganska vanligt fel med krasch när man använder Afterburner efter lite googlande

Överklockningen behöver inte vara stabil för att den inte krashar i Furmark, fungerar det om du sänker till default i warzone så är överklocken inte stabil

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Om du har köpt spelet så har du tillgång till multiplayer. Det får mycket snabbare att lvla vapen på multiplayer då man oftast får mer kills.

Om man inte har spelet så rekommenderar jag att köra plunder och köra contracts.

Permalänk

Jag spelar endel på ps4, söker nån eller några att spela lite med. De blir ganska lamt att spela med olika folk hela tiden.
Jag är inget pro men tycker de är kul att lira. Är 25+ och spelar inte jämt. Om någon är sugen är de bara att adda mig, heter Driftqwin även där!

Permalänk
Medlem

Skitkul med night mode i Solo, synd bara att det är tidsbegränsat. Känns som att man skulle kunna köra det ett bra tag utan att tröttna på det.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Nightmode är riktigt jävla bra. Saknar att dem tog bort trio läget för det. Just nu är det Jugeroudnaut med natt men gillar inte behöva hålla på med OP gubbar i slutet, vill ha det vanliga med natt. Förhoppningsvis lägger dem till det på något sätt. Dem måste ju dragit in lite cash för alla svarta skins köp.

Permalänk
Medlem

Alltså FPS'en i detta spel är ett stort skämt.
Sitter med 3700x/2070 RTX och ligger på 90-110 fps typ i 1080p.

Usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Usch.

Inställningarna, jag har 9700K, gtx 1070 och ligger runt 100 fps i 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Nightmode är riktigt jävla bra. Saknar att dem tog bort trio läget för det. Just nu är det Jugeroudnaut med natt men gillar inte behöva hålla på med OP gubbar i slutet, vill ha det vanliga med natt. Förhoppningsvis lägger dem till det på något sätt. Dem måste ju dragit in lite cash för alla svarta skins köp.

Ja där rök night mode för Solo, trist. Känns som det var alldeles för populärt för att de inte ska komma tillbaka inom kort.

Skrivet av zyrien:

Usch.

Du har för höga settings, justera dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som ovan. Kör man på högsta i 1080p så ligge jag runt 100fps med 2070 super, så det är inget konstigt. Krävs också bra CPU för detta spel. Spelet är väll helt ok optimerat men ex Bf5 ligger några steg före känner jag.

Permalänk
Medlem

Fps:en är SÄMST!! Körde på high förut på allt. Snittade 130fps. Nu kör jag normal och är nere i 90fps ofta.

Hade fasiken samma fps på normal och liknande settings med ett 1060.

i58600k, RTX 2070s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Ja där rök night mode för Solo, trist. Känns som det var alldeles för populärt för att de inte ska komma tillbaka inom kort.

Du har för höga settings, justera dem.

Kör allt på low.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Usch.

Skrivet av MacAllan:

Inställningarna, jag har 9700K, gtx 1070 och ligger runt 100 fps i 1440p.

Skrivet av K-D][Aramis:

Fps:en är SÄMST!! Körde på high förut på allt. Snittade 130fps. Nu kör jag normal och är nere i 90fps ofta.

Hade fasiken samma fps på normal och liknande settings med ett 1060.

i58600k, RTX 2070s.

Jag har mellan 80-120 FPS med 3700X och ett överklockat 3080 i 1440P.
Riktigt uselt optimerat.

Dessutom slutar tangentbordet att fungeara 80% av alla games så fort jag spawnar in i spelet.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med GPU usage??

Så fort jag är inne i städer eller nära byggnader etc går GPU usage ner till 60-75% typ. Tappar en massa fps, ner från 130 i medel till 105 medel ungefär.

När jag hoppar fallskärm, är ute i det öppna, kör bil eller något annat ligger usage konstant på 90+. CPU bottleneckar inte.

Har även prövat att mixtra med inställningarna både in game och i nvidia kontrollpanel. Ingen skillnad.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Någon som har problem med GPU usage??
https://i.imgur.com/jgdM76V.png

Så fort jag är inne i städer eller nära byggnader etc går GPU usage ner till 60-75% typ. Tappar en massa fps, ner från 130 i medel till 105 medel ungefär.

När jag hoppar fallskärm, är ute i det öppna, kör bil eller något annat ligger usage konstant på 90+. CPU bottleneckar inte.

Har även prövat att mixtra med inställningarna både in game och i nvidia kontrollpanel. Ingen skillnad.

Är väl kanske inte exakt samma, men jag hade problemet länge att min GPU (1060 6GB) inte jobbade på bra alls. Verkar som att fler haft detta problemet.

Efter att ha läst en massa tips så hjälpte det tillslut att köra DDU och avinstallera allt som hade med nvidia att göra (jag hade Geforce experience), sen köra en clean installation med endast grafikkortsdrivrutiner.

Kanske inte är en nyhet att Geforce Experience spökar, men jag har själv aldrig märkt av det tidigare

Permalänk
Medlem

Vill ni slippa köra solo eller bara träffa nytt folk inför sammanslagningen av Warzone och Cold War, hoppa in i sveriges aktivaste discord för CoD! discord.gg/codsverige