Permalänk

Google home o poddar

Hej, har införskaffat mig en Google home och försöker få den att spela podcast men utan resultat. Sagt så här "hej Google spela senaste avsnittet av x podcast" då säger den "jag sökte efter podcast x men antingen är den inte tillgängligt eller så går det inte att spela upp just nu"

Har kopplat Spotify o sökt runt lite men inte hittat någon lösning. Någon som vet hur man fixar detta? Eller om det över huvudtaget går att lyssna på poddar via Google home.

Permalänk
Medlem

Provat lägga till typ "på Spotify"? Ingen aning hur det fungerar tyvärr.. Tänker att den kanske söker på Google Play Music eller vart nu deras podcasts finns istället för Spotify.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SoftArrow:

Hej, har införskaffat mig en Google home och försöker få den att spela podcast men utan resultat. Sagt så här "hej Google spela senaste avsnittet av x podcast" då säger den "jag sökte efter podcast x men antingen är den inte tillgängligt eller så går det inte att spela upp just nu"

Har kopplat Spotify o sökt runt lite men inte hittat någon lösning. Någon som vet hur man fixar detta? Eller om det över huvudtaget går att lyssna på poddar via Google home.

Går det att välja nån specifik audio via assistenten utan att ha prenumerera på Google play musik ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Går det att välja nån specifik audio via assistenten utan att ha prenumerera på Google play musik ?

Har lagt till Spotify som standard musiktjänst men den hittar inget ändå.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, jag startar via mobil och castar över till enheterna där jag befinner mig.

Har du provat att aktivera engelska och köra/prova den vägen?

Den engelska assistenten kan mer har jag förstått, har dock inte provat själv.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.