Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Vild gissning - GTA? Typ San andreas / Vice city / 3 med någon typ av skin/kläder?

Nej, spelets titel för tankarna till havet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Nej, spelets titel för tankarna till havet

mer ledtrådar!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

mer ledtrådar!

En ny bild kan ni få medan jag tänker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

En ny bild kan ni få medan jag tänker
https://i.imgur.com/lANB3IV.png

Ah, måste ju vara Blue Stinger. Som jag aldrig hört talas om innan.. 😇

Edit: och då Google gav mig rätt så tar jag mig friheten att göra en litterär tolkning av början på ett välkänt gammalt spel:

Farkosten ryker och gnistor och explosioner far åt alla håll. Utan en skråma kastar du dig till närmsta tak, förbannar dig över utomjordingarna och dessbättre finner lite nyttiga föremål.
Några kulor tar sönder fläkten som hindrar din väg och väl nere på gatan kommer den första flygande faran. Vart nu, mot bion eller kanske finns det en annan väg, bara du kunde hitta det gömda raketgeväret..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ah, måste ju vara Blue Stinger. Som jag aldrig hört talas om innan.. 😇

Edit: och då Google gav mig rätt så tar jag mig friheten att göra en litterär tolkning av början på ett välkänt gammalt spel:

Farkosten ryker och gnistor och explosioner far åt alla håll. Utan en skråma kastar du dig till närmsta tak, förbannar dig över utomjordingarna och dessbättre finner lite nyttiga föremål.
Några kulor tar sönder fläkten som hindrar din väg och väl nere på gatan kommer den första flygande faran. Vart nu, mot bion eller kanske finns det en annan väg, bara du kunde hitta det gömda raketgeväret..

Är det dags att sparka rumpa och tugga tuggummi, men du har slut på tuggummi?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Är det dags att sparka rumpa och tugga tuggummi, men du har slut på tuggummi?

Jag ska slita huvudet av dig och .. Eh.. Jag menar du har rätt så klart.

Duke Nukem 3D

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag ska slita huvudet av dig och .. Eh.. Jag menar du har rätt så klart.

Duke Nukem 3D

Kul ledtråd, jag har spenderat många timmar med det spelet

Okej, då går vi tillbaka några år, plattform framgår av bilden

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Kan det vara Jupiter lander?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Kan det vara Jupiter lander?

Det kan det
Från en tid när det var enkelt men ändå kul

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Wohoo! Här kommer då nästa spel. Det är absolut äldre än 10 år! Letar hela titlen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Wohoo! Här kommer då nästa spel. Det är absolut äldre än 10 år! Letar hela titlen.

https://i.imgur.com/1UuiL93.jpg

Måste vara section 8: prejudice?

Spelat på 360 eller PS3, minns inte.

Prejudice är dock släppt 2011, section 8 släppt 2009

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Måste vara section 8: prejudice?

Spelat på 360 eller PS3, minns inte.

Prejudice är dock släppt 2011, section 8 släppt 2009

Haha attans då! Ja det är Prejudice! ...Skulle kollat upp att Prejudice släpptes så mycket senare... Trodde det var precis på gränsen med 2010 och försökte därmed vara lite rolig med 10 års regeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Haha attans då! Ja det är Prejudice! ...Skulle kollat upp att Prejudice släpptes så mycket senare... Trodde det var precis på gränsen med 2010 och försökte därmed vara lite rolig med 10 års regeln.

Jag tycker inte 10 års regeln behöver vara så strikt hela tiden. Några månader hit eller dit spelar ingen roll, så länge tråden som helhet håller en bra nivå med varierat innehåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tycker inte 10 års regeln behöver vara så strikt hela tiden. Några månader hit eller dit spelar ingen roll, så länge tråden som helhet håller en bra nivå med varierat innehåll

Håller med! Jag ville bara vara en besserwisser

Skrivet av beejac:

Haha attans då! Ja det är Prejudice! ...Skulle kollat upp att Prejudice släpptes så mycket senare... Trodde det var precis på gränsen med 2010 och försökte därmed vara lite rolig med 10 års regeln.

Grymt!

Jag gör som jag gjorde förra gången - Tar en screenshot från ett spel och delar upp den i mindre bitar. Fler bitar kommer om ingen lyckas klura ut den på första.

Första:

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Håller med! Jag ville bara vara en besserwisser

Grymt!

Jag gör som jag gjorde förra gången - Tar en screenshot från ett spel och delar upp den i mindre bitar. Fler bitar kommer om ingen lyckas klura ut den på första.

Första:
https://i.ibb.co/nmmBNH3/delavbild.png

Det där måste ju helt klart vara FÅRtnite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NisseG91:

Håller med! Jag ville bara vara en besserwisser

Grymt!

Jag gör som jag gjorde förra gången - Tar en screenshot från ett spel och delar upp den i mindre bitar. Fler bitar kommer om ingen lyckas klura ut den på första.

Första:
https://i.ibb.co/nmmBNH3/delavbild.png

Är det inte Warcraft där jag har för mig att det skuttar runt lite får också. Vilken del vet jag inte säkert men gissar på ettan så svaret är Warcraft I.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är det inte Warcraft där jag har för mig att det skuttar runt lite får också. Vilken del vet jag inte säkert men gissar på ettan så svaret är Warcraft I.

Tror du glömt bort hur tidigt Warcraft 1 kom ur grafiskt perspektiv Det ser ju ut såhär :=

Min gissning faller på World of Warcraft senare expansioner då det ser ut att ha lite väl många polygoner för tidiga WOW

Får får mig att tänka på Dungeon Keeper som är ett jäkligt bra spel dock <3
Får får inte får får får lamm.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Hmm, fåret ser väldigt bekant ut, kan inte komma på varifrån men tvivlar starkt på att det är något i warcraft serien

Morrowind?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Håller med! Jag ville bara vara en besserwisser

Grymt!

Jag gör som jag gjorde förra gången - Tar en screenshot från ett spel och delar upp den i mindre bitar. Fler bitar kommer om ingen lyckas klura ut den på första.

Första:
https://i.ibb.co/nmmBNH3/delavbild.png

Slänger iväg en vild gissning på Black & White 2.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är det inte Warcraft där jag har för mig att det skuttar runt lite får också. Vilken del vet jag inte säkert men gissar på ettan så svaret är Warcraft I.

Näpp, helt fel, även fel genre

Skrivet av som99:

Tror du glömt bort hur tidigt Warcraft 1 kom ur grafiskt perspektiv Det ser ju ut såhär :=
https://i.ytimg.com/vi/5o7VyBM5Xq4/maxresdefault.jpg

Min gissning faller på World of Warcraft senare expansioner då det ser ut att ha lite väl många polygoner för tidiga WOW

Får får mig att tänka på Dungeon Keeper som är ett jäkligt bra spel dock <3
Får får inte får får får lamm.

Näpp, inte warcraft alls, men är ett spel i tredjeperson, precis som wow.

Skrivet av Irregular Programming:

Hmm, fåret ser väldigt bekant ut, kan inte komma på varifrån men tvivlar starkt på att det är något i warcraft serien

Morrowind?

Näpp,

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Slänger iväg en vild gissning på Black & White 2.

Också fel! I det här spelet är det inte så mycket frågan om svart eller vitt. Det är bara svart.

Skrivet av Snuffelbutt:

Det där måste ju helt klart vara FÅRtnite

Haha, även om det är fel så får du en guldstjärna av mig! ⭐

Slänger in en till bild direkt, finns ju en del spel med får i.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Tycker grafiken påminner om overlord spelen så chansar på det (om det är första,raising hell eller 2an kan jag dock inte avgöra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tycker grafiken påminner om overlord spelen så chansar på det (om det är första,raising hell eller 2an kan jag dock inte avgöra)

hahah, tänkte säga samma sak nu efter hinten

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tycker grafiken påminner om overlord spelen så chansar på det (om det är första,raising hell eller 2an kan jag dock inte avgöra)

första overlord, helt rätt

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Lutade spontant åt warcraft faktiskt! Dock är bilden för snygg för wc3, så jag hade sagt WoW..

Med nya hinten så gissar jag på Fable, kanske 2an?

Förövrigt grym spelserie, med likande atmosfär och känsla som i blizzard-omgivningar

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

första overlord, helt rätt

Ok ska klura på nånting under dom sista timmarna på jobbet, postar nå't senare under dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

hahah, tänkte säga samma sak nu efter hinten

Ärligt talat såg jag inte ens hinten förräns nu efteråt, jag bara tittade på bilden 😋

Permalänk
Medlem

ok här kommer mitt bidrag för denna gång

kollar under morgondagen om någon gissat rätt, annars kommer en ledtråd kanske under dagen, annars efter jag är hemma från jobbet igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

ok här kommer mitt bidrag för denna gång

https://puu.sh/GFJnp/8981065941.png

kollar under morgondagen om någon gissat rätt, annars kommer en ledtråd kanske under dagen, annars efter jag är hemma från jobbet igen

Sacrifice? Fast spelet jag tänker på kanske inte ens heter så men då kanske jag har supertur istället

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Sacrifice? Fast spelet jag tänker på kanske inte ens heter så men då kanske jag har supertur istället

nope, inte sacrifice (detta spel vad jag kunde hitta har inte varit med tidigare, dock har sacrifice varit med tidigare om jag minns rätt)