Laptop och Modem Startade Ej - Delvis löst (dator startar nu)

Permalänk
Medlem

Laptop och Modem Startade Ej - Delvis löst (dator startar nu)

Hej

Kör en kort sammanfattning:

Hoppa till Del 2 om du vill enbart känna till problemet just nu.

Vaknade och drog igång modemet och datorn och gick och pissade, kom tillbaka till en "STOP CODE" bluescreen på datorn och modemet blinkade inte en enda lampa på.

Startade om datorn men den gick inte igång, powerknappen blinkade bara.

Körde Power Reset men det gjorde ingenting.

Efter några vändor med att ta ut batteriet och köra power reset så fick jag igång datorn igen.

PIN koden fungerade inte längre av någon anledning så fick skapa en ny, no prob.

Och nu är jag här, datorn fungerar fint igen men modemet är tokdött. Har haft alla kablar till modemet utdragna en bra stund i hopp om att det skulle göra något.. men icke.

Anledningen till att jag drog hela dator-historien är för jag undrar om det kan hänga ihop på något sätt?

Det första jag tänkte när jag vaknade idag var att det måste ha varit åsknedslag? Men jag har kollat väderrapporter och ingen åska här eller några närliggande orter..

Del 2
Modemet är alltså tokdött, hur får jag igång det igen? Helt kört eller? Testade att hålla inne reset knappen med modemet på om det skulle börja blinka till eller något men icke

Adaptern för modemet lyser för övrigt (och jag har testat en annan adapter)

Permalänk
Vila i frid

Just din modell av modemet, Noname modell Noname, är beryktat svåra att felsöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Just din modell av modemet, Noname modell Noname, är beryktat svåra att felsöka.

Ursäkta mig!

Inteno EG300-ac
Version: V1.0

Permalänk
Vila i frid

Kontakta din ISP och be att få den utbytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Kontakta din ISP och be att få den utbytt.

Alright, hade det på känn.

Vad tror du kan ha orsakat detta?

Åska? Jag menar datorn och modemet knasar på samma gång, vad skulle det annars kunna vara egentligen?