3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Du menar det att det har stått hela tiden att det är 100+ i lager? Är medveten om att det står i tråden, men om det skickas in ett tips så kanske något har ändrats. Jag ska själv inte ha något kort och tänkte bara vara lite hyggligt ifall det hade förändrats.

Läs tråden med 3k inlägg är inte till hjälp heller, ändrar mitt inlägg så att det inte missuppfattas.

30% av tråden handlar just om Elgigantens status med 100+ i webblager som inte stämmer. De har inget lager på dessa kort.

Permalänk
Avstängd

Någon som fått deras Komplett order uppdaterade?

Blir orolig att det inte skickas idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blurgh:

https://i.ibb.co/Hp2Xm1T/Lanrw.png

Ja min 3080 Trinity OC blev reservered (i lager) idag, från att vara beställd (lager 25 okt).

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Vilket kort?

Edit: såg nu i din historik att det var 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av Blurgh:

Ja min 3080 Trinity OC blev reservered (i lager) idag, från att vara beställd (lager 25 okt) , lite copycat svar men är exakt samma för mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fragilehands:

Ja min 3080 Trinity OC blev reservered (i lager) idag, från att vara beställd (lager 25 okt) , lite copycat svar men är exakt samma för mig

Så det står reserverad istället för beställd?

Blir ändå paranoid att det kommer försenas eller något...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blurgh:

Så det står reserverad istället för beställd?

Blir ändå paranoid att det kommer försenas eller något...

Ja du kan inte göra så mycket annat än att vänta och se

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 3090 GAMING TRIO - i lager hos proshop

Permalänk
Medlem

Diff av https://www.proshop.se/RTX-30series-overview från 22 okt och dagens uppdatering:

30st "received" - RTX 3080 STRIX OC

Permalänk
Skrivet av danneler:

MSI GeForce RTX 3090 GAMING TRIO - i lager hos proshop

jag beställde... har fan blivit helt jävla galet detta.. nu panikköper man kort för 18 papp i ren desperation, hoppas man får ett med

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av westrandy:

jag beställde... har fan blivit helt jävla galet detta.. nu panikköper man kort för 18 papp i ren desperation, hoppas man får ett med

Har man väldigt mycket pengar, visst. Men för de flesta är det synnerligen dumt att inte vänta på RX6000-serien.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Om du inte absolut vill ha ett 3090 så är nog rådet att ha is i magen den här veckan, det kommer nog lossna rejält framöver nu.

Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Har man väldigt mycket pengar, visst. Men för de flesta är det synnerligen dumt att inte vänta på RX6000-serien.

kan säga att precis alla extrakronor jag har rök om de nu blir detta, men hatar o sitta utan kort som jag gör nu

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Avstängd

Sjukt att det inte ens går att kontakta felgiganten längre, deras elbot säger bara att alla mänskliga kollegor är upptagna.

Bra move, ta massvis med beställningar som sen inte går att avboka ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av westrandy:

kan säga att precis alla extrakronor jag har rök om de nu blir detta, men hatar o sitta utan kort som jag gör nu

I feel ya! Har suttit på iGPU sedan Augusti.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

I feel ya! Har suttit på iGPU sedan Augusti.

jag har inte ens det då jag har amd 3900x ..så skriver på en laptop

Visa signatur

Permalänk

@webhallen

Nu när det kommer in TUF 3080 OC kort till er. Kommer ni att använda några av dessa för att beta av kön för config-datorerna? Då tänker jag särskilt på "Webhallen Config D20-0306".

Tackar och bockar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

30% av tråden handlar just om Elgigantens status med 100+ i webblager som inte stämmer. De har inget lager på dessa kort.

Ja? Du citerar mig när jag skriver att jag är medveten om att tråden handlar om det.

Kan vara så att jag skrev lite dumt i mitt första inlägg, men det var bara välmenat som sagt ifall det hade ändrats för att någon la den på "dagens fynd".

Men jag har förståelse för alla frustrerande nördar som sitter i denna tråden ;). Om jag skulle ha ett kort så skulle jag vara frustrerad också.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Komplett har inte möjlighet att man ställer sig på kö för OC-versionen om man beställt en Non-OC. Alltså uppgradera sig eller vad man ska kalla det. Självklart man man lägga in en ny beställning på OC. Men inte då på introduktionspriset eller att man får någon prio för att man legat länge i kö på Non-OC Jag ville kolla eftersom OC-Versionen nu funnits i lager vid två tillfällen men inga Non-OCkort verkar ha levererats eller fåtal. Känns ju jäkla skevt hela grejen men.

Säkert någon som har användning av den informationen.

Förtydligan.
Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Komplett har inte möjlighet att man ställer sig på kö för OC-versionen om man beställt en Non-OC. Alltså uppgradera sig eller vad man ska kalla det. Självklart man man lägga in en ny beställning på OC. Men inte då på introduktionspriset eller att man får någon prio för att man legat länge i kö på Non-OC Jag ville kolla eftersom OC-Versionen nu funnits i lager vid två tillfällen men inga Non-OCkort verkar ha levererats eller fåtal. Känns ju jäkla skevt hela grejen men.

På vilket sätt är det konstigt att du inte kan ta plats i en annan produkts kö? Det är ju inte särskilt rättvist för de som sitter på kort X att du som sitter på kort Y ska in mitt i deras kö bara för att ditt kort inte levererats i samma omfattning.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoskildeKille:

@webhallen

Nu när det kommer in TUF 3080 OC kort till er. Kommer ni att använda några av dessa för att beta av kön för config-datorerna? Då tänker jag särskilt på "Webhallen Config D20-0306".

Tackar och bockar.

Han har svarat på detta förut. Ja, de är i samma kö.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Varför ska du få förtur på en helt annan produkt?

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Banco:

Känns ju ändå helt rätt.

Även om det suger för er att de inte fått in några icke-OC.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Någon som beställt ett TUF OC 3080 från Komplett och fått sitt än? Beställde mitt en kvart efter release, då var det 7-10 dagars leveranstid. Nu är senaste uppdateringen 7 november..

Permalänk
Medlem

fan jag hade verkligen flyt att jag fick mitt 3090 när man läser denna tråden på senaste ,beställde precis innan de slutade sälja hoppas att de som vill ha ett kort innan CyberPunk hinner få det iaf!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RoskildeKille:

@webhallen

Tackar och bockar.

Hej!

Som tidigare sagt så är detta planen

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Är det denna veckan webhallen kommer att få in sina första 3080 Strix? Vi får hoppas.
Frugan vill ha min gamla dator och jag vill ha min nya config <3.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Hej Patrik! Ser att det ska komma in 3080 Strix OC idag. Får du berätta hur många kort det är i den leveransen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Tiden är snart inne för oss Webhallen 15:11 MSI 3080 Gaming X Trio bois. 40st på väg!