3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Får jag mitt strix 3090 oc från webbis innan BF6 släpps hösten/vinter 2021 så är jag nöjd... 😂. Sjukt liv dock att inte äga ettt grafikkort.. *rip. Det har nog inte hänt sedan typ 1998 då jag satt och väntade på ett Voodoo2 kort.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Komplett har inte möjlighet att man ställer sig på kö för OC-versionen om man beställt en Non-OC. Alltså uppgradera sig eller vad man ska kalla det. Självklart man man lägga in en ny beställning på OC. Men inte då på introduktionspriset eller att man får någon prio för att man legat länge i kö på Non-OC Jag ville kolla eftersom OC-Versionen nu funnits i lager vid två tillfällen men inga Non-OCkort verkar ha levererats eller fåtal. Känns ju jäkla skevt hela grejen men.

Säkert någon som har användning av den informationen.

Tack! Har funderat att kolla med kundservice om exakt detta men nu slipper dem höra ifrån mig 😍

Om man vetat detta från början hade man beställt ett OC. Men största anledningen för icke OC var ju för att man tänkte att efterfrågan på dessa skulle vara större, och att man skulle ha större chans på ett icke OC. Gjorde ju min beställning typ exakt när dem öppnade.. typ 5 i 3.

Tillägg
Permalänk
Webhallen
Skrivet av At The Gates:

Är det denna veckan webhallen kommer att få in sina första 3080 Strix? Vi får hoppas.
Frugan vill ha min gamla dator och jag vill ha min nya config <3.

Har inga inkommande där :'(

Skrivet av Vardagsrum:

@Webhallen Hej Patrik! Ser att det ska komma in 3080 Strix OC idag. Får du berätta hur många kort det är i den leveransen?

Nästan halva chunken med 15.05 får sina kort av denna leverans. Orsaken till luddighet är att det är lite av en pandoras ask som i sin tur kan leda till missförstånd och ännu fler frågor

Skrivet av Dockson:

Tiden är snart inne för oss Webhallen 15:11 MSI 3080 Gaming X Trio bois. 40st på väg!

Dock är det skurar, så det kan trilla in 5, 10, 20 eller 40. Beror på vad fabriken får loss

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Någon som fått deras Komplett order uppdaterade?

Blir orolig att det inte skickas idag.

https://i.ibb.co/Hp2Xm1T/Lanrw.png

Har samma status på samma kort, händer det inget snart så får man ringa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Min är i lager och behandlas

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nästan halva chunken med 15.05 får sina kort av denna leverans. Orsaken till luddighet är att det är lite av en pandoras ask som i sin tur kan leda till missförstånd och ännu fler frågor

/Patrik

Kom på det 20 sekunder efter att jag skickade meddelandet att det kanske inte var en så bra idé att fråga, men tusen tack för det svaret

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eyeless1983:

Jag hade först 1 November som sedan ändrades till 22 Oktober och sedan till 25 Oktober.
Är orolig att jag ändå inte kommer få något ur denna batch då det fortfarande står "beställt" och inte "reserverad".
Hade dock varit konstigt för då hade väl datumet inte ändrats från 1 November utan varit kvar där och inte inte 25 Oktober.

Permalänk
Viking

Det här börjar bli löjligt gällande Strix non-OC. Ännu en vecka utan planerade leveranser. Hur kan ens ett företag som Asus totalt ignorera massan som beställt ett vanligt Strix? Jag hade förstått om dem tillverkade en tiondel av TUF OC och en fjärdedel av Strix OC. Men att totalt ignorera de korten känns ju helt fel.
Varför inte ta GPU:er från TUF OC och skicka ut som Strix?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Donnerstal:

För vi som köper STRIX vill inte ha sämre kort givetvis.

Permalänk
Medlem

När man läser den här tråden så känns det som flertalet av er som fått era 3090 drabbas av "buyers remorse". Nu kom det upp ett 3090 på marknaden av en kille som tänkt skicka tillbaka sitt kort som kostade 19 000:-

Ni som sitter i kön och väntar på era 3090 kort, är det så att ni verkligen vill ha ett grafikkort för 19 000:- och att spelen ni tänkt köra de kommande veckorna framöver verkligen kräver ett sådant dyrt kort? Du vill säkert spela Cyberpunk på höga inställningar, men sen då, efter du spelat ut det, och marknaden är full med AMD-kort och Nvidia fått upp sin tillverkning igen. Kommer det kännas lika bra då att sitta på ett grafikkort för så mycket pengar när öppet köp har gått ut?

Vi som konsumenter älskar att handla, vårt dopamin går i topp och vi längtar efter något gott. Men det är så himla tragiskt i mina ögon när annonser sen dyker upp på sweclockers marknad och andra ställen med beskrivningar som "'säljer min dator byggd 3 månader sen då den inte används och jag är i behov av pengar". Ni får alla självklart göra vad ni vill med era pengar, och majoriteten har säkert en stadig ekonomi som stödjer era beslut, men ni som inte har det, tänk efter en extra gång, det är bara ett grafikkort.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Viking
Skrivet av Blurgh:

För vi som köper STRIX vill inte ha sämre kort givetvis.

Men det måste ju finnas ett mellanting mellan TUF OC och Strix OC. Så var tar dem vägen?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Xangeon:

När man läser den här tråden så känns det som flertalet av er som fått era 3090 drabbas av "buyers remorse". Nu kom det upp ett 3090 på marknaden av en kille som tänkt skicka tillbaka sitt kort som kostade 19 000:-

Ni som sitter i kön och väntar på era 3090 kort, är det så att ni verkligen vill ha ett grafikkort för 19 000:- och att spelen ni tänkt köra de kommande veckorna framöver verkligen kräver ett sådant dyrt kort? Du vill säkert spela Cyberpunk på höga inställningar, men sen då, efter du spelat ut det, och marknaden är full med AMD-kort och Nvidia fått upp sin tillverkning igen. Kommer det kännas lika bra då att sitta på ett grafikkort för så mycket pengar när öppet köp har gått ut?

Vi som konsumenter älskar att handla, vårt dopamin går i topp och vi längtar efter något gott. Men det är så himla tragiskt i mina ögon när annonser sen dyker upp på sweclockers marknad och andra ställen med beskrivningar som "'säljer min dator byggd 3 månader sen då den inte används och jag är i behov av pengar". Ni får alla självklart göra vad ni vill med era pengar, och majoriteten har säkert en stadig ekonomi som stödjer era beslut, men ni som inte har det, tänk efter en extra gång, det är bara ett grafikkort.

nä klart de inte känns bra men vafan dumma köp har man gjort förr... tex en bil för 20 papp som står o rostar på gården som jag inte orkat sälja

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Någon som fått deras Komplett order uppdaterade?

Blir orolig att det inte skickas idag.

https://i.ibb.co/Hp2Xm1T/Lanrw.png

Jag hade ett Aurous 3080 master med bekräftad i lager 24 okt. Det damp ner ett mail i lördags att det var packat och skickat. Ligger as we speak på postkontoret för upphämtning nu

otroligt. men sant. hade 4 ordrar på Webbhallen men en tillfällighet på Komplett gjorde att de kunde leverera snabbast. Hade magisk tur då jag fick ett mail att det fanns på lager den 15 okt kl 13.00. Min order gick igenom 13.01 och det var tio kort på väg in. Alla försvann på en minut. hade inga större förhoppningar om att jag skulle få något men det verakr som att när komplett väl skriver något i ordern så verkar det stämma. De uppdaterade ordern med BEKRÄFTAD i lager 24:e och detta stämde helt klart. Bra skött av dom. Inga Elgiganten-fasoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Tack för svar, men!
Vi är väl uppe i 15:08?
Står på sidan:
15:08-15:10 0-130

Så var är vi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det här börjar bli löjligt gällande Strix non-OC. Ännu en vecka utan planerade leveranser. Hur kan ens ett företag som Asus totalt ignorera massan som beställt ett vanligt Strix? Jag hade förstått om dem tillverkade en tiondel av TUF OC och en fjärdedel av Strix OC. Men att totalt ignorera de korten känns ju helt fel.

Ska man gå på det som t.ex David från Asus skrivit så tolkar jag det som att det helt och hållet handlar om att Nvidia inte klarat av att producera och skicka ut tillräckligt med kretsar. Då måste Asus prioritera på något sätt vilka modeller de tjänar bäst på och lägga krutet nånstans. Hade Nvidia levererat hade Asus med största sannolikhet gladeligen sett till att non-OC versionen av Strix också var tillgänglig. Men fram tills dess att människor lär sig trolla med knäna får man bita i det sura äpplet igen och vänta.

Fatta vad frustrerande det måste vara att ha allting redo och massvis med kunder väntandes på ens produkt, men så kan man inte leverera för att någon annan som man inte kan påverka inte klarar av att hålla måttet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Min är i lager och behandlas

Strix 3090 OC? Hade du oxå ”i lager” 25/10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Strix 3090 OC? Hade du oxå ”i lager” 25/10?

Åh, nej. Zotac Trinity OC 3080 var det

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W

Permalänk
Medlem

Såg att Gainward leveransen på webhallen nyss uppdaterades till 27-28 okt +3-5nov, kanske ändå är bra att få möjligheten att se hur AMD presterar innan man får sitt kort levererat.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dabman:

Tack för svar, men!
Vi är väl uppe i 15:08?
Står på sidan:
15:08-15:10 0-130

Så var är vi?

Ja såklart! många siffror nu. menade givetvis 15.08

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Ja det är bedrövligt tycker jag. Över 5 veckor sedan leverans och ingen har ens sett ett Non-OC.
Jag vill gärna avboka och beställa ett OC istället. Men att beställa ett sånt såhär sent känns nästan sämre. Eller inte. Vem vet.
@Asus.David Inget nytt om Non-OC?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Grön bock hos Webbhalen har man då blivit tilldelat ett kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Grön bock hos Webbhalen har man då blivit tilldelat ett kort?

Den tydligaste bekräftelsen är om du fått ett mail också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

På vilket sätt är det konstigt att du inte kan ta plats i en annan produkts kö? Det är ju inte särskilt rättvist för de som sitter på kort X att du som sitter på kort Y ska in mitt i deras kö bara för att ditt kort inte levererats i samma omfattning.

Skrivet av Siddi:

Varför ska du få förtur på en helt annan produkt?

Skrivet av Lagerlöf:

Känns ju ändå helt rätt.

Även om det suger för er att de inte fått in några icke-OC.

Nu är det ju andra butiker som just har gjort detta. Frågat icke OC om de hellre vill ha ett OC-kort. Så det är ingen konstig fråga till kundtjänst.

Om det visar sig att de får 22 kort över. Alltså 22 kort som ligger på deras lager utan beställning (som hände förra veckan, vilket var andra gången på Komplett som de har funnits i lager) så hade det väl inte vart allt för långsökt att de frågat oss med Non-OC om vi hellre ville ha ett sådant? Det är såklart inget krav på en försäljare men man hade ju helt klart uppskattat om de hade gjort så. Det hade vart suverän service. Nu vet företagen att de får sålt sina OC-kort på minuter hur som så de bryr sig ju inte om vilket.

Men som kund blir man då medveten om att det är pengar som är fokus. Och det är fine, företag är till för att tjäna pengar inte skaffa vänner, men det är ju något man tar med sig till nästa gång man handlar produkter. Webhallen, med sin närvaro här på Swec har ju absolut gjort att man kommer prioritera dem vid nästa köp till exempel.

Jag kan ju förtydliga att det är att det är skillnaden i leverans som jag tycker är skev. Även om det är förståeligt eftersom OC är gratispengar för tillverkarna.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Fick precis nycklar till ett kort jag beställde 3:e Oktober och fick levererat den 10:e Oktober från Inet.
Så de lyckades plocka fram en nyckel (nycklar?) trots allt

Skönt att Inet faktiskt brydde sig och fixade till det

Visa signatur

Permalänk

Nu har Elgiganten tagit bort 3080 TUF icke-OC från sin webbutik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fick precis nycklar till ett kort jag beställde 3:e Oktober och fick levererat den 10:e Oktober från Inet.
Så de lyckades plocka fram en nyckel (nycklar?) trots allt

Skönt att Inet faktiskt brydde sig och fixade till det

Var precis i kontakt med inets support igen och brytpunkten 3e Oktober gäller när man fått sin orderbekräftelse inte när kortet är levererat :). Ska få nycklar för mitt kort beställt den 2a så fort Nvidia trollar fram några enligt supporten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xangeon:

Jag antar att du syftar på min annons.

Priset på korten kommer ju inte gå ner när produktionen ökar, eftersom de redan gått upp en gång. Dock är ju 3090 en ersättning för Titan (och betydligt billigare än vad tidigare Titan-modeller varit).

Men det sagt, om det är gratis att lämna tillbaka, vad spelar det för roll? Nu fick jag ju ett 3080 bekräftat så då kör jag på den och ny skärm istället.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

Slutade med att jag avbokade mitt 3080 TUF OC på Inet beställd 21 september. Ni som bokat efter mig har en köpare mindre i kön.

Blir intressant att se 6800XT och framförallt 6900XT, 3000-serien i 7nm från TSMC, Super, Ti eller vad de kan kallas. Kanske slutar med att jag inväntar nästa generation och låter mitt 1080Ti köra så länge den kan och orkar.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Jag antar att du syftar på min annons.

Priset på korten kommer ju inte gå ner när produktionen ökar, eftersom de redan gått upp en gång. Dock är ju 3090 en ersättning för Titan (och betydligt billigare än vad tidigare Titan-modeller varit).

Men det sagt, om det är gratis att lämna tillbaka, vad spelar det för roll? Nu fick jag ju ett 3080 bekräftat så då kör jag på den och ny skärm istället.

Nej. 3090 är en ersättare till 2080 Ti. Titan har för tillfället ingen ersättare.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ja såklart! många siffror nu. menade givetvis 15.08

Första halva eller andra halva ?🤓