Corsair-minnen, vad är skillnaden på dessa??

Permalänk

Corsair-minnen, vad är skillnaden på dessa??

Klockfrekvensen skiljer ju, men vad är annars skillnaden?
Vilka lämpar sig bäst till ett P4:a mobo med 800Mhz FSB, kommer att överklocka lite :-).

Kom med synpunkter!

Corsair TWINX512-3200LL 512Mb DDR PC3200 CAS2 400Mhz

Corsair CMX512A-3500C2 XMS3500 512Mb DDR PC3500 CAS2 434MHz

Visa signatur

The Empire Strikes Back - @ Microsoft

Permalänk
Medlem

vad kostar dem, ska köpa muskin jag

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Ska du klocka så rek. jag 2x256 (TWINX512) PC3200. Dessutom kan du köra dem i DUAL. Jag skulle nog hellre köpt 1024TWINX...ger en jäkla skjuts i maskinen med en 512:a extra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Ska du klocka så rek. jag 2x256 (TWINX512) PC3200. Dessutom kan du köra dem i DUAL. Jag skulle nog hellre köpt 1024TWINX...ger en jäkla skjuts i maskinen med en 512:a extra

Hej, tack för svaret.

Om man bortser från hastigheten på minnena, vilka är då snabbast?

Jag kommer att köra 1024 mb (2x512).

Visa signatur

The Empire Strikes Back - @ Microsoft

Permalänk
Medlem

om du ska komma upp högt med syncad fsb så kanske ocz pc3700 gold är något, dom går i 250mhz typ..

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Re: Corsair-minnen, vad är skillnaden på dessa??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Vader
Klockfrekvensen skiljer ju, men vad är annars skillnaden?
Vilka lämpar sig bäst till ett P4:a mobo med 800Mhz FSB, kommer att överklocka lite :-).

Kom med synpunkter!

Corsair TWINX512-3200LL 512Mb DDR PC3200 CAS2 400Mhz

Corsair CMX512A-3500C2 XMS3500 512Mb DDR PC3500 CAS2 434MHz

Det är samma minneschip på båda dessa, BH-5

F.ö samma chip som på TwinMOS Winbond. Iofs. handplockar bäl Corsair minnena jag jag skulle ta mig en funderare på om det är värt en tusing extra för Corsair jämfört med Twinmos Winbond.

Twinmos verkar kunna nå 220/440 i CAS2, Corsair lite högre i CAS2 men inte mycket, kanske 230/460 om du har tur.

Jag köpte 2 st 512or nu, höll på länge och väl och grubblade på om jag skulle satsa på Corsair men det blev 2 st Winbond efter att ha grankat diverse recensioner och insett är dom inte är så mycket sämre.

Visa signatur

-dool

Permalänk

Re: Re: Corsair-minnen, vad är skillnaden på dessa??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dool
Det är samma minneschip på båda dessa, BH-5

F.ö samma chip som på TwinMOS Winbond. Iofs. handplockar bäl Corsair minnena jag jag skulle ta mig en funderare på om det är värt en tusing extra för Corsair jämfört med Twinmos Winbond.

Twinmos verkar kunna nå 220/440 i CAS2, Corsair lite högre i CAS2 men inte mycket, kanske 230/460 om du har tur.

Jag köpte 2 st 512or nu, höll på länge och väl och grubblade på om jag skulle satsa på Corsair men det blev 2 st Winbond efter att ha grankat diverse recensioner och insett är dom inte är så mycket sämre.

Då vet jag att skillnaden mellan dessa inte är så stor, och att jag kommer att satsa på Twinmos istället, för prisskillnaden är ju såpass stor. Mycket bra svar. Tack!

Visa signatur

The Empire Strikes Back - @ Microsoft

Permalänk

Re: Re: Corsair-minnen, vad är skillnaden på dessa??

Citat:

Jag köpte 2 st 512or nu, höll på länge och väl och grubblade på om jag skulle satsa på Corsair men det blev 2 st Winbond efter att ha grankat diverse recensioner och insett är dom inte är så mycket sämre.

Jag funderar också på vilka minnen jag ska köpa. Corsair eller TwinmosWinbond. HAr du några länkar till bra recensioner ?

Permalänk

Re: Re: Re: Corsair-minnen, vad är skillnaden på dessa??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Jag funderar också på vilka minnen jag ska köpa. Corsair eller TwinmosWinbond. HAr du några länkar till bra recensioner ?

Jag har den här till Anandtech

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=1828

som jag tycker är bra!

Visa signatur

The Empire Strikes Back - @ Microsoft

Permalänk
Medlem

CMX3500C2

Gå in på:
http://www.houseofhelp.com/forums/forumdisplay.php?forumid=12...

Där ser du vad Corsair rekommenderar.

Mvh

Visa signatur

drcosmos

Permalänk
Medlem

"LL" står för Low Latency, och Twinx betyder att de är testade för att fungera i dual ddr. lunaspice hade fel när han sa att endast LL minnena går fint i dual, båda minnena fungerar dubbelkanaligt.

Permalänk
Medlem

Alla skriver Twinmos Winbond, fast i alla butiker så står det bara twinmos. Hette dom Winbond innan eller är det en model?

Permalänk
Medlem

twinmos winbond heter dem, finns på datorbutiken.com

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

twinmos är minnestillverkaren, winbond är chip-tillverkaren

Permalänk
Medlem

ph0ng twinmos är minnestillverkaren, winbond är chip-tillverkaren

maniak twinmos winbond heter dem, finns på datorbutiken.com

ok, tackar.