SweClockers drop!

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag fick precis sms om att mitt EVGA FTW3 ULTRA 3080 plockas från inet! Gick oerhört snabbt! Beställdes förra veckan. Verkar som att dom fick in en hel del sådana kort idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

känns som ploppen gått ur nu o att det inte är omöjligt med att få tag i kort så länge man inte måste ha just asus..

själv skickades nyss ett evga ftw ultra till mig från inet precis

När beställde du ? Bara nyfiken!

Permalänk

Om pengar inte är något problem: Finns ett Evga RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA i lager hos Inet.
https://www.inet.se/produkt/5411745/evga-geforce-rtx-3090-24g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaikk:

Jag fick precis sms om att mitt EVGA FTW3 ULTRA 3080 plockas från inet! Gick oerhört snabbt! Beställdes förra veckan. Verkar som att dom fick in en hel del sådana kort idag.

Samma här! Beställde 4/11 och trodde det skulle komma nästa vecka. Snacka om att jag blev glad när ordern ändrades och sms:et kom! Jäkla tur att jag ändrade leveransmetod från PostNord till Budbee så sent som igår också så kortet förhoppningsvis kommer en dag tidigare 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av zaikk:

När beställde du ? Bara nyfiken!

de kortet beställde jag i förra veckan då nån tipsade om att de skulle finnas i lager den 17e .. men var väl typ i mitten av veckan

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Nu är äntligen mitt TUF OC på väg, beställde 15.06 på WH.

Permalänk
Skrivet av fetklock:

Det är inte helt "ej oc", det är snabbare än FE. Men det är inte lika mycket OC som OC-varianten.. det är också 500 kr billigare på webhallen 9490 och där fick jag ett med typ 2v väntetid bara. Tung pjäs.

efter haft de 2 palit modellerna 1080 samt 2080super utan oc kan jag meddela att det går o flasha in oc bioset istället om man vill.. dock via nvflash..

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Samma här! Beställde 4/11 och trodde det skulle komma nästa vecka. Snacka om att jag blev glad när ordern ändrades och sms:et kom! Jäkla tur att jag ändrade leveransmetod från PostNord till Budbee så sent som igår också så kortet förhoppningsvis kommer en dag tidigare 😁

Grattis!!!
Mitt stod leveransdatum 18e november, så nu när jag fick smset blev jag chockad, men nu kan man ju äntligen andas ut! EVGA är bra kort också. Alltid varit nöjd med dom!

Permalänk
Medlem

@webhallen TUF 3080 OC, 15:16 "E. Pet", Kan du säga om det är någon chans på utdelning på kommande två bekräftade leveranserna till er?

Tack för alla svar här på forumet! Hoppas du inte jobbar ihjäl dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaikk:

Grattis!!!
Mitt stod leveransdatum 18e november, så nu när jag fick smset blev jag chockad, men nu kan man ju äntligen andas ut! EVGA är bra kort också. Alltid varit nöjd med dom!

Shoopdawoop gang assemble!

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/ja88ye/evga_korea_gi...

Har aldrig haft ett EVGA-kort innan men har hört mycket gott om deras kundservice och de verkar göra produkter med hög kvalitet. Riktigt spännande!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man sluta följa tråden här. Nu är mitt aorus master 3080 skickat från inet. Beställde förra måndagen och fick det skickat idag.

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Inaktiv

Komplett spottade ur sig en hel del olika kort nu på eftermiddagen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

nope, slut

Tog slut snabbt jag fick ett e-post utav komplett och la en order direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Shoopdawoop gang assemble!

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/ja88ye/evga_korea_gi...

Har aldrig haft ett EVGA-kort innan men har hört mycket gott om deras kundservice och de verkar göra produkter med hög kvalitet. Riktigt spännande!

haha ja dom röda detaljerna är väl en helt annan sak.... men men dom tog ju åt sig feedbacken direkt och ska lösa typ svarta kåpor vi kan lägga över det röda på sidan utan att förlora garantin! så, bara det är ett tecken på att deras kundservice bryr sig om sina kunder!
Lets go! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

@webhallen Kom MSI gaming X 3080 in idag? Min buggiga order har gått från grön till gul bock men ingen övrig ändring.

@webhallen Spenderade timmen i kö för att få tala med er kundtjänst, fick där veta att det förmodligen handlar om veckor nu?!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

edit: nvm fick svar!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

@webhallen Spenderade timmen i kö för att få tala med er kundtjänst, fick där veta att det förmodligen handlar om veckor nu?!

Ingen vet mer än jag på vad som är inkommande eller ej, nu vill jag inte underminera vår kundtjänst då dom har det rätt kämpigt som det är just nu men känns som att många här ibland inte riktigt litar på det jag säger och söker extrabekräftelse ytterligare en gång hos vår kundtjänst som kan tolka vårt system annorlunda, särskilt när vårt system ibland jobbar emot oss.

Jag har sagt ett absolut tidigast datum men högst osannolikt datum, det är nog inget jag kommer kunna göra mer då det känns som att det retar upp mer än gör nytta när leveranser ej kommer in i tid.

Med det sagt, ta det lugnt, leveransen har ej kommit ännu.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Man vet att man är bra skadad när man kikar in här trots att man har fått tag på ett kort och ändå får ett lyckorus när man ser "9 stycken i lager"-kommentarer. 😂

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för 3080 TUF OC beställningar på @Webhallen ?

Verkar rassla lite men vore kul o veta ungefärliga volymer kommande veckor

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ingen vet mer än jag på vad som är inkommande eller ej, nu vill jag inte underminera vår kundtjänst då dom har det rätt kämpigt som det är just nu men känns som att många här ibland inte riktigt litar på det jag säger och söker extrabekräftelse ytterligare en gång hos vår kundtjänst som kan tolka vårt system annorlunda, särskilt när vårt system ibland jobbar emot oss.

Jag har sagt ett absolut tidigast datum men högst osannolikt datum, det är nog inget jag kommer kunna göra mer då det känns som att det retar upp mer än gör nytta när leveranser ej kommer in i tid.

Med det sagt, ta det lugnt, leveransen har ej kommit ännu.

/Patrik

Förstår nog inte riktigt vad du menar, jag litar absolut på det du skriver och därför frågade jag här först, men fick ingen respons och tänkte att det kanske inte var du som satt vid spakarna idag så då belastade jag kundtjänst istället.

Men när både du och kundtjänst uttryckt att ordern skulle komma in tisdag så blev jag lite förskräckt när kundtjänstmedarbetaren talar om veckor trots informationen som står på produktsidan om bekräftad order.

Sen gällande det sista du skriver, menar du att den inte kommit in idag eller överhuvudtaget? Finns det en chans kortet kommer idag? Om inte, finns det något annat datum jag ska hoppas på?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Förstår nog inte riktigt vad du menar, jag litar absolut på det du skriver och därför frågade jag här först, men fick ingen respons och tänkte att det kanske inte var du som satt vid spakarna idag så då belastade jag kundtjänst istället.

Men när både du och kundtjänst uttryckt att ordern skulle komma in tisdag så blev jag lite förskräckt när kundtjänstmedarbetaren talar om veckor trots informationen som står på produktsidan om bekräftad order.

Sen gällande det sista du skriver, menar du att den inte kommit in idag eller överhuvudtaget? Finns det en chans kortet kommer idag? Om inte, finns det något annat datum jag ska hoppas på?

Jag läser alla citat jag får men kan inte svara på allt alla gånger, särskilt om inget har hänt alls på någon front. Det är bara jag och Staffan som råddar detta konto och han tar inte i dessa frågor (så alla vet). Jag är inköpare och gör detta i den mån jag kan avvara tid så kan inte svara på alla frågor särskilt när jag inte har ett bra svar förutom samma svar jag gav sist.

Vet inte vart detta datum de talar om kommer ifrån och har nu i detta fall kollat specifikt på denna order och fått snabbt svar av leverantör. På torsdag är det förväntat att det landar hos oss baserat på tracking, men med det sagt så kan det uppstå förseningar som gör att den kommer någon dag senare, jag kommer tyvärr inte kunna svara mer på frågor om denna leverans om inte flyget från hongkong övertas av pgymér och försvinner ut i stilla havet :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Kan för referens skull meddela, jag beställde 3080 TUF OC från Inet den 21/9 och ligger i dagsläget på köplats 274 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag läser alla citat jag får men kan inte svara på allt alla gånger, särskilt om inget har hänt alls på någon front. Det är bara jag och Staffan som råddar detta konto och han tar inte i dessa frågor (så alla vet). Jag är inköpare och gör detta i den mån jag kan avvara tid så kan inte svara på alla frågor särskilt när jag inte har ett bra svar förutom samma svar jag gav sist.

Vet inte vart detta datum de talar om kommer ifrån och har nu i detta fall kollat specifikt på denna order och fått snabbt svar av leverantör. På torsdag är det förväntat att det landar hos oss baserat på tracking, men med det sagt så kan det uppstå förseningar som gör att den kommer någon dag senare, jag kommer tyvärr inte kunna svara mer på frågor om denna leverans om inte flyget från hongkong övertas av pgymér och försvinner ut i stilla havet :/

/Patrik

Vilken sjuhelsikes service detta är. Du är ett föredöme för branschen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha Inet är för sköna varannan dag pendlar ja från köplats 333 och 323 när ja frågar vilken plats jag har tröttsamt andledning fel på listorna dom har men varannan dag så borde dom ha det fixat tycker man

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaikk:

haha ja dom röda detaljerna är väl en helt annan sak.... men men dom tog ju åt sig feedbacken direkt och ska lösa typ svarta kåpor vi kan lägga över det röda på sidan utan att förlora garantin! så, bara det är ett tecken på att deras kundservice bryr sig om sina kunder!
Lets go! =D

bara en kort sak om det här med garanti. evga är hyggliga med garanti och så länge du inte aktivt ändrar eller förstör någonting så har du kvar garantin även om du vågar göra något så oerhört destruktivt som att skruva av några skruvar eller pilla lite med något du har köpt.

övriga företag jag fått trevliga svar från om det här: zotac och msi
företag som inte tycker att kunder borde få skruva lite med sina saker och ändå ha garanti i behåll: asrock, sapphire och gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

bara en kort sak om det här med garanti. evga är hyggliga med garanti och så länge du inte aktivt ändrar eller förstör någonting så har du kvar garantin även om du vågar göra något så oerhört destruktivt som att skruva av några skruvar eller pilla lite med något du har köpt.

övriga företag jag fått trevliga svar från om det här: zotac och msi
företag som inte tycker att kunder borde få skruva lite med sina saker och ändå ha garanti i behåll: asrock, sapphire och gigabyte

Jo absolut! Men som sagt, EVGA är sjukt bra mot sina kunder, och deras kort är av mycket hög kvalite, därav jag fortsätter köpa deras kort och inte andras! Enda jag ville ha sagt Synd bara inte fler säljer deras kort här i Sverige

Permalänk
Medlem

Måste ta upp detta även för er som fortfarande letar kort, min lillebror beställde EVGA FTW3 Ultra, 3080, samma kort som jag, fast han beställde det igår och fick det skickat idag med! Så verkar inte som kön är väldigt stor där och kort kommer in

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaikk:

Jo absolut! Men som sagt, EVGA är sjukt bra mot sina kunder, och deras kort är av mycket hög kvalite, därav jag fortsätter köpa deras kort och inte andras! Enda jag ville ha sagt Synd bara inte fler säljer deras kort här i Sverige

ja, evga är helt klart på toppen av listan för mig. bra support, step-up, evga jacob. synd att de är nvidia-exklusiva och verkligen inte prioriterar europa bara. händer ju absolut ingenting i deras europeiska butik. går att köpa på inet osv som tur är men korten har ett ganska stort prispåslag där jämfört med eu evga shop av någon anledning. är väl någon i kedjan som plockar på sig.

Permalänk
Medlem

Korken börjar lite smått lossna nu. själv väntar jag på AMD's kort för att se om det är något att ha.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16