SweClockers drop!

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Mitt Asus rtx 3080 tuf gaming oc är på väg med posten. Var på köplats 13 i förra veckan på Inet. Beställde ca kl 15.10 på releasedagen 17/9, så fort det gick i överbelastningens kaos.

Vet inte om det är något att gå på för er andra men en vild gissning är ju att de får in kanske minst 15 Asus Tuf OC-kort i veckan nu.

Eller så steppar Nvidia upp sin tillgång nu när Big Navi-releasen bara är en vecka bort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Det ända som har fått mig att stå kvar i kön på Asus TUF är att man fick ta del av det relativt förmånliga introduktionspriset. Hade det inte varit för det så hade man troligtvis haft ett kort i näven redan men också en tusenlapp fattigare.

Samma här, men försöker se det lite positivt istället och ser det som en möjlighet att se om 6000 serien är något att satsa på

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Det ända som har fått mig att stå kvar i kön på Asus TUF är att man fick ta del av det relativt förmånliga introduktionspriset. Hade det inte varit för det så hade man troligtvis haft ett kort i näven redan men också en tusenlapp fattigare.

Yup samma här, tänker inte betala överpris för ett annat kort bara för att de inte kan leverera. Men AMD börjar ju bli intressant istället

Permalänk
Skrivet av Jtok:

Likt dig och många till så är det samma här, 8000 är absolut rimligt men vägrar betala mer för att få ett kort snabbare samt betala liknande för ett ”sämre” 3070, då kan man lika gärna stå ut med väntan även om den är seg 😅

Permalänk
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Likt dig och många till så är det samma här, 8000 är absolut rimligt men vägrar betala mer för att få ett kort snabbare samt betala liknande för ett ”sämre” 3070, då kan man lika gärna stå ut med väntan även om den är seg 😅

coronan kan ju ta en om man försöker vänta , jag tar första kort jag får tag i som inte är MSI, Zotac eller billigare Gigabyte

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av westrandy:

coronan kan ju ta en om man försöker vänta , jag tar första kort jag får tag i som inte är MSI, Zotac eller billigare Gigabyte

Ja jo absolut men känner personligen att jag kan avvakta för att få ett prima kort till det priset, mitt 1080 håller alltjämt prima så visst, trist att bara rulla tummarna på vad som komma skall men det får det vara värt 😁

Permalänk
Medlem

Nu är jag egentligen sugen på Asus 3080 med ekwb vattenkylningen men eftersom man förbokat tuf oc så sitter man ju på ett bra pris. Svårt bestämma sig om man ska avboka eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Yup samma här, tänker inte betala överpris för ett annat kort bara för att de inte kan leverera. Men AMD börjar ju bli intressant istället

Tror nog AMD lyckas undercutta mitt 7800 SEK Asus.

Väntar på Reverb G2 också så de här förseningarna är en god send egentligen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Om någon som absolut inte tänker spela Watchdogs och har en kod att skänka så skicka gärna ett PM.

Kram.

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande sugen på att köpa en COD-kod ifall någon inte ska använda sin.
Släng ett PM om ni har en extra, så den blir använd

Permalänk
Medlem

@webhallen Kom MSI gaming X 3080 in idag? Min buggiga order har gått från grön till gul bock men ingen övrig ändring.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

WH har ett Strix 3090 OC i butiken Kista.
Ringde och frågade om jag kunde köpa det,men fick till svar att det kommer skickas till postorder avdelningen och läggas i kön till folk som beställt.

Mitt Strix 3080 OC ligger kvar och enligt kundtjänst så kan jag räkna med att få det tidigast nästa år då dom får in väldigt dåligt med dom korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

WH har ett Strix 3090 OC i butiken Kista.
Ringde och frågade om jag kunde köpa det,men fick till svar att det kommer skickas till postorder avdelningen och läggas i kön till folk som beställt.

Mitt Strix 3080 OC ligger kvar och enligt kundtjänst så kan jag räkna med att få det tidigast nästa år då dom får in väldigt dåligt med dom korten.

När de sa nästa år. Menar du om du tänkte beställa nu eller har du någon beställning som är lagd och i så fall, vilket datum har du lagt beställningen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag som många andra sitter och väntar på ett 3080 TUF inte OC tillsammans med resten av delarna till min dator i delar. Och precis som de flesta av er är jag för snål att beställa ett annat då jag fick det för introduktionspriset.
Jag la beställningen 21/9 på inet och fick ett mail 5/11 att min plats i kön var 283. Så jag hoppas att jag ska få allt innan jul iallafall. Men frågan är om det är realistiskt.

Tills dess får jag nöja mig med laptopen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

När de sa nästa år. Menar du om du tänkte beställa nu eller har du någon beställning som är lagd och i så fall, vilket datum har du lagt beställningen?

Gjorde beställningen den 19e September.

Permalänk

24st dazzling angel på komplett nu

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

nope, slut

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

nope, slut

Fanns 4 i lager för 2,5 min sen, helt sjukt vad snabbt de tar slut.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av westrandy:

Nice tips, köpte ett, undrar om jag ska måla min sidoplåt i glas svart nu, annars är det risk att man får psykos =D =D

Permalänk
Medlem

9 999 för ett PALIT 3080 ej oc kort :/
Oi Nvidia, jag tror inte erat MSRP är riktigt korrekt.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

De är visst borta nu, och säkert lite OT men...

Tycker ni det är värt att betala 2000 kr extra för att få något tidigare? Jag tänker att trots det känns förjävligt just nu att vänta på sitt kort, om man tänker sig om en månad då det första kortet man beställde förmodligen redan kommit, kommer man inte ångra sig att man spenderat de där extra 2000? Det är ändå en icke-försumbar mängd pengar... Och det är inte som att man BEHÖVER grafikkortet NU utan jag knappt hinner spela något på dagarna just nu.

Ändå var jag jävligt nära på att klicka hem den. Tjejen var tvungen att keep me in check

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vIKz3080:

De är visst borta nu, och säkert lite OT men...

Tycker ni det är värt att betala 2000 kr extra för att få något tidigare? Jag tänker att trots det känns förjävligt just nu att vänta på sitt kort, om man tänker sig om en månad då det första kortet man beställde förmodligen redan kommit, kommer man inte ångra sig att man spenderat de där extra 2000? Det är ändå en icke-försumbar mängd pengar... Och det är inte som att man BEHÖVER grafikkortet NU utan jag knappt hinner spela något på dagarna just nu.

Ändå var jag jävligt nära på att klicka hem den. Tjejen var tvungen att keep me in check

2000 kr extra jämfört med vad?

Har man ingen beställning på ett kort under intropris-tiden har man ju inte så mycket val.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Min order på Inet ändrades precis till "plockas"! Knees weak. Arms are heavy. Mom's spaghetti och så vidare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

2000 kr extra jämfört med vad?

Har man ingen beställning på ett kort under intropris-tiden har man ju inte så mycket val.

Jämfört med 3080 TUF OC för 7990 man beställde release-day.

Förstår att har man inte beställt något överhuvudtaget så kvittar det, introduktionspriset är borta, men om man ändå har den möjligheten att ha kvar sin rabatt

Permalänk
Medlem

Gainward GeForce RTX 3080 Phantom GS x 7 i lager - Inte i lager. 5 st. redo att skickas den 12.nov.2020

Palit GeForce RTX 3080 GameRock OC x7 i lager Inte i lager. 38 st. förväntas att skickas 2.jan.2021 (osäkert datum)

Gainward GeForce RTX 3080 Phantom x3 i lager Inte i lager. 47 st. förväntas att skickas 2.jan.2021 (osäkert datum)

Permalänk

känns som ploppen gått ur nu o att det inte är omöjligt med att få tag i kort så länge man inte måste ha just asus..

själv skickades nyss ett evga ftw ultra till mig från inet precis

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

9 999 för ett PALIT 3080 ej oc kort :/
Oi Nvidia, jag tror inte erat MSRP är riktigt korrekt.

Det är inte helt "ej oc", det är snabbare än FE. Men det är inte lika mycket OC som OC-varianten.. det är också 500 kr billigare på webhallen 9490 och där fick jag ett med typ 2v väntetid bara. Tung pjäs.