Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

ERR_CONNECTION_RESET Kommer inte in på nästintill några hemsidor

Permalänk
Medlem

ERR_CONNECTION_RESET Kommer inte in på nästintill några hemsidor

Tjena Sweclockers!

Har stött på ett problem iomed flytt till nytt ställe.

Har en 4g router här som tillhandahålls utav Telenor

Mitt problem är att nästintill alla hemsidor såsom gymgrossisten.com/localbitcoins.com/wowhead.com m.m

Funkar inte kommer inte i dem över huvudtaget får enbart felkoden "ERR_CONNECTION_RESET"

Nu till de värsta vissa dagar funkar dessa hemsidor vilket gör mig så frustrerad för verkar inte hitta någon lösning

MVH Adolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adolfen:

Tjena Sweclockers!

Har stött på ett problem iomed flytt till nytt ställe.

Har en 4g router här som tillhandahålls utav Telenor

Mitt problem är att nästintill alla hemsidor såsom gymgrossisten.com/localbitcoins.com/wowhead.com m.m

Funkar inte kommer inte i dem över huvudtaget får enbart felkoden "ERR_CONNECTION_RESET"

Nu till de värsta vissa dagar funkar dessa hemsidor vilket gör mig så frustrerad för verkar inte hitta någon lösning

MVH Adolf

Är lite svårt att ge ett exakt svar med åtgärd. Men iom det började efter flytt så kan jag tänka mig att se över signalstyrka/kvalite på 4G routern. Btw med "flytt till nytt ställe", är det så att du har flyttat till nytt hus eller flyttat enheten till annan plats i huset?
Oavsett så prova flytta runt routern lite samt att du själv håller dig i närheten av den för att också utesluta dålitg wifi. Har du några andra trådlösa enheter i närheten eller elektronik som jobbar i samma frekvensband som wifit?

Problemet beror på att TCP protokollet inte får något svar tillbaka i 3 vägs handsshaken (syn, syn-ack, ack) som initierar själva anslutningen i tcp-protokollet. Du kan också kolla med leverantören så det inte är något fel hos dem.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Är lite svårt att ge ett exakt svar med åtgärd. Men iom det började efter flytt så kan jag tänka mig att se över signalstyrka/kvalite på 4G routern. Btw med "flytt till nytt ställe", är det så att du har flyttat till nytt hus eller flyttat enheten till annan plats i huset?
Oavsett så prova flytta runt routern lite samt att du själv håller dig i närheten av den för att också utesluta dålitg wifi. Har du några andra trådlösa enheter i närheten eller elektronik som jobbar i samma frekvensband som wifit?

Problemet beror på att TCP protokollet inte får något svar tillbaka i 3 vägs handsshaken (syn, syn-ack, ack) som initierar själva anslutningen i tcp-protokollet. Du kan också kolla med leverantören så det inte är något fel hos dem.

Med flytt menar jag till nytt hus.

Har även prövat byta router och då fungerade hemsidor och dylikt i en kort period men nu är problemet tillbaks..

Börjar misstänka att det kan vara simkortet som tillhandahålls utav telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adolfen:

Med flytt menar jag till nytt hus.

Har även prövat byta router och då fungerade hemsidor och dylikt i en kort period men nu är problemet tillbaks..

Börjar misstänka att det kan vara simkortet som tillhandahålls utav telenor

Okej. Mmm prova att kontakta dem. Det låter som att det är ett problem. Prova pinga ex 8.8.8.8 under några minuter samt www.google.se och se om du får svar. Fungerar det att pinga 8.8.8.8 felfritt en stund men inte www.google.se så prova byta DNS server i routern ifrån leverantörens (telenor) till några egna.

Visa signatur

.

Permalänk

Hey! Sorry my Swedish is not so good yet, so I hope it is ok if I write in English. I actually have the same problem with my 4G bredband from Telenor. We do have a Huawei B535-232 router with the latest software (Software 10.0.1.1(H191SP2C422)) and we have the same issues as you ERR_CONNECTION_RESET. We do have that issue several times a day mostly with some specific sites. When i ping that site (or google.se) i do see a time out from time to time. I have sent a mail to the Telenor customer support just now but maybe you have already solved the issue? Thanks in advance!

BR
Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av cpeters986:

Hey! Sorry my Swedish is not so good yet, so I hope it is ok if I write in English. I actually have the same problem with my 4G bredband from Telenor. We do have a Huawei B535-232 router with the latest software (Software 10.0.1.1(H191SP2C422)) and we have the same issues as you ERR_CONNECTION_RESET. We do have that issue several times a day mostly with some specific sites. When i ping that site (or google.se) i do see a time out from time to time. I have sent a mail to the Telenor customer support just now but maybe you have already solved the issue? Thanks in advance!

BR
Christian

Sadly i have not solved the issue.. i even got a new SIM card from Telenor and switched routers still the same issue..

Permalänk

Ok, that is bad have you tested another router model or brand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cpeters986:

Ok, that is bad have you tested another router model or brand?

Yes i've tried a new router still the same issue really have no clue what it could be..

Permalänk

Hey, just to give a short update.. I have put the sim card in an old phone (just and older xiaomi mi one) and I am using this as a hotspot and that seems to work for now.. I haven't had any issues the whole afternoon and that hasn't happened before with the Huawei router. But I will check tomorrow if that stays as it is and reply here as well...

Permalänk
Skrivet av cpeters986:

BR
Christian

Not sure if this is the same problem but if it is you're not alone... Huawei Too bad they have no solution...

I did have a problem with a 4G router (Some ZTE model) and it worked like shit. I do not remember exactly what I did but I am pretty sure I changed some settings regarding APN and IPv4v6 to IPv4. Now it works fine.

M

Permalänk

Hey, I haven't received any answer from Telenor yet but to it really seems to be connected to the Huawei router as OortCloud also pointed out. I am still using the Sim card in an old Android phone as a hotspot and that is working perfectly fine since two days now.. I will send this router back and see what Telenor will say to that..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cpeters986:

Hey, I haven't received any answer from Telenor yet but to it really seems to be connected to the Huawei router as OortCloud also pointed out. I am still using the Sim card in an old Android phone as a hotspot and that is working perfectly fine since two days now.. I will send this router back and see what Telenor will say to that..

Hmm do you get a strong connection?

Im just thinking creating a hotspot your bandwidth cant be that good right?

because i still have shitty speed as it is haha

Permalänk

The connection is fine.. not great but it is enough for video meetings and also Netflix. Ping 25ms, 40-50Mbps download and 10Mbps upload but that was also not better with the router.

Permalänk

Hey Adolfen, were you able to solve this issue anyhow? I am still using the phone and that works fine so far.

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem länge och har googlat förut på det och inte hittat nåt, trodde jag var ensam. Nån som löst det via Telenor eller nåt? Jag har en egenköpt sprillans ny DLINK DIR-955 och har felet både trådat och trådlöst.. Får väl kontakta Telenor då.. Det ska noteras att det verkar funka fint om jag kopplar upp mig via VPN.

Permalänk

Jag har samma problem som ni har med samma router och internetleverantör.

Dom har lagt det på mitt bord att ngt förmodligen är fel hemma hos oss. Genom att starta om routern kan jag ibland komma in på sidan jag försöker nå.

Vissa sidor krånglar dock aldrig.

Jag hade samma problem med Huaweis förra 4G router.

Visa signatur

Komponenter.