Permalänk
Medlem

Mrtv lyckades köra population 1 i sin livestream

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Det känns lite svårt att misstro MRTV när han kör långa livestreams(!) där han testar trackingen utefter vad folk önskar i kommentarerna.
Jag skulle nog våga påstå att jag litar mer på det än någon annan förinspelad/skriven review.

Jag skummade igenom den här som hastigast: https://m.youtube.com/watch?v=qzZtbWulVsQ

Det går att notera vissa saker:

- Det finns vad som syns inga fönster, så belysningen är i så fall helt konsekvent och kan ha anpassats för att funka bra
- Han står vänd åt samma håll hela tiden (vad jag kunde se) så han undviker att kolla åt den mörka, ljuddämpade delen (tror @Molotov nämnde i något inlägg att WMR hade svårt för mörka mattor, affischer och dyl.)
- Eventuellt saknas även speglar och andra ljuskällor som kan ställa till problem, det går inte att se utan att se hela rummet

En förklaring kan alltså vara att han kör i en studio där belysningen är ideal, det kan också vara att han medvetet undviker struliga scenarion som att ha händerna vid midjan samtidigt som man tittar rakt fram etc. - har inte kollat på hela videon.

Tror inte Oasis, UploadVR, Thrillseeker, Tested etc. sitter och ljuger utan det kan helt enkelt vara så att det krävs ideala förhållanden för att få ideal tracking. Ska bli spännande att höra vad ni användare säger när den landar hos er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan det vara dålig kvalitet från HP?
Såg en Youtube recension och det var så dåligt att det var ospelbart.
Han visade population 1 det fladdrade som bara den, troligen fel på headsetet.

Ja jag börjar ana det. Jag har faktiskt avbokat mitt i väntan på mer reviews och ev bättre tracking mjukvara. Sen att HP verkar ha försenat batch 2 kan ju tyda på kvalitetsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ja jag börjar ana det. Jag har faktiskt avbokat mitt i väntan på mer reviews och ev bättre tracking mjukvara. Sen att HP verkar ha försenat batch 2 kan ju tyda på kvalitetsproblem.

Så kan det vara. Vore ju jävligt surt om dom lanserar ytterligare ett headset med problem.

Snackade dock precis med HP igen som sa att dom fortfarande inte har någon leverans i sikte och att dom generellt har stora problem med leveranser nu pga. Corona-skiten. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Senaste jag fått från Webhallen är

"Har tyvärr inget bekräftat datum från leverantören. Utan har endast preliminär info att det förväntas i lager under December."

samt

"Alla bokade exemplar förväntas i dagsläget täckas upp av första leveransen. Kan tyvärr inte se specifik köplats."

Dvs inget nytt!

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk
Medlem

Komplett gav inte heller så mycket nytt. "Förväntas komma idag". När jag sedan frågade hur många dom får in eller om man kan lägga en order och få av den batchen så blev svaret "vet inte"

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Jaha, nu har Komplett uppdaterat sin sida igen

Inte i lager. 100+ st. förväntas att skickas 18.feb.2021 (osäkert datum)

Vad fan...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulbear:

Senaste jag fått från Webhallen är

"Har tyvärr inget bekräftat datum från leverantören. Utan har endast preliminär info att det förväntas i lager under December."

samt

"Alla bokade exemplar förväntas i dagsläget täckas upp av första leveransen. Kan tyvärr inte se specifik köplats."

Dvs inget nytt!

Detta meddelade Webhallen mig idag:
Hej!

Dessvärre är leveransen av dessa försenad från tillverkaren.
Vi beräknar att få in dessa runt den 15/12-2020.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk

Alla ändrar datum hit och dit, jätte tradigt och få det framflyttat hela tiden

Permalänk
Medlem

Detta måste seriöst vara det sämsta året för tech å gadgets, är så sur på komplett att dom inte uppdaterade förens idag. Alla andra kedjor kunde ju göra det tidigare men inte komplett.

Överväger att avbryta köpet. Är så pissed just nu

Särstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Detta måste seriöst vara det sämsta året för tech å gadgets, är så sur på komplett att dom inte uppdaterade förens idag. Alla andra kedjor kunde ju göra det tidigare men inte komplett.

Överväger att avbryta köpet. Är så pissed just nu

Föreståeligt...har du legat länge på förbokningen?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Föreståeligt...har du legat länge på förbokningen?

Nej inte direkt, men innan jag bokade så dubbelkollade jag med två anställda på deras kundtjänst och skulle få leverans med första batchen av utskick. Vilket båda erhöll.

Men att dom inte förens idag visste att leverans var framskjuten är ju rent sagt bs.

Antagligen som någon skrev längre upp så ville dom fort erbjuda förhandsbokningarna å reservationer.

Men nu återstår om jag ska häva köpet och istället köpa en Samsung 49 ultra wide eller dylikt.

Ville ju verkligen köra iracing och acc i VR men vänta till Jan, eventuellt kanske tom mars?
/pissed kund @komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Detta måste seriöst vara det sämsta året för tech å gadgets, är så sur på komplett att dom inte uppdaterade förens idag. Alla andra kedjor kunde ju göra det tidigare men inte komplett.

Överväger att avbryta köpet. Är så pissed just nu

Tillgänglighet över lag är dålig och just denna produkt kanske blir en flopp. Men annars tycker jag det blivit ett riktigt bra år för teknik. Vi får ARM laptopar som slår i9or, vi får tre fantastiska konsoler, vi har fått ett väldigt prisvärt VR headset i form av Quest 2, både AMD och Nvidia har släppt mycket imponerande grafikkort, AMD har släppt en mycket lovande processorgeneration. Inget konkret exempel men tycker det kommit ganska många vettiga telefoner och skärmar detta året också. Jag tycker detta har varit ett av de mest intressanta åren för konsumentteknik på länge.

Men visst, denna ser inte ut att vara en hit.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Tillgänglighet över lag är dålig och just denna produkt kanske blir en flopp. Men annars tycker jag det blivit ett riktigt bra år för teknik. Vi får ARM laptopar som slår i9or, vi får tre fantastiska konsoler, vi har fått ett väldigt prisvärt VR headset i form av Quest 2, både AMD och Nvidia har släppt mycket imponerande grafikkort, AMD har släppt en mycket lovande processorgeneration. Inget konkret exempel men tycker det kommit ganska många vettiga telefoner och skärmar detta året också. Jag tycker detta har varit ett av de mest intressanta åren för konsumentteknik på länge.

Men visst, denna ser inte ut att vara en hit.

Nvidias release på gpu kan inte anses att vara lyckad oavsett prestandan på deras otillgängliga gpuer.

Men visst jag förstår vad du säger och håller med dig delvis men nu har jag tänkt att sura ihop och vara lite ilsken ett par dagar 😂🙄 mestadels pga att komplett lät mig spela boll men jag är helt hundra % säker att dom visste detta i förhand.

Permalänk
Medlem

Dåligt av HP att inte kunna informera sina leverantörer på ett riktigt sett.
Att meddela samma dag som det ska skickas att inget kommer är ju riktigt dåligt.

Hanterar man deadlines på detta sett så får man i regel sparken. Det kan ju inte vara så att de, idag, insåg att det inte kommer levereras något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

Dåligt av HP att inte kunna informera sina leverantörer på ett riktigt sett.
Att meddela samma dag som det ska skickas att inget kommer är ju riktigt dåligt.

Hanterar man deadlines på detta sett så får man i regel sparken. Det kan ju inte vara så att de, idag, insåg att det inte kommer levereras något.

Precis det jag tänker, köper inte för en sekund att hp idag bara oj förresten. Ni var inte era varor förens nästa år.

Det händer inte inom b2b.

Är rejält upprörd på hur komplett har skött detta, bästa hade ju varit att svara korrekt och uppriktigt än snarare lura och vilseleda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Precis det jag tänker, köper inte för en sekund att hp idag bara oj förresten. Ni var inte era varor förens nästa år.

Det händer inte inom b2b.

Är rejält upprörd på hur komplett har skött detta, bästa hade ju varit att svara korrekt och uppriktigt än snarare lura och vilseleda.

Amen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Jaha, nu har Komplett uppdaterat sin sida igen

Inte i lager. 100+ st. förväntas att skickas 18.feb.2021 (osäkert datum)

Vad fan...

Nu är det ändrat igen, i min beställning, till 18 JANUARI...

Permalänk
Medlem

Tydligen så fick komplett in en leverans men att den inte räcka till alla. Tveksamt. Fick också ett riktigt noll-IQ svar ang. det senare leveransdatumet så jag hävde köpet. Då återstår inet och webhallen..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Tydligen så fick komplett in en leverans men att den inte räcka till alla. Tveksamt. Fick också ett riktigt noll-IQ svar ang. det senare leveransdatumet så jag hävde köpet. Då återstår inet och webhallen..

Jaha, det var ju tråkigt att höra. Då låg man i en senare batch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Tydligen så fick komplett in en leverans men att den inte räcka till alla. Tveksamt. Fick också ett riktigt noll-IQ svar ang. det senare leveransdatumet så jag hävde köpet. Då återstår inet och webhallen..

Om det stämmer lär vi ju märka det snart här i tråden. Sannolikt borde några av dom kunderna häcka på det här forumet.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Bestware säger att EU headsetsen inte ens har skickats från fabrik ännu.
https://www.reddit.com/r/bestware/comments/jn8cjk/supply_upda...

Skrivet av bestware:

Long anticipated update: Guys, It's bad news, but of course we also want to be transparent with you in times were things go south.

Our first expected delivery from HP, which we would have expected this week, was not yet shipped from the factory. We don't know the reason behind this delay as HP went radio silent about it. This is leading to all our pre-oders being delayed for at least two more weeks.

We have escalated the process internationally within HP and are waiting for updates every day. As soon as we receive news, we will contact our pre-order customers immediately and regularly by e-mail including expected delivery times based on our order queue.

As said before: We can only apologize for the massive inconvenience this is causing. I know how this must look like we are delaying the shipment week by week to keep you appeased, but this is not in our interest. The ETA for this first batch we were listing here was based on a scheduled shipment communicated to us by HP. This shipment did not leave the factory by now. We are doing everything in our power to expedite this delivery from HP! In the meantime we are trying to not make any false promises to you about a potential delivery date, but keep you updated as often as we can.

We of course fully understand your anger about another delay, but also hope for your understanding for our situation.

// Tom 2.0

PS: Please also be aware that listings with major European retailers that are not official HP Reverb G2 Pre-Order partners and promising the product until "30.11.2020" are on the wrong track. According to HP, retailers who are not a pre-order partner will only receive goods once all pre-orders across Europe have been delivered.

Ytterligare en review, denna gång av en mindre Youtuber. Verkar som en ärlig review och summa summarum; Headset bra, tracking dålig.
https://www.youtube.com/watch?v=_zTAkoVvrMw

Jag tror det kan ligga nåt i vad @Halldin skrev att MRTV är medveten om gränsen av vad G2 klarar av, och håller sig inom ramen av detta. Även den här reviewern säger att man behöver vara medveten om dess gränser och då fungerar det bättre.

La till en review
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Bestware säger att EU headsetsen inte ens har skickats från fabrik ännu.
https://www.reddit.com/r/bestware/comments/jn8cjk/supply_upda...
Ytterligare en review, denna gång av en mindre Youtuber. Verkar som en ärlig review och summa summarum; Headset bra, tracking dålig.
https://www.youtube.com/watch?v=_zTAkoVvrMw

Jag tror det kan ligga nåt i vad @Halldin skrev att MRTV är medveten om gränsen av vad G2 klarar av, och håller sig inom ramen av detta. Även den här reviewern säger att man behöver vara medveten om dess gränser och då fungerar det bättre.

JAg tror HP har gjort en tabbe.
Det man skickat ut visar sig vara så varierande kvalite, kan vara orsaken att det är blandade recensioner från dålig tracking till värdelöst.
Dessutom visar det sig att clippet som man ska fästa kabeln på headsetet verkar pajja för samtliga. Liten petitess men ett tecken på att kvalitetskontrollen inte varit riktigt 100.
Jag gissar på att man pausat tillverkning/leveranser för utredning.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Jag fick kalla fötter och avbokade min Reverb efter att flertalet Youtubers/recensenter påpekat att trackingen var dålig. Kommer från HTC Vive med bra tracking så för min del blev det en Valve Index istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuNka1337:

Jag fick kalla fötter och avbokade min Reverb efter att flertalet Youtubers/recensenter påpekat att trackingen var dålig. Kommer från HTC Vive med bra tracking så för min del blev det en Valve Index istället!

Saknar verkligen möjligheten att köpa endast G2 headset utan kontroller. För den som kör t.ex. flygsim eller annan som hellre vill lägga en slant på indexkontroller.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Clipsen är ju ingen anledning att hålla en batch. Det verkar va samma som på index. Gå på clasohlson.

Inside out betyder tracking inte kommer va världsbäst. För min del är det tänkt för film, sittandes sen är resten en bonus. Men steget ner med tracking med Rift S är tufft så det får inte va mycket sämre annars behålls den för fäktalir.

Sen det verkar va en del jobb få lighthouses och knuckles att lira? Men det är ju en duktig investering bara för tracking.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuNka1337:

Jag fick kalla fötter och avbokade min Reverb efter att flertalet Youtubers/recensenter påpekat att trackingen var dålig. Kommer från HTC Vive med bra tracking så för min del blev det en Valve Index istället!

Jag börjar själv luta åt en begagnad index istället, pga tracking och kontroller... Får se om jag får en uppdatering från HP under dagen om eventuell leverans.

Permalänk
Medlem

Beat saber med g2.
Inga problem där

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Clipsen är ju ingen anledning att hålla en batch.

Tänkte just skriva det. Tror inte alls det är anledningen. Om dom har gjort en återkallning så är det sannolikt pga trackingen. Har sett en del på youtube klaga på att ena handkontrollen varit kass så det kan vara kvalitetskontrollerna som spökar eller ett tillverkningsfel. Igen!

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Äsch nu har jag väntat flera år på min VR-premiär så händer detta. Orkade inte vänta mer så jag köpte en Index istället, hade ändå tänkt komplettera med de kontrollerna och tracking-systemet. Nu kanske jag får komplettera åt andra håller nån gång istället, men jag hoppas jag blir nöjd med Indexen.