Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Av en slump surfade jag in på elgiganten igår och de hade maskiner i lager. Han knappt klicka åå köp knappen innan alla maskiner var slut. webhallen bokningen lär inte dyka upp förrän till påsk så den avbokas.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Tackar, för bara ett dygn sedan satt man med sin Komplett-bokning med 3e Maj 2021 som leveransdatum..

Permalänk
Medlem

https://www.psbloggen.se/guide/guide-hur-du-skaffar-ett-ameri...
Vet någon om detta fungerar fortfarande och som har gjort det?

Undrar nämligen hur värt det är förutom pengarna man sparar in gällande t.ex. omständigheten och tiden med att handla giftcards, hålla koll på ytterligare ett konto osv?

Man får ju trots allt 100-200kr billigare än vanliga butiken. Sen så har ju PS5 ingen regional lock längre vad gäller spelen, så bara att köpa spel som släpps tidigare i USA och börja lira direkt?

https://www.google.se/amp/s/www.gameinformer.com/2020/11/10/p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Borås? får hoppas att det händer något snart och att man får den innan helgen

Har ditt paket från netonnet rört sig? Mitt är fortfarande i borås... Ser mörkt ut för leverans idag igen antar jag.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare beställt en PS5 från mediamarkt och fick leverandatum "Q1 2021". Vilket var en ganska stor besvikelse.

Sen hörde jag uppgifter om att Elgiganten m.fl. skulle öppna upp igår och släppa ut fler, så jag satt rejält taggad och spänd, redo att knäppa en från Elgiganten kl 09. Men ca en timme innan fick jag ett annat tips från en annan PS5 tråd på FZ att Netonnet hade öppnat upp dörrarna. Så jag sprang snabbt in på deras sida och lyckades kamra hem en PS5 med leveransdatum 2020-12-08. Fatta lyckan!!!! Nästan lite för barnsligt glad faktiskt. Sen gick jag in på Amazon och köpte en extra kontroller, som mot min stora förvåning tydligen ska levereras idag (! !). Så nu får jag sitta här och stirra på min kontroll i ca 3v. haha! Men glad är jag! Det finns hopp i vintermörkret!

Permalänk
Medlem

Min från EG 12.11 kommer hem mellan 9-13 Får se om den från Amazon med UPS dyker upp också idag som det är lovat.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från EG för mitt digitala kvitto men klart som fan att det inte finns någon unik id på den för att spåra pakethelvetet 😂

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olpa:

Har haft förbokning på Komplett med preliminär leverans i maj 2021 samt en på CDON för släpp preliminärt 28 februari 2021 så kände mig rätt uppgiven när jag satte mig och spammade F5 på Amazon och NetOnNet igårnatt, men nu ser det lovande ut!

Vid 23.55 dök det upp tillgängliga konsoler på Amazon men hade givetvis fipplat bort mina inloggningsuppgifter och innan jag hunnit återställa var de borta. Några minuter senare fick en polare igenom sin beställning och jag lyckades också men betalningen hamnade i loop i flera minuter som för många andra. Det löste sig tillslut genom mobilen och 00.22 fick jag min bekräftelse, har fått spårningsnummer hos PostNord och leveransen beräknas komma imorgon (Digital Edition f.ö).

Det kändes lite för bra för att vara sant så testade även på EGs hemsida imorse vid 9 men utan lycka. Av händelse går jag in på deras hemsida igen vid 12.10-snåret och lyckas klicka igenom en Standard Edition med expressleverans, trodde inte den skulle gå igenom så valde första bästa haha. 12.11 fick jag min bekräftelse och fick lite tidigare ikväll spårningsnummer från Bring så med lite tur dyker även den upp imorgon. Pratade med EGs kundtjänst som sa "du har tur, ser ut som att du får den idag alternativt imorgon eftersom du bor i stad rätt nära lagret" så jag hoppas han har rätt.

En polare blev utan så tursamt både för honom och mig att det löste sig

Räckte det med att du loggade in på ditt Ubisoft-konto för att sparfilen skulle fungera eller hur löste du det? Har spelat ca 31h och ser väldigt mycket fram emot att spela på en tyst konsol istället för nuvarande jetplanet..

Ja jag loggade in på Ubi kontot, sen tog det någon minut sen rasslade sparfilen ner 👍

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av Wescan:

Min från EG 12.11 kommer hem mellan 9-13 Får se om den från Amazon med UPS dyker upp också idag som det är lovat.

Ni som fått info, bor ni i Stockholm?

Beställde vid klockan 09:00 inte hört något än.

Permalänk
Medlem

Nån som har en över kan ju tipsa. Min son är hjärtekrossad. Ingen konsol trots förhandsbokningar på flera ställen. Sen ser man att folk kan köpa konsoler ändå. Att det ligger nära 100. på blocket till ockerpriser.

Sjukt besviken

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag hade tidigare beställt en PS5 från mediamarkt och fick leverandatum "Q1 2021". Vilket var en ganska stor besvikelse.

Sen hörde jag uppgifter om att Elgiganten m.fl. skulle öppna upp igår och släppa ut fler, så jag satt rejält taggad och spänd, redo att knäppa en från Elgiganten kl 09. Men ca en timme innan fick jag ett annat tips från en annan PS5 tråd på FZ att Netonnet hade öppnat upp dörrarna. Så jag sprang snabbt in på deras sida och lyckades kamra hem en PS5 med leveransdatum 2020-12-08. Fatta lyckan!!!! Nästan lite för barnsligt glad faktiskt. Sen gick jag in på Amazon och köpte en extra kontroller, som mot min stora förvåning tydligen ska levereras idag (! !). Så nu får jag sitta här och stirra på min kontroll i ca 3v. haha! Men glad är jag! Det finns hopp i vintermörkret!

Sitter också på en Netonnet order med 2020-12-08 👍 bekräftelsen kom 08.03 på mailen.

Enligt supporten ska alla som beställt för sent fått ett email med ny leveransdatum, så tror man sitter någolunda säkert för en december leverans om man inte fått nåt sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Bor i sthlm och beställde 09.00 . Inte hört något, kan det vara att leveransen för de som bor mot GBG gick ut först tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tips till alla nya Playstation ägare!

Tack! Blir att köpa.
Såg även att Amazon har handkontrollen för 742kr. Har ej lyckats hitta den billigare någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Finns flera i tråden som haft en diskussion med Netonnet kundservice. Tror faktiskt att dom inte kan bekräfta det datumet du fått

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Finns flera i tråden som haft en diskussion med Netonnet kundservice. Tror faktiskt att dom inte kan bekräfta det datumet du fått

Citat:

Vad gäller Playstation 5 så har det varit ett otroligt högt tryck från start. Vi hade en tidigare förhandsbokning i höstas med leverans inför releasedagen som blev fullbokad rekordsnabbt.

Under morgonen den 19/11 hade vi ytterligare ett släpp på produkten som vi fick stänga kort därpå pga det höga trycket. Beräknad leverans för detta släpp var den 8/12 men då trycket blev större än vad vi någonsin kunnat föreställa oss kommer vi inte ha möjlighet att leverera till alla som lagt en order just detta datum. Vi är såklart ledsna för detta och förstår att det skapar stor besvikelse. 😞

De som tyvärr inte kommer motta sin order i december har mottagit ett mail med information om att det beräknade leveransdatumet blivit ändrat och att vi i dagsläget inte har någon mer information utan ber om att få återkomma.

I dagsläget har vi ingen information om när vi kommer att ta emot fler ordrar på Playstation 5. Vi ber dig bevaka produkten på netonnet.se för att få informationen så snabbt som möjligt samt hålla koll på produktsidan där vi uppdatera så snart vi har mer information. 🎮

Har det kommit fram någon annan info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snemil:

Bor i sthlm och beställde 09.00 . Inte hört något, kan det vara att leveransen för de som bor mot GBG gick ut först tro?

Jag bor också i Stockholm och beställde 09:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snemil:

gbg verkar få info tidigt. Eg 12.12 bekräftelse bring kommer 17-22.

Elgiganten har något stort lager i jönköping så antar det mesta körs ut därifrån.

Permalänk
Inaktiv

Ett dygn senare verkar det vara ombytta roller mellan Elgiganten och Webhallen. Elgiganten verkar leverera bra nu, och även svara på kundernas frågor. Finns många berättelser från främst 3080 och 3090 i lager-tråden om hur bemötandet var den gången. Webhallen var, efter ett tag, väldigt bra och transparenta hur det var med leveranser. Med PS5 så är det bara de tidigt 2019 som får några leveranser, alla andra ser ut att behöva köpa på annat håll om man vill ha någon konsol i relativ närtid. :/

Något jag funderar på då jag inte följt tråden under en lång period, hade Elgiganten förbokning innan eller öppnade de upp försäljningen först igår? Verkar ju som att de fått iväg enorma mängder PS5or igår och inatt så hur det än ligger till, grymt jobbat Elgiganten!

Skrivet av lsociety:

Det negativa är väl att spelen är så dyra och att t.ex. Uncharted 4 och TLOU2 inte har några PS5 förbättringar än. Väntar de med att släppa en remaster för TLOU2 och vill ha fullpris blir jag rejält besviken asså.

MVG nämner vid nedan tidpunkt att haptic feedback har patchats in i TLOU2 så de är igång iallafall.

Hoppas själv på att Wreckfest får stöd (blev ett impulsköp då jag älskar spelet på PC och det kostade 99kr på Mediamarkt) men även Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Som min avatar antyder är det ett högt skattat spel för mig och skulle spelet få förbättringar så skulle jag nog kunna tänka mig att dubbeldippa. Med kontrollen skulle nog mycket sett till haptic feedback kunna göras. Men med tanke på Konami senaste åren så är det nog inget man bör hoppas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

What? Är det PSN Rea på DS PS5 i helgen?! Jag plockade bara upp Valhalla som mitt första spel men jag är galet sugen på att få lira DS igen.

Nä ingen rea på demon souls. Däremot såg jag borderlands 3 hade sjunkit till 200kr.

TLoU2 och ff7 re kostar lite drygt 450 spänn vilket fortfarande är lite dyrt ☺️

Är mer sugen på Valhalla men nu har DS och sackboy mitt intresse

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en konsol med skivläsare ifrån Elgiganten igår vid 09:00 släppet.
Fick bekräftelse strax efter köpet.
Vid 18-tiden igår fick jag mail om att paketet var skickat och jag fick sändningsnummer till Bring då jag valde express leverans, 1-2 arbetsdagar.
Paketet skickas ifrån Jönköping och är beräknat att komma fram idag, till Stockholm.

Jag kontaktade aldrig nån kundtjänst eller så.

Kanske nån blir hjälpt av informationen!

Visa signatur

PlayStaion - Play Has No Limits

Permalänk
Medlem

PS5 HDMI 2.1 32Gbps / XSX 40 Gbps.

HDTVtest PS5 hdmi 2.1 32Gbps

Permalänk
Medlem

Blir de några fler släpp eller är de helt kört nu till q1 2021? Sjukt att Sony inte har mer lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Bor i Sthlm. Fick Mail från bring idag, vid 06-tiden.
Köpte igår vid 12 från EG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NalydB:

Jag beställde en konsol med skivläsare ifrån Elgiganten igår vid 09:00 släppet.
Fick bekräftelse strax efter köpet.
Vid 18-tiden igår fick jag mail om att paketet var skickat och jag fick sändningsnummer till Bring då jag valde express leverans, 1-2 arbetsdagar.
Paketet skickas ifrån Jönköping och är beräknat att komma fram idag, till Stockholm.

Jag kontaktade aldrig nån kundtjänst eller så.

Kanske nån blir hjälpt av informationen!

Skumt att jag inte hört något angående min leverans då jag beställde precis som dig 0900 och samma version från Elgiganten. Även jag bor i Stockholm, dom borde fått med alla på samma leverans kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Nä ingen rea på demon souls. Däremot såg jag borderlands 3 hade sjunkit till 200kr.

TLoU2 och ff7 re kostar lite drygt 450 spänn vilket fortfarande är lite dyrt ☺️

Är mer sugen på Valhalla men nu har DS och sackboy mitt intresse

Attans! Jag såg att Elgiganten kommer lägga upp TloU2 och GoT under sin Black Friday så får hoppas på något bra pris där men är inte villig att betala över 350 i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Blir de några fler släpp eller är de helt kört nu till q1 2021? Sjukt att Sony inte har mer lager

De hade väl ett lager på över 10 miljoner enheter (läst någonstans att målet var 20 miljoner enheter). Men trycket har varit enormt och corona har troligtvis ställt till det för produktion och skeppning.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Pratade med Bring just precis. Frågade om min order jag ick besked om imorse och enligt dem så bokade inte elgiganten upphämtning förrän nu på morgonen så de kommer hämta paketet ikväll och leverera på måndag...

Störande då vissa bokade senare och fick deras hämtade igår. Får inte riktigt ihop detta

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Bor i Sthlm. Fick Mail från bring idag, vid 06-tiden.
Köpte igår vid 12 från EG

Vilken leverans tog du?
Jag tog med hemleverans, kan ha att göra med det. Konstigt att de inte skickar alla 09:00 beställningar först..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

De hade väl ett lager på över 10 miljoner enheter (läst någonstans att målet var 20 miljoner enheter). Men trycket har varit enormt och corona har troligtvis ställt till det för produktion och skeppning.

Okej men känner ni till om de blir fler utskick här eller är de kört har lagt notifiering via Netonnet och proshop samt beställde jag en beställning via Dustin 17/11 så innan föreställningen var körd. Har någon hört något mer om några fler extra konsoler på väg in likt de ja läste i forumet med amazon Elgiganten etc?

Permalänk
Medlem

Min PS5 kommer fram idag Beställde 00:00 från amazon.se skickades från deras lager i Eskilstuna.