3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Viking
Skrivet av Xabba55:

Hej
Köpte ett 3080 kort från elgiganten för en vecka sen men inte fått någon kod och inget nämns om det på deras hemsida. Hörde du av dig till dem eller kom det ett mejl automatiskt?

Beställde du för en vecka sedan och redan fått ett kort? Vad var det för modell?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Hej
Köpte ett 3080 kort från elgiganten för en vecka sen men inte fått någon kod och inget nämns om det på deras hemsida. Hörde du av dig till dem eller kom det ett mejl automatiskt?

Min kod låg i kvittot

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | Nikon Z6iii

Permalänk
Medlem

Synd att man är så kåt på utseendet. Hela min burk är anpassad efter Asus Strix design så att sätta in något annat kort förstör allt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Viking

Yes! Grön bock på 3080 AMP HOLO på Webhallen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk

Fick precis mail om att Zotac HOLO finns att hämta hos webhallen. Grymt med de 20 de fick in! Beställde för nån dag sen tack vare denna tråd <3

Permalänk
Medlem

Känns lite oroväckande att alla leveranser verkar försenade. Verkar inte ha kommit några Asus strix 3080 idag heller. Proshop verkar inte fått några på länge, tycker det stått samma där flera veckor.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Grön bock här också! Innebär det att man lyckades plocka ett av dom 20? För det står fortfarande att varan inte finns på centrallagret.

Permalänk
Viking
Skrivet av Towbiekun:

Grön bock här också! Innebär det att man lyckades plocka ett av dom 20? För det står fortfarande att varan inte finns på centrallagret.

Ja, det tror jag. Vart står det att den inte finns i lager?

Edit: Ser det nu också. Men jag tror att man har blivit tilldelat ett kort iaf.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Vart ser ni den gröna bocken?

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Skrivet av Andrezz94:

Vart ser ni den gröna bocken?

Permalänk

Tack! Jag har också en grön bock där, så får väl hoppas det betyder att man fick tag i ett!

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Beställde du för en vecka sedan och redan fått ett kort? Vad var det för modell?

Hade tur och sprang på asus 3080 strix non oc som fanns som lagervara i min lokala butik när jag kollade av

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Hade tur och sprang på asus 3080 strix non oc som fanns som lagervara i min lokala butik när jag kollade av

Hur kollade du detta? Fysiskt i butik?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Känns lite oroväckande att alla leveranser verkar försenade. Verkar inte ha kommit några Asus strix 3080 idag heller. Proshop verkar inte fått några på länge, tycker det stått samma där flera veckor.

Ja, vad är det som händer med Strix-korten? Inte en enda lite leverans till Sverige på så länge nu, verkar det som. Jag hopades VERKLIGEN att detta datum (20:e) för en gångs skull skulle stämma, men det ser mörkt ut. Varför blir återförsäljarna informerade om "bekräftade" leveranser varje vecka men sen inte får något alls på 3-4 veckor utan att få ny information. Makes no sense! Var ligger problemet i kommunikationen? Någon länk i kedjan luras ju!

Ta Webhallen till exempel. De har två kolumner: "Ej skeppade men allokerade" och "Nästa bekräftade leverans".

När en leverans står under bekräftad, hur kan det då vara möjligt att den flyttas framåt typ 3 veckor i rad eller mer?
Jag säger inte att detta är Webhallens fel, men det är definitivt någon som borde få skulden för denna skitinformation som håller mig bunden via hoppet. Hade jag fått rätt information så hade jag förmodligen köpt ett annat kort för länge sedan!

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Viking
Skrivet av Towbiekun:

Ser att uppdateringen om centrallagret är från samma tidpunkt då jag beställde det. Så de har troligen inte uppdaterat det bara.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Spektra:

@Komplett
Bra initiativ med köbyte för Asus-korten! Har ni fört några diskussioner om att göra samma sak med Zotac? Eller har det börjat röra på sig med leveranser av Trinity RTX 3080 non-OC?

Skrivet av wargreymon:

Som andra skrivit, har ni tänkt något liknande för Zotac Trinity? Har inte sett att en enda person fått ett Non OC Trinity ifrån varken er eller webhallen, men att ni nästan varje vecka får in ett lager med OC. Har ni fått en enda leverans på detta kort?

Det ser ljusare ut för Zotac och vi har inte en lika stor backlog som på TUF. Så här har vi just nu inga planer på att göra något liknande. Men skulle situationen förändras till det sämre så kommer vi såklart utvärdera om vi ska göra något speciellt tilltag även här.
Det stämmer att vi har fått in mindre mängder OC-kort och det vi rekommenderar just nu är att hålla koll på produktsidan för grön lagerstatus och välj "Meddela mig" så får man ett mail när de dyker in i lager. Men som alltid får man vara snabb på bollen då korten ryker rätt snabbt.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Ser att uppdateringen om centrallagret är från samma tidpunkt då jag beställde det. Så de har troligen inte uppdaterat det bara.

Såg det jag med! Tror nog det löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

På ”alla” sätt är att ta i. Dom är likvärdiga, men strixen är snyggare (tycker jag och många andra), samt att den har aningen högre klockning och 2 fläktutgångar för chassifläkt-styrning.
Evga har dock riktigt riktigt bra support här i Europa (om inte bäst?) och byter väldigt hjälpsamt ut kort på bara nån vecka om man får problem med det under garantitiden. Samt att dom även har sitt step-up program som man kan utnyttja till nästa generations kort.

Det går självklart att klocka Evga-kortet till samma prestanda som asus-kortet om man verkligen vill ha nån extra fps.

På alla sätt betyder alla sätt. Bättre komponenter, digitala controllers, och annat lull-lull. Att man som vanlig användare inte har användning för det eller märker någon som helst skillnad i prestanda/ljudnivå osv är en sak, men det är verkligen en klass högre om man sysslar med extrem överklockning.

Försöker själv få tag i ett FTW3 för att jag inte behöver det extra, men tänker absolut inte betala mer än ett Strix för ett FTW3. Har en beställning på Amazon.se på FTW3 för 8700 SEK och det är ett rimligt pris enligt mig.

EDIT: Bara för att Strix är bättre än FTW3 så betyder inte det att den senare är dålig. Lite som Rolls-Royce vs Bentley om man ska göra en liknelse.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det ser ljusare ut för Zotac och vi har inte en lika stor backlog som på TUF. Så här har vi just nu inga planer på att göra något liknande. Men skulle situationen förändras till det sämre så kommer vi såklart utvärdera om vi ska göra något speciellt tilltag även här.
Det stämmer att vi har fått in mindre mängder OC-kort och det vi rekommenderar just nu är att hålla koll på produktsidan för grön lagerstatus och välj "Meddela mig" så får man ett mail när de dyker in i lager. Men som alltid får man vara snabb på bollen då korten ryker rätt snabbt.

//Erik

Konstigt att det ser ljust ut när ni satt 2 Januari på alla Trinity non-OC då detta verkar vara erat datum för "Vi vet inget", då jag varken sett er eller Webhallen skicka ut ett enda utav dessa sedan lanseringen. När jag frågade om ni fått in några av dessa kort syftade jag givetvis på Trinity non-OC. Det har i alla fall kommit något kort till TUF non-OC, men här ser ju kön ut att stå helt stilla. Så har ni inte fått ett enda av detta kort på 2 månader och ni förväntar er att ni inte kan få ett enda på nästan 4 månader efter lansering?

"Mindre mängder" av Trinity OC är ju också roligt svar när ni fått in ett antal lass med dessa och senast var det 63st som gick att bokas. Innan dess har det ju varit leveranser på 30-40 några gånger. Detta borde ju kunnat ta bort hela kön för alla som väntat på ett non-OC känns det som.

Permalänk
Medlem

Zotax trinity RTX 3090 fyndvara hos webhallen, jag har det kortet och det fungerar bra

https://www.webhallen.com/se/product/328170-Zotac-Gaming-GeFo...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

Zotax trinity RTX 3090 fyndvara hos webhallen, jag har det kortet och det fungerar bra

https://www.webhallen.com/se/product/328170-Zotac-Gaming-GeFo...

16 380 kr

Inte dåligt pris..... (Har Black som medlemsnivå)

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

16 380 kr

Inte dåligt pris..... (Har Black som medlemsnivå)

Jag har också Black webhallen nörd hehe

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

Jag har också Black

My man

#Webbisforlife

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...
MSI GeForce RTX 3090 VENTUS 3X 24G OC
Helsingborg för 15 290:-

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Min kod låg i kvittot

Tack var det en 10 siffrig kod? Står bara anmärkning och sen två 10 siffriga koder

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur kollade du detta? Fysiskt i butik?

Inloggad så har jag valt barkarby som min butik och då dök även >5 kort plötsligt upp när jag slentrianmässigt körde f5 på min sökning
Hade extrem tur att det plötsligt fanns på lager.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Inloggad så har jag valt barkarby som min butik och då dök även >5 kort plötsligt upp när jag slentrianmässigt körde f5 på min sökning

Ah! Jag kollade så men min närmaste butik (Elgiganten) verkar inte ta in några Grafikkort alls. Liten butik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Måste varit fyndvara som någon lämnat tillbaks då?

Permalänk
Medlem

Fick mitt Zotac 3080 Trinity OC från Amazon, men det lät som en trasig dammsugare! Någon annan som beställt samma kort och haft samma upplevelse? Jag trodde först att jag hade otillräckligt luftflöde, men även med glaspanelen borttagen gick fläktarna över 2300 RPM. Jag har tagit ut kortet och bokat en retur.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av urban22:

Fick mitt Zotac 3080 Trinity OC från Amazon, men det lät som en trasig dammsugare! Någon annan som beställt samma kort och haft samma upplevelse? Jag trodde först att jag hade otillräckligt luftflöde, men även med glaspanelen borttagen gick fläktarna över 2300 RPM. Jag har tagit ut kortet och bokat en retur.

Har ett likadant. Det hörs när det varvar upp men trasig dammsugare låter lite mer extremt

Visa signatur

Mr. Scriptman