Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neshi:

Hört av en vän som jobbar på Elgiganten att Wireless Pro kommer sänkas till ungefär 1700-1800, har svårt att välja mellan de, Arctis 7 series 2019 och Arctis 7P. Vilken ska man gå för?

Arctis 7 pro wireless kommer kosta 1790 precis som förra årets bf
Urgamla nu, trist de inte kan sänkas mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neshi:

Hört av en vän som jobbar på Elgiganten att Wireless Pro kommer sänkas till ungefär 1700-1800, har svårt att välja mellan de, Arctis 7 series 2019 och Arctis 7P. Vilken ska man gå för?

Jag har Pro Wireless och frun har 7 series 2019. Bägge kräver att man installerar 3e parts equalizer för att ljudet ska öppna upp sig ordentligt. De låter hyffsat lika då med lite fördel till Pro.
Men på pro har du ett batteri på laddning i basenheten medans det andra sitter i lurarna, grymt bekvämt att på runt 10 sek byta när det tagit slut och det utan att ta av lurarna. Sen har du ju blåtand på Pro också så du kan köra mobilen på dem samtidigt.

Fick mina för 1690kr på Elgiganten på BF 2018.

Fel pris..
Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Bättre deal än 970 Evo Plus för 1190?
Svårt att förstå om det är någon större prestandaskillnad/strömförbrukning/värme...

Nej:
https://ssd.userbenchmark.com/Compare/WD-Black-SN750-NVMe-PCI...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, Komplett! Gör en nvidia Shield TV Pro-runda igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Tycker alla butiker kör med det mer eller mindre. Alla har ett antal produkter (typ 5-25% av det som läggs ut som black Friday-rea) som det är riktiga rabatter på, sen resten av sortimentet är precis som beskrivet ovan. Även Swecfavoriterna Inet och webhallen kör med detta.

Samma sak med Kungsängen, t.ex. sängen "Stenslund" har magiskt blivit 6000 kr dyrare än för mindre än två månader sedan, för att sen nu plötsligt ha 50% rabatt.

Permalänk
Medlem

Tror ni Inet uppdaterar sitt sortiment vid midnatt?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Håll er långt ifrån denna usla stekpanna. Det tar inte lång tid innan beläggningen får hack och börjar lossna, trots att man aldrig använt hårda verktyg i pannan. Jag och mina syskon fick varsinn, och samtliga uppvisar samma defekt.

Skrivet av Baxtex:

Jaså? Vad synd har redan köpt en. Den nuvarande vi har har hållt i ca 3 år iaf.

Skrivet av Arrhenius:

Jag är inne på min 3e nu.

Mina brukar gå sönder i teflonen vid nitarna men har inga problem med att byta ut den var 10-11månad eftersom netonnet vägrar ge mig pengarna tillbaka.

Satsa på gjutjärn, håller flera generationer och ni är klimatkämpar på köpet!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av last_grimm:

hej hur är MSI MAG X570 Tomahawk WiFi vs ASUS ROG STRIX X570-F?

Jag valde x570 Tomahawk pga vettigare placering av chipsetfläkten, Wifi kan bli bra att ha, verkar ha bättre VRM då jag förr eller senare kommer klocka upp proppen samt att dealen var bra 1990kr + MSI kampanjer.

Men 8st SATA på ASUS ROG STRIX X570-F lockar en del, jag har en tendens att samla på mig diskar

Vi får se i helgen hur det slutar!

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Har samsung fått ordning på ljudet till sina soundsbars? Är ju väldigt bra priser via Benify nu men jag köpte hem ett Q86-system i våras och subwoofern levererade väldigt varierat resultat, försökt kolla lite reviews nu på youtube gällande Q950T-systemet och problemet verkar hänga kvar samt att surroundhögtalarna tappar kontakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Tror ni Inet uppdaterar sitt sortiment vid midnatt?

ja, enligt den här artikeln börjar det vid midnatt

"Vi släpper rubbet torsdag klockan 00:01, sen kör vi fram till måndag, säger Erik Wickman."

Källa:
https://www.ehandel.se/datorbutikerna-om-bf-starten-borjar-bl...

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Satsa på gjutjärn, håller flera generationer och ni är klimatkämpar på köpet!

Instämmer, dock tycker frun de är för tunga så vi köpte de Buyer i stället, kolstål. Fungerar mycket bra och är prisvärda.

Permalänk
Skrivet av Redhawks:

På jakt efter en moccamaster, någon som hittar till bra pris hojta till.

Clas Ohlson har någon, med presentkort via Benify (se tidigare i denna tråden) är det ytterligare 15% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Kolla till vad Elgiganten tar för Arctis 7 2019 och Arctis 7 Wireless Pro.
Priset avslöjas på fredag.
Rätt bra pris på Hyper X Cloud 2 också, men har aldrig provat dem så kan ej rekommendera.

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday-gaming/erbjudanden...

Skrivet av Neshi:

Hört av en vän som jobbar på Elgiganten att Wireless Pro kommer sänkas till ungefär 1700-1800, har svårt att välja mellan de, Arctis 7 series 2019 och Arctis 7P. Vilken ska man gå för?

Skrivet av hax1:

Priset låg ute i början av veckan, då var det 1790kr men att den inte gick att köpa förrän fredag. De tog dock bort priset sen.
Arctis Pro Wireless gäller detta då.

Tyckte jag kunde se i början av veckan att Arctis 7 2019 skulle säljas till 890kr (priset togs sen bort). Jag har tittat massor och står lite i valet & kvalet mellan dessa och HyperX Cloud Flight S (för 1290kr nu under BF). Verkar vara lite delade meningar kring dessa, där vissa tycker den ena är bättre än den andra och vice versa.

Ljudet verkar vara likvärdigt, men de flesta är eniga om att Cloud Flight S är lite skönare. Beställde hem Cloud Flight S idag för att testa - och kommer kanske beställa hem Arctis 7 också ifall priset blir såpass bra. Sen får jag jämföra helt enkelt!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Produkt: Mobilabonnemang, 75% rabatt i 6 månader, ingen bindningstid
Länk: https://webbutik.comviq.se/abonnemang
Kategori: Mobil
Prisjakt: -
Pris: 36kr

40GB/mån för en bra bit under hundralappen är ju oslagbart. Bra täckning i Tele2s nät. Ytterligare rabatt för seniorer och studenter.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinor2:

Det här fungerade för en vecka sen i alla fall: #18700948

tackar, fungerar!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Amazon tjuvstartar i midnatt enligt mailutskicket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suntr1p:

Av ren nyfiken varför just en 24" 1440p och inte en 27" 1440P ?

För att mitt "kontor" är i sovrummet där nuvarande 24" täcker typ halva fönstret då det står på fönsterbrädan. Större 24" skulle inte båda gott för husfriden.

Skrivet av Sarg:

Har en 25" 1440p och skulle inte gå mindre än det pga för hög DPI.

Well jag tycker 2736x1824 på 12.3" funkar alldeles utmärkt på min surface pro så 1440p på 24" är inga problem, vi har även 1440p på skärmarna på jobbet som också är 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Produkt: Mobilabonnemang, 75% rabatt i 6 månader, ingen bindningstid
Länk: https://webbutik.comviq.se/abonnemang
Kategori: Mobil
Prisjakt: -
Pris: 36kr

40GB/mån för en bra bit under hundralappen är ju oslagbart. Bra täckning i Tele2s nät. Ytterligare rabatt för seniorer och studenter.

Slaget
Benify har BF erbjudande med Halebop.
6 månader gratis på valfritt abonnemang, ingen bindningstid.
Så kan ta 60gb månaden för 0kr i 6 månader sen säga upp eller ändra till lägre om man nu önskar behålla det.

Hoppade på det och porterade mitt nummer till Halebop för testa på det efter man haft massa lågpris som vimla, hallon, fello tidigare.
Så 60gb månaden i 6 månader för 0kr

NVM: Det verkar vara slut nu när jag kollade, borta ifrån Benify BF deals

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Amazon tjuvstartar i midnatt enligt mailutskicket.

Har de något nyhetsbrev? Aldrig fått ifrån Amazon fast jag varit med där i massor av år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neshi:

Hört av en vän som jobbar på Elgiganten att Wireless Pro kommer sänkas till ungefär 1700-1800, har svårt att välja mellan de, Arctis 7 series 2019 och Arctis 7P. Vilken ska man gå för?

Jag har Arctis Wireless Pro som jag köpte på Black Friday förra året för 1 690:- (eller var det året innan? Satan vad tiden går fort) och har för närvarande på mig Arctis 7P som jag nyligen skrev en testpilot om på Fz.se.

https://www.fz.se/recension/284923-testpilot-steelseries-arct...

Hojta om du har några frågor, jag hjälper gärna till så gott jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrhenius:

Jag är inne på min 3e nu.

Mina brukar gå sönder i teflonen vid nitarna men har inga problem med att byta ut den var 10-11månad eftersom netonnet vägrar ge mig pengarna tillbaka.

Klassiska misstag som många gör vilket förkortar livslängden på beläggningen är att regelbundet maskindiska (man ska helst handdiska dem och då ej med diskborste utan den gula delen av en tvättsvamp). Vid handdisk ska man endast köra med varmvatten ej växla till kallt vid sköljningen. Och sen efter diskningen ska man torka av med en duk eller hushållspapper och sen på uppvärmd spis värma pannan med en tesked matolja i (som man spritt ut över ytan) man värmer i 30 sekunder och tar sedan av pannan och torkar av med hushållspapper igen. På detta sätt förlänger man livslängden på beläggningen och rengör som mest skonsamt.

Vid användningen är annars det vanligaste misstaget att folk kör på högsta värmen vilket man endast bara bör göra med vanliga gjutjärnspannor. Non stick beläggningar ska man helst bara köra på medelhög eller låg värme, man kan ha på högsta men då bara för att reducera vätskor ej för stekning/bryning.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av jblomberg:

Nu ikväll fick jag äntligen besked på mejlen att min prismatchning gick igenom 😊
Då återstår bara cashback när jag fått mitt paket.
Det är en fin garanti de har och bra det funkar både vid beställning på nätet och butik.
Har du kört igång och är nöjd?

Ja jag tycker att det fungerar bra! Har dock inga wifi6 enheter så lite svårt att testa, är ju där dessa enheter ska glänsa. Men har det snart på nya datorn jag ska bygga så då blir det att testa. Men lätt värt 2500, om nu cashbacken kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har de något nyhetsbrev? Aldrig fått ifrån Amazon fast jag varit med där i massor av år

Detta är från svenska Amazon.

Citat:

Två dagar med grymma Blixtrabatter: Black Friday 26–27 november

Amazons Black Friday-firande den 27 november bjuder på fantastiska Blixtrabatter. Handla dina klappar nu och bli årets julhjälte.

https://www.amazon.se/events/blackfriday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har de något nyhetsbrev? Aldrig fått ifrån Amazon fast jag varit med där i massor av år

Jag får från svenska Amazon varje dag nu under rean. Har du registrerat dig på en Europeisk Amazon eller bara den Amerikanska? man kanske måste registrerat sig på en Europeisk site för att få utskicken...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag får från svenska Amazon varje dag nu under rean. Har du registrerat dig på en Europeisk Amazon eller bara den Amerikanska? man kanske måste registrerat sig på en Europeisk site för att få utskicken...

Varit medlem/registrerad i Amazon.Com, JP, DE, UK i flera år
Får nog se över mina settings lol.

Permalänk
Medlem

Matheeeew

Skrivet av pallish:

Kom igen nu, Komplett! Gör en nvidia Shield TV Pro-runda igen!

Precis min mening!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

För att mitt "kontor" är i sovrummet där nuvarande 24" täcker typ halva fönstret då det står på fönsterbrädan. Större 24" skulle inte båda gott för husfriden.

Well jag tycker 2736x1824 på 12.3" funkar alldeles utmärkt på min surface pro så 1440p på 24" är inga problem, vi har även 1440p på skärmarna på jobbet som också är 24"

då förstår jag, Nu kan jag sova lugnt

Visa signatur

"Finns det svenskt kaffe på hotellet?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Bättre deal än 970 Evo Plus för 1190?
Svårt att förstå om det är någon större prestandaskillnad/strömförbrukning/värme...

Inte bättre deal. Både 970 Evo och Evo plus är bättre än den. Även om de alla är så bra att vi vanliga inte märker skillnad. Jag köper en Sn750 ifall inte Evo dyker upp för 1200kr någonstans. Fanns för 1290 via cdon på någon mystisk sida.

Permalänk
Medlem

Apropå Tefal Stekpannor hittade jag precis detta erbjudandet på en dyrare modell:

https://www.kitchnsverige.se/natbutik/grytor-och-pannor/gryto...

Produkt: Tefal Titanium fusion stekpanna 28cm
Länk: https://www.kitchnsverige.se/natbutik/grytor-och-pannor/gryto...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5133078
Pris: 276 kr

Verkar vara en bra panna!!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Utmärkt tips. Kände inte ens till märket tidigare men blev intresserad då kvalitén är överaskande bra i de tester jag nu läst.

Frågor.
Skickas de från EU-land?
Tänker på tullavgift och Postnord-avgift.

Skrivet av SIEMPRE:

Produkt: Övervakningskameror/system
Länk: https://www.annke.com/pages/black-friday-sales-2020
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: -
Pris: 40-35-20-10 % rabatt