Permalänk
Medlem

Kunde idag hämta ut min på webhallen!

Order lagd 2019-10-22 15:32 om det skulle vara av intresse för någon.

Ursprungsuppskattning va 2021 så det va ju jävligt gött med en tidig julklapp

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Less man blir! För er som köpt Dirt 5 och inte hunnit börja spelat eller spelat en del. Spela inte mer tills de fixat alla buggar!

För några dagar sedan började jag få krasher, precis när man kört klart ett race och spelet ska spara. Kom upp att spelet inte kunde laddas eller liknande sen till huvudmenyn. Så fick man starta om spelet och köra om det racet. Hade spelat 2-3h innan utan någon. Trodde det hade att göra med senaste uppdateringen. Sökte på det snabbt och hur många trådar om det som helst på reddit där folk skriver samma. Att vid slutet av chapter 2/början av chapter 3 börjar dessa chrasher var 5e/6e race.

Vad jag ångrar att jag inte läste mer bland kommentarerna. Då hade jag vetat att de flesta har fått korrupta sparfiler när spelet kraschat under något av de sista racen på chapter 3(vissa har kommit till chapter 4 men sen fått samma). Vilket precis hände mig. Så nu är sparfilen korrupt och jag fick börja om från början. Skapligt less när man kört så många timmar och verkligen älskar spelet! Men absolut noll lust nu att börja om och risken är så stor att det blir samma igen. Får hoppas de löser problemen snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Kunde idag hämta ut min på webhallen!

Order lagd 2019-10-22 15:32 om det skulle vara av intresse för någon.

Ursprungsuppskattning va 2021 så det va ju jävligt gött med en tidig julklapp

Börjar närma sig April, så jag borde få runt Januari. Det är min andra order men har folk som vill ha.

Tackar för uppdateringen!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nu är nya rean; Nyårserbjudanden igång. Men det ser man inte i PS5:ans menyer utan man får logga in PS store via datorn.
Väldigt drygt...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Köpte Horizon Zero Dawn till Ps4 och tänkte köra på femman. Någon som vet om det är 60fps på det eller är det 30 även på femman?

Såg på youtube för någon vecka sen att det ligger klistrat vid 30fps (inga drops så det är ju bra i alla fall). Den går dock upp i 60fps när man öppnar kartan så det ger en förhoppning att en "enkel" patch är möjlig. Kan tänka mig att de vill få folk att spela det nu i vår i väntan på Forbidden West, då skulle ju en patch kunna hypea det lite.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Nu är nya rean; Nyårserbjudanden igång. Men det ser man inte i PS5:ans menyer utan man får logga in PS store via datorn.
Väldigt drygt...

Va ändå inget att hänga i granen så! Hade hoppats på en liten sänkning på Demon Souls hoppas det kommer!

Sen att det ska vara så stora skillnader på US och svenska psn store är ju så j'vla tråkigt!

Alltså att det är liten skillnad kan jag köpa, men Demon Souls 250kr och Call of duty 200kr!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Va ändå inget att hänga i granen så! Hade hoppats på en liten sänkning på Demon Souls hoppas det kommer!

Sen att det ska vara så stora skillnader på US och svenska psn store är ju så j'vla tråkigt!

Alltså att det är liten skillnad kan jag köpa, men Demon Souls 250kr och Call of duty 200kr!!!

Skojar du? Är us store sänkt så pass mycket i pris?

Permalänk
Medlem

Tror det är mellanskillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Kunde idag hämta ut min på webhallen!

Order lagd 2019-10-22 15:32 om det skulle vara av intresse för någon.

Ursprungsuppskattning va 2021 så det va ju jävligt gött med en tidig julklapp

Va det digital eller disc?

Har en order på disc från början på oktober men har inte hört något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Skojar du? Är us store sänkt så pass mycket i pris?

Nä det är den skillnaden normalt, inga sänkningar! Sjukt är det!! Demon Souls kostar 850kr här medans det kostar 69 dollar med växelkurs runt 600kr samma med call of duty 799kr här och då 69 dollar där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Nä det är den skillnaden normalt, inga sänkningar! Sjukt är det!! Demon Souls kostar 850kr här medans det kostar 69 dollar med växelkurs runt 600kr samma med call of duty 799kr här och då 69 dollar där!

Men US Store är väl också exklusive moms precis som allt annat i USA så man måste lägga på momsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Va ändå inget att hänga i granen så! Hade hoppats på en liten sänkning på Demon Souls hoppas det kommer!

Sen att det ska vara så stora skillnader på US och svenska psn store är ju så j'vla tråkigt!

Alltså att det är liten skillnad kan jag köpa, men Demon Souls 250kr och Call of duty 200kr!!!

Köp i us store då. Det gjorde jag med Demon Souls.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Men US Store är väl också exklusive moms precis som allt annat i USA så man måste lägga på momsen?

Nopp inte om du registrerar dig med rätt stat Ingen moms då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Köp i us store då. Det gjorde jag med Demon Souls.

Men det är ju inte rätt ändå

Permalänk
Medlem

Vi kan hoppas på att $ går upp så mycket så att priserna i US-store blir i linje med våra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Va det digital eller disc?

Har en order på disc från början på oktober men har inte hört något

Digital var varken announcad eller gick att boka då, det är disc edition

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Köp i us store då. Det gjorde jag med Demon Souls.

Men kan det inte bli problem då? Känner den liksom inte av att du gör en liten fuling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Men kan det inte bli problem då? Känner den liksom inte av att du gör en liten fuling?

Det verkar populärt att göra så om man läser runt lite. Har inte hört att nån fått problem med det iallafall.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Men kan det inte bli problem då? Känner den liksom inte av att du gör en liten fuling?

Hej nä det funkar, man får köpa psn kort på amerikanska amazon och fylla på sitt amerikanska psn.

Permalänk
Medlem

Såg att Mirrors Edge 2 och Thief var riktigt jäkla billigt. Någon speciell anledning till detta? Inte så bra spel som de låter?
Kan man se någonstans vilka spel som blivit patchade för att köra bättre på ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Nopp inte om du registrerar dig med rätt stat Ingen moms då.

Svensk moms är ju liksom inte deras fel. Samma sak kan du ju säga om precis varenda produkt som går att köpa överallt. I just det här fallet är det bara enkelt att slippa momsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Less man blir! För er som köpt Dirt 5 och inte hunnit börja spelat eller spelat en del. Spela inte mer tills de fixat alla buggar!

För några dagar sedan började jag få krasher, precis när man kört klart ett race och spelet ska spara. Kom upp att spelet inte kunde laddas eller liknande sen till huvudmenyn. Så fick man starta om spelet och köra om det racet. Hade spelat 2-3h innan utan någon. Trodde det hade att göra med senaste uppdateringen. Sökte på det snabbt och hur många trådar om det som helst på reddit där folk skriver samma. Att vid slutet av chapter 2/början av chapter 3 börjar dessa chrasher var 5e/6e race.

Vad jag ångrar att jag inte läste mer bland kommentarerna. Då hade jag vetat att de flesta har fått korrupta sparfiler när spelet kraschat under något av de sista racen på chapter 3(vissa har kommit till chapter 4 men sen fått samma). Vilket precis hände mig. Så nu är sparfilen korrupt och jag fick börja om från början. Skapligt less när man kört så många timmar och verkligen älskar spelet! Men absolut noll lust nu att börja om och risken är så stor att det blir samma igen. Får hoppas de löser problemen snart.

Gött när dosan är anpassad dock 3:) riktigt gött att ta en kurva med lite motstånd i knapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Nopp inte om du registrerar dig med rätt stat Ingen moms då.

vilken stat är rätt? Jag gjorde detta för 6 år sen när jag skaffade ps4 och då var alla sales tax free men nu har min börjat ta ut sales tax.

Tips på tjänst att skaffa legit US address?

Permalänk
Medlem
Skrivet av realion:

vilken stat är rätt? Jag gjorde detta för 6 år sen när jag skaffade ps4 och då var alla sales tax free men nu har min börjat ta ut sales tax.

Tips på tjänst att skaffa legit US address?

Jag körde med nån adress i Alaska, googlade bara fram nån adress.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag körde med nån adress i Alaska, googlade bara fram nån adress.

Tack. Alaska here I come!

Permalänk
Medlem

Kan jag alltså ändra mitt befintliga konto till en USA eller Kanada adress och ta del av billigare tjänster via PSN?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Kan jag alltså ändra mitt befintliga konto till en USA eller Kanada adress och ta del av billigare tjänster via PSN?

Nej du skapar ett nytt US konto.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kollat på lite recensioner på Immortals Fenyx Rising nu på morgonen och det blir att plocka upp det direkt på torsdag när det släpps. Tröttnat rejält på Valhalla efter 30 timmar och enligt recensionerna är Immortals "bara" 20-30h långt vilket passar mig perfekt, sen spelar man igenom det och sen landar Cyberpunk

Har även New Game + att spela i Demons Souls men tror jag tar en paus och gör det vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Nej du skapar ett nytt US konto.

Aj då. Torskar man allt annat man köpt. Men spelen kanske kan laddas ner på ena kontot och liras även via US kontot på samma konsol. Eller vice versa?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070