Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon sida med rabatterat pris för en PS Now subscription? Eller är det direkt via PS Store som gäller för det? Hittade några med bra pris men verkar enbart vara US på dom.. Inte för att 650kr/år är direkt farligt men man vill ju alltid ha bästa pris

Permalänk
Medlem

Försöker hitta en skärm som har HDMI 2.1 med främst 4K.
Någon som har förslag på varianter eller en hemsida med recensioner på sådana skärmar? Hittar ingenting när jag försöker googla.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexxy:

Någon som vet om det finns någon sida med rabatterat pris för en PS Now subscription? Eller är det direkt via PS Store som gäller för det? Hittade några med bra pris men verkar enbart vara US på dom.. Inte för att 650kr/år är direkt farligt men man vill ju alltid ha bästa pris

Vänta till mellandagsrean då det säkerligen går att hitta för samma pris som förra veckan 429kr/år.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexxy:

Någon som vet om det finns någon sida med rabatterat pris för en PS Now subscription? Eller är det direkt via PS Store som gäller för det? Hittade några med bra pris men verkar enbart vara US på dom.. Inte för att 650kr/år är direkt farligt men man vill ju alltid ha bästa pris

Här kan du köpa till Playstation stores wallet och få 20% rabatt.

https://partner.getgifted.com/se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Här kan du köpa till Playstation stores wallet och få 20% rabatt.

https://partner.getgifted.com/se/

Åhå, där ser man! Tack ska du ha för det tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Försöker hitta en skärm som har HDMI 2.1 med främst 4K.
Någon som har förslag på varianter eller en hemsida med recensioner på sådana skärmar? Hittar ingenting när jag försöker googla.

/M

Samsung Q70 (2020) och uppåt har väl det om jag inte missminner mig. Likaså The Frame (55 tum och större) om man vill ha en designad variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Vänta till mellandagsrean då det säkerligen går att hitta för samma pris som förra veckan 429kr/år.

Det var väl ps+ som gick för 429kr? Ps Now vet jag inte vad priset låg på men det var högre tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Det var väl ps+ som gick för 429kr? Ps Now vet jag inte vad priset låg på men det var högre tror jag

Det stämmer bra det, jag som läste fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk

Nu verkar Elgiganten förbereda en av mina två konsoler för leverans. Beställde båda den 19:e inom loppet av några få minuter och har ordernummer 1104173XX och 1104177XX. Stod att båda väntades i lagret den fjärde december vid orderbekräftelsen men det kanske inte är något att gå på. Finns det nån i tråden som satt som en hök på EG vid PS5ans release som också fått leveransbekräftelse?

Synd för brorsan om de inte levererar båda innan jul för jag har första tjing på den som kommer nu asså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonpojken:

Nu verkar Elgiganten förbereda en av mina två konsoler för leverans. Beställde båda den 19:e inom loppet av några få minuter och har ordernummer 1104173XX och 1104177XX. Stod att båda väntades i lagret den fjärde december vid orderbekräftelsen men det kanske inte är något att gå på. Finns det nån i tråden som satt som en hök på EG vid PS5ans release som också fått leveransbekräftelse?

Synd för brorsan om de inte levererar båda innan jul för jag har första tjing på den som kommer nu asså.

Fusk! Min order med 110416XXX disc version och expressfrakt har det hänt noll med!

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Skrivet av Lejonpojken:

Nu verkar Elgiganten förbereda en av mina två konsoler för leverans. Beställde båda den 19:e inom loppet av några få minuter och har ordernummer 1104173XX och 1104177XX. Stod att båda väntades i lagret den fjärde december vid orderbekräftelsen men det kanske inte är något att gå på. Finns det nån i tråden som satt som en hök på EG vid PS5ans release som också fått leveransbekräftelse?

Synd för brorsan om de inte levererar båda innan jul för jag har första tjing på den som kommer nu asså.

Jag beställde min på releasedagen strax efter 13 och jag har fått bekräftat att det kommer på måndag och det är paketerat och allting typ 1h sedan i elgigantens chatt. Jag har inte fått något mail med leveransbekräftelse eller någonting än dock. Men om jag kollar nu med "Unik-id" på deras hemsida står det att det nu har lämnat deras lager och jag tror min beställning gjordes senare än båda dom du har skickat eftersom mitt ordernummer har högre siffra än båda dom. (Kanske inte är så det fungerar men om det är så är mitt beställt senare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedix:

Samsung Q70 (2020) och uppåt har väl det om jag inte missminner mig. Likaså The Frame (55 tum och större) om man vill ha en designad variant.

Oh fan skulle varit mer tydlig, tänkte främst en datorskärm.
Har kikat på LG och Samsung tv:n och det ligger på listan för inköp, men till dess så vill jag köpa in en datorskärm

Skrivet av Lejonpojken:

Nu verkar Elgiganten förbereda en av mina två konsoler för leverans. Beställde båda den 19:e inom loppet av några få minuter och har ordernummer 1104173XX och 1104177XX. Stod att båda väntades i lagret den fjärde december vid orderbekräftelsen men det kanske inte är något att gå på. Finns det nån i tråden som satt som en hök på EG vid PS5ans release som också fått leveransbekräftelse?

Synd för brorsan om de inte levererar båda innan jul för jag har första tjing på den som kommer nu asså.

Jasså?
Jag la en beställning kl09 och en annan runt 13:15 tiden och de avbröt 13-ordern och SMS:ade mig och sa att man endast kan ha 1 beställning av PS5:an.

/M

Permalänk
Skrivet av QviW:

Fusk! Min order med 110416XXX disc version och expressfrakt har det hänt noll med!

Fy. Jag har haft mina misstankar att rätt många återförsäljare inte verkar ha nån vidare koll på det där med "First In First Out" och köplatser. Är det lönt för dig att gnälla lite på kundtjänsten tror du eller är det meningslöst?

Skrivet av Rackabajsaren:

Jag beställde min på releasedagen strax efter 13 och jag har fått bekräftat att det kommer på måndag och det är paketerat och allting typ 1h sedan i elgigantens chatt. Jag har inte fått något mail med leveransbekräftelse eller någonting än dock. Men om jag kollar nu med "Unik-id" på deras hemsida står det att det nu har lämnat deras lager och jag tror min beställning gjordes senare än båda dom du har skickat eftersom mitt ordernummer har högre siffra än båda dom. (Kanske inte är så det fungerar men om det är så är mitt beställt senare)

Båda mina står fortfarande på "Reserverade" under orderhistoriken, något som de gjort sen några minuter efter beställningen gjordes. Hoppas det inte blir strul nu men Bring har fått förhandsinformation och inväntar paketet från Elgiganten nu så det ser ljust ut.

Skrivet av Slapinator:

Jasså?
Jag la en beställning kl09 och en annan runt 13:15 tiden och de avbröt 13-ordern och SMS:ade mig och sa att man endast kan ha 1 beställning av PS5:an.

/M

Har du inte fått någon uppdatering om tilldelning idag då?
När jag beställde runt 13:00 så stod det ingenstans att de var begränsade till en enhet per kund och jag har inte fått någon order makulerad än. Kommer du ihåg om det stod något sånt eller har jag kanske bara har förträngt eller missat det? Man kan ju ha förståelse för att de begränsar enheterna med alla scalpers och den extremt snåla tillgången men det känns ändå som en rätt stor skillnad att beställa två, till skillnad från 5/10/15+ osv. Vad som känns värst är väl att "köerna" inte verkar fungera.

Permalänk
Inaktiv

Börjar bli tröttsamt att läsa om ordrar 2 veckor efter release. Det finns väl en annan tråd för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonpojken:

Fy. Jag har haft mina misstankar att rätt många återförsäljare inte verkar ha nån vidare koll på det där med "First In First Out" och köplatser. Är det lönt för dig att gnälla lite på kundtjänsten tror du eller är det meningslöst?
Båda mina står fortfarande på "Reserverade" under orderhistoriken, något som de gjort sen några minuter efter beställningen gjordes. Hoppas det inte blir strul nu men Bring har fått förhandsinformation och inväntar paketet från Elgiganten nu så det ser ljust ut.
Har du inte fått någon uppdatering om tilldelning idag då?
När jag beställde runt 13:00 så stod det ingenstans att de var begränsade till en enhet per kund och jag har inte fått någon order makulerad än. Kommer du ihåg om det stod något sånt eller har jag kanske bara har förträngt eller missat det? Man kan ju ha förståelse för att de begränsar enheterna med alla scalpers och den extremt snåla tillgången men det känns ändå som en rätt stor skillnad att beställa två, till skillnad från 5/10/15+ osv. Vad som känns värst är väl att "köerna" inte verkar fungera.

Jag fick min SE på första ordern som las kl9, så jag klagar inte. Men hade hoppats på att fixa en åt en polare så vi kunde lira.
SMS:et jag fick var:

"Hej! Då du har beställt mer än ett PS5 har vi avbrutit en eller flera av dina beställningar. Ha en fin dag!
Mvh Elgiganten"

Framgick ingenstans att man inte kunde köpa mer än 1, men det är som det är..

/M

Permalänk

Är det någon som testat uppdaterade versionen av Fifa 21? Någon större skillnad?

Permalänk
Skrivet av anon259487:

Börjar bli tröttsamt att läsa om ordrar 2 veckor efter release. Det finns väl en annan tråd för detta?

Sorry, helt missat att det gjorts en ny tråd för det nu.

Permalänk
Medlem

Fick en update på Valhalla nu 1.04 4,668 GB.

Denna trodde jag laddades ner förra veckan. Någon mer som sett detta? Står inget på officiella kanaler heller...

Permalänk
Medlem

stoppade i en 960 Pro 1TB idag, så alla PS4 spel där nu, flyter på riktigt bra, bra ha PS5 utrymmet för PS5 spelen.

köpte denna kabinett:

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B07TXCMQ8B/ref=ppx_yo_mob_b_...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Säkert många som redan sagt detta, men jäklar vad jag tycker det är häftigt att man kan spela det nyaste Call of Duty't i 120fps på en konsoll äntligen, medans konsollen är praktiskt taget knäpptyst.

Och visst, det är "bara" 1080p, men det funkar ju faktiskt bra på konsoll för man sitter ju långt ifrån TVn så man märker inte det riktigt förutom att texten är marginellt suddigare.

Det funkar fint med min gamla LG OLED C7, jag frågade om det tidigare. Dock måste jag stänga av HDR, vet inte om det är en bugg med spelet eller TV:n, men allt blir för ljust om HDR är på i 1080p120 läget. HDR på i 4K60 läget ser rätt ut dock.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Någon som köpt en Dualsense 5 separat?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Säkert många som redan sagt detta, men jäklar vad jag tycker det är häftigt att man kan spela det nyaste Call of Duty't i 120fps på en konsoll äntligen, medans konsollen är praktiskt taget knäpptyst.

Och visst, det är "bara" 1080p, men det funkar ju faktiskt bra på konsoll för man sitter ju långt ifrån TVn så man märker inte det riktigt förutom att texten är marginellt suddigare.

Det funkar fint med min gamla LG OLED C7, jag frågade om det tidigare. Dock måste jag stänga av HDR, vet inte om det är en bugg med spelet eller TV:n, men allt blir för ljust om HDR är på i 1080p120 läget. HDR på i 4K60 läget ser rätt ut dock.

Vadå bara 1080?? På min tv är det 4k i 120hz eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baseballigan:

Är det någon som testat uppdaterade versionen av Fifa 21? Någon större skillnad?

Jag har. Under själva spelandet så nej, inte nå större skillnad. Det enda som är någon skillnad är hair physics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Vadå bara 1080?? På min tv är det 4k i 120hz eller har jag missat något?

Tror inte spelet klarar 4k 120 hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Säkert många som redan sagt detta, men jäklar vad jag tycker det är häftigt att man kan spela det nyaste Call of Duty't i 120fps på en konsoll äntligen, medans konsollen är praktiskt taget knäpptyst.

Och visst, det är "bara" 1080p, men det funkar ju faktiskt bra på konsoll för man sitter ju långt ifrån TVn så man märker inte det riktigt förutom att texten är marginellt suddigare.

Det funkar fint med min gamla LG OLED C7, jag frågade om det tidigare. Dock måste jag stänga av HDR, vet inte om det är en bugg med spelet eller TV:n, men allt blir för ljust om HDR är på i 1080p120 läget. HDR på i 4K60 läget ser rätt ut dock.

Hur har du du det med coil whine när du lirar i 120fps?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Tror inte spelet klarar 4k 120 hz.

Jo klart det gör. De er är 120hz i 4k

Och min är knäpp tyst även när jag spelar i den upplösningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Hur har du du det med coil whine när du lirar i 120fps?

Inget jag märkt av. Tycker inte PS5an går särskilt varmt heller, höll handen bakom den mitt i en match och det blåste ljummen luft.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

stoppade i en 960 Pro 1TB idag, så alla PS4 spel där nu, flyter på riktigt bra, bra ha PS5 utrymmet för PS5 spelen.

köpte denna kabinett:

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B07TXCMQ8B/ref=ppx_yo_mob_b_...

Fungerar det bra även med Rest mode? Har läst lite om NVMe kabinett på andra forum och det verkar bero ganska mycket på chipset+firmware om allt fungerar som det ska på PS5.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Fungerar det bra även med Rest mode? Har läst lite om NVMe kabinett på andra forum och det verkar bero ganska mycket på chipset+firmware om allt fungerar som det ska på PS5.

under den korta tid jag haft den så har det fungerat bra, dock har jag börjat stänga av PS5 helt istället för att köra rest mode.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Inget jag märkt av. Tycker inte PS5an går särskilt varmt heller, höll handen bakom den mitt i en match och det blåste ljummen luft.

Okej, funderar nästan på att köpa Borderlands 3 billigt, bara för att prova 120hz vill veta hur mycket coil whine man har när den pressar ut 120fps. Har ett lite coil whine just nu när man spelar 4k "60fps"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED