PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mkmk:

Tänkte samma sak men en av de personerna kom från samma t-bana som mig så tveksamt att han var kumpan. Jag blir bara så förbannad att man för det första vill ha sjukt betalt och sedan är ännu girigare och pressar upp priset. Jag kommer nu betala Max 2000kr mer om jag inte för tag på en via handeln innan jul, jag har tagit 3,5 veckors semester som jag sparat från sommaren för att kunna sitta och spela, vilken waste om jag sitter utan 😂

Nä, låter lite osannolikt då. Annars vore det mer genomtänkt än det borde vara.
Förståeligt, hutlöst pris redan och sen hoppas någon kund bara måste ha oavsett pris.

Ser personligen inget fel i att köpa med 1000-2000kr högre pris för att få snabbare, jag är själv 30+ så en konsol för 6000kr påverkar inte ekonomin, och hade gillat något sådant när jag var på jakt efter 3080 TUF OC. Att vänta, månad ut och månad in är riktigt avtändande. Som det ser ut så kommer en del nog få väntat väldigt länge. Sannorlikheten att Sony skulle sitta på ett lager med PS5 de bunkrat upp för att sälja senare och hålla uppe köphetsen som en del konspirationsteorier om Nvidias 3000-lansering talade för är låg. Sony behöver sälja, de har inte råd att lagra produkter. Risken är att kunden tröttnar och köper en Xbox Series S eller X eller konsumerar något annat bara.

Skrivet av AbsolutRufuus:

Hur: Online
Var: Ginza
När: 26/11/2020
Modell: Disc
Status: Okänt

Kan tillägga att när jag pratade med Ginza i torsdags sa de att jag hade plats 455 i kön, de beräknade att få in 4st innan årsskiftet. Så 451 kvar då efter årsskiftet tills min tur. De beräknade att få in resterande under Q1 (men det har de säkert inget bekräftat). Vet att jag var sent ute, hade hoppats att kunna norpa en vid release men där var jag lite väl naiv.

Så om någon ångrat sig och vill sälja en disc version som de fått över så skicka gärna PM!

Urk, Ginza är en butik jag undviker helt idag. Förbokade Nintendo Switch till lanseringen 3/3 2017. Allt såg lugnt ut, tills dagen innan lanseringsdagen. Vart är min Switch? Butiken saknade 4 konsoller, sket i att meddela kunderna och jag fick köpa från en annan butik. Då, till skillnad från nu med årets lanseringar, så gick det rätt bra att boka om i annan butik. Zelda: BotW fick jag aldrig tag i så blev köp på eShop.

Inte helt dumt att hålla koll på sina ordrar, men i rimliga nivå.

Skrivet av sifri:

Sjuka är att de är min vän sons konsol haha inte min jag är bara trött på man ska få va i kö men de verkar va lotto ändå haha 😂

Fullt förståeligt.

Skrivet av K-D][Aramis:

Mannen sådär kan du inte göra. Du kan inte gynna såna och speciellt med den där fejkbudgivningen. Du skulle spottat på honom och gått därifrån.

De begår inget brott, även om det gränsar till ocker. Att spotta på säljarna skulle dessvärre kunna ses som ett brott. Skulle inte rekommendera detta. Än mindre om det kanske skulle vara just kriminella man handlar med.

Permalänk
Medlem

Ingen mer som fått något från Amazon? Pratade med deras kundtjänst och då sa dem att dem inte visste alls när det skulle komma in

Permalänk
Medlem

Hej, är det någon som vet varför det är helt tyst från Webhallen?
Jag har skrivit till dom men inget svar...

Förstår inte hur man kan vara så snål på information. Bättre att informera om något , typ ex vi hör och ser er kära kunder men just nu har vi detta och vi vet detta och så vidare . Vad är deras problem, är helt klart besviken på webhallen.

Permalänk
Medlem

Detta ser inte så lysande ut, även om det låg under en artikel från idag som handlade om Australien.

”Sony Interactive Entertainment has announced it has completely run out of stock and admitted it does not expect it to be replenished for a couple of months.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dzlife:

Hej, är det någon som vet varför det är helt tyst från Webhallen?
Jag har skrivit till dom men inget svar...

Förstår inte hur man kan vara så snål på information. Bättre att informera om något , typ ex vi hör och ser er kära kunder men just nu har vi detta och vi vet detta och så vidare . Vad är deras problem, är helt klart besviken på webhallen.

De har säkert fullt upp med frågor kring Black Friday, RTX 30XX, XSX/S och PS5!

Fråga på deras forum istället, fick själv svar på någon timme:

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

De har säkert fullt upp med frågor kring Black Friday, RTX 30XX, XSX/S och PS5!

Fråga på deras forum istället, fick själv svar på någon timme:

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/

Tack

Jo det var det jag gjorde.
Men nu kan jag tydligen inte se mina beställningar längre , jag kommer till Achievements när jag trycker på beställningar. Skulle inte förvåna mig om alla beställningar bara försvann 😅

Permalänk
Skrivet av Dzlife:

Tack

Men nu kan jag tydligen inte se mina beställningar längre , jag kommer till Achievements när jag trycker på beställningar. Skulle inte förvåna mig om alla beställningar bara försvann 😅

Ser likadant ut för mig när jag loggar in. Förhoppningsvis bara en bugg.

Visa signatur

Main: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 9070 XT | Phanteks P600S | Endeavour
HTPC: Ryzen 5 7600 | ASRock B650M-HDV | 32GB DDR5 | RX 5500 XT | A3-mATX | Bazzite
NAS: Ryzen 7 5700G | Gigabyte B550 GX | 64GB DDR4 | 4x4TB | Enthoo II SE | TrueNAS Scale
Släpbar: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 32GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora/W11
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dzlife:

Tack

Se nedan

Skrivet av Webhallen:

Vår sida mår inte så bra just nu började krångla för mig ca 20 min sedan.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Ingen mer som fått något från Amazon? Pratade med deras kundtjänst och då sa dem att dem inte visste alls när det skulle komma in

Chatten sa 7-10 dagar när jag fråga idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkmk:

Tänkte samma sak men en av de personerna kom från samma t-bana som mig så tveksamt att han var kumpan. Jag blir bara så förbannad att man för det första vill ha sjukt betalt och sedan är ännu girigare och pressar upp priset. Jag kommer nu betala Max 2000kr mer om jag inte för tag på en via handeln innan jul, jag har tagit 3,5 veckors semester som jag sparat från sommaren för att kunna sitta och spela, vilken waste om jag sitter utan 😂

Jag ser den här scenen framför mig där ni står och budar mot varandra men samtidigt kan jag inte föreställa mig det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Jag ser den här scenen framför mig där ni står och budar mot varandra men samtidigt kan jag inte föreställa mig det.

Det var både komiskt men sjukt obekvämt och inte en situation jag vill vara med om igen 😂

Permalänk
Medlem

Någon som nyligen fått någon ps5 från Webhallen? Isf när bokade ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

2019/10/09

Permalänk
Skrivet av Mainman:

Fick mail igår från Webhallen att min PS5 finns att hämta. Bokade 2019-10-26. Vet inte riktigt hur jag ska göra med tanke på att jag inte har någon tid att spela nuförtiden. Det enda man gör är att byta bajsblöjor, städa, diska å laga mat. 🤔

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av VicMackey:

Fick mail igår från Webhallen att min PS5 finns att hämta. Bokade 2019-10-26. Vet inte riktigt hur jag ska göra med tanke på att jag inte har någon tid att spela nuförtiden. Det enda man gör är att byta bajsblöjor, städa, diska å laga mat. 🤔

PM!

Permalänk

Totalt haveri från Webhallens sida, bokade 2019-10-08 och hade i helgen en grön check vid min order men inte fått någon länk från Klarna så jag försökte ta kontakt med kundtjänst via chatten under helgen men ombads att maila in för vidare undersökning. Nu efter några samtal med kundtjänst visar det sig att den konsol som var tilldelad min order inte längre finns kvar i systemet och dom verkar helt oförmögna att kunna leta rätt på en ny till mig eller ge mig någon klarhet i när jag kan förvänta mig leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hästamacka:

Totalt haveri från Webhallens sida, bokade 2019-10-08 och hade i helgen en grön check vid min order men inte fått någon länk från Klarna så jag försökte ta kontakt med kundtjänst via chatten under helgen men ombads att maila in för vidare undersökning. Nu efter några samtal med kundtjänst visar det sig att den konsol som var tilldelad min order inte längre finns kvar i systemet och dom verkar helt oförmögna att kunna leta rätt på en ny till mig eller ge mig någon klarhet i när jag kan förvänta mig leverans.

+1 på den. Spårat totalt...
De kan inte ens svara på frågan hur de dyrt och heligt lovat att kön gäller men ändå lyckats kringå den.
vad gör man nu förutom väntar på att de ska lösa det till påsk med nästa leverans?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hästamacka:

Skrivet av Shader:

+1 på den. Spårat totalt...
Lite maktlös, vad gör man nu?

@Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hästamacka:

Jag känner en som jobbar på WH, de fick en PS5 utan att stå i någon kö. Kanske bara var detta fall, behöver ju inte vara utbrett, men det känns ju sådär. Eller tycker ni det är OK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RickyGs:

Jag känner en som jobbar på WH, de fick en PS5 utan att stå i någon kö. Kanske bara var detta fall, behöver ju inte vara utbrett, men det känns ju sådär. Eller tycker ni det är OK?

Det hade varit helt okej om dom inte hade öppnat förbokningen år innan konsolen ens utannonserades och tog emot 200x fler bokningar än konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Det hade varit helt okej om dom inte hade öppnat förbokningen år innan konsolen ens utannonserades och tog emot 200x fler bokningar än konsoler.

Om något så är det väldigt uppenbart att Webhallen skitit i det blå skåpet mest av alla ÅF rörande konsolsläppet och misslyckats i hur de hanterat lanseringen.

Permalänk
Medlem

Tänk på att återförsäljare vill att ni spenderar pengar.
De kommer få de och låta som de jävla bra tag kvar och att Sony inte har avsikt att skeppa fler konsoler.
De försöker ju såklart styra en till Xbox som har bättre tillgång.

Jag skulle gissa på att en stor batch släpps till försäljning 19 december, så många scalpers lämnar tillbaka osålda efter 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hästamacka:

De har fortfarande inte skickat iväg min fast vi redde ut Klarna grejen i fredags och den skulle skickas i början av denna vecka, dock är min gröna check kvar iaf. Vette tusen vad som händer hos dem. Översvämmade av black friday eller nåt. Börjar bli lite lessss...

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

Någon som beställt på Elgigaten och fick "i lager 4 dec" som hört något mer? Börjar närma sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Någon som beställt på Elgigaten och fick "i lager 4 dec" som hört något mer? Börjar närma sig

Tog kontakt med Elgiganten igår. Fick mitt digitala kvitto och personen jag chattade med sa att jag skulle få konsolen den 7e. Med risk för några dagar försening pga black Friday. Jag är galet spänd nu!

Permalänk

Vilka spel rekommenderar ni främst till en som mig som inte haft PS4? Kommer från Xbox och detta blir mitt första PS någonsin faktiskt. Har planerat att köpa Spiderman-spelen, kör nog först igenom det gamla och därefter Miles Morales, och nya COD. Många rekommenderar Demon's Souls men tror inte riktigt det är ett spel från mig.

Är öppen för förslag även på gamla PS4-spel i väntan på att fler PS5-spel släpps.

Skrivet av ErkaSwe:

Ska enl EG:s chatt skickas i slutet på veckan för att levereras i början på nästa. Jag hoppas verkligen att de har rätt men tror inte riktigt på det förrän den är skickad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Vilka spel rekommenderar ni främst till en som mig som inte haft PS4? Kommer från Xbox och detta blir mitt första PS någonsin faktiskt. Har planerat att köpa Spiderman-spelen, kör nog först igenom det gamla och därefter Miles Morales, och nya COD. Många rekommenderar Deamon's Souls men tror inte riktigt det är ett spel från mig.

Är öppen för förslag även på gamla PS4-spel i väntan på att fler PS5-spel släpps.

Ska enl EG:s chatt skickas i slutet på veckan för att levereras i början på nästa. Jag hoppas verkligen att de har rätt men tror inte riktigt på det förrän den är skickad...

Last of us 1+2 är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hästamacka:

Japp har det problem med -. -

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av hästamacka:

Spännande - Låter ju som med min Series X från Elgiganten. Då skyllde de på systemfel, när de i praktiken sålt min konsol till någon annan. Slutade ju med att jag aldrig fick någon.
Undrar hur de tänker ta sig ur det där...

EDIT:
Eller aldrig fick någon - Fick besked "Vi ska ju göra vad vi kan för att du får en så snart som möjligt", vilket i praktiken betydde "Vi bokar en ny så du hamnar sist i kön". Vilket för mig betydde - Bli arg och boka av skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Vilka spel rekommenderar ni främst till en som mig som inte haft PS4? Kommer från Xbox och detta blir mitt första PS någonsin faktiskt. Har planerat att köpa Spiderman-spelen, kör nog först igenom det gamla och därefter Miles Morales, och nya COD. Många rekommenderar Demon's Souls men tror inte riktigt det är ett spel från mig.

Haha fan man vågar inte bli för exalterad..