Tänkte samma sak men en av de personerna kom från samma t-bana som mig så tveksamt att han var kumpan. Jag blir bara så förbannad att man för det första vill ha sjukt betalt och sedan är ännu girigare och pressar upp priset. Jag kommer nu betala Max 2000kr mer om jag inte för tag på en via handeln innan jul, jag har tagit 3,5 veckors semester som jag sparat från sommaren för att kunna sitta och spela, vilken waste om jag sitter utan 😂
Nä, låter lite osannolikt då. Annars vore det mer genomtänkt än det borde vara.
Förståeligt, hutlöst pris redan och sen hoppas någon kund bara måste ha oavsett pris.
Ser personligen inget fel i att köpa med 1000-2000kr högre pris för att få snabbare, jag är själv 30+ så en konsol för 6000kr påverkar inte ekonomin, och hade gillat något sådant när jag var på jakt efter 3080 TUF OC. Att vänta, månad ut och månad in är riktigt avtändande. Som det ser ut så kommer en del nog få väntat väldigt länge. Sannorlikheten att Sony skulle sitta på ett lager med PS5 de bunkrat upp för att sälja senare och hålla uppe köphetsen som en del konspirationsteorier om Nvidias 3000-lansering talade för är låg. Sony behöver sälja, de har inte råd att lagra produkter. Risken är att kunden tröttnar och köper en Xbox Series S eller X eller konsumerar något annat bara.
Hur: Online
Var: Ginza
När: 26/11/2020
Modell: Disc
Status: Okänt
Kan tillägga att när jag pratade med Ginza i torsdags sa de att jag hade plats 455 i kön, de beräknade att få in 4st innan årsskiftet. Så 451 kvar då efter årsskiftet tills min tur. De beräknade att få in resterande under Q1 (men det har de säkert inget bekräftat). Vet att jag var sent ute, hade hoppats att kunna norpa en vid release men där var jag lite väl naiv.
Så om någon ångrat sig och vill sälja en disc version som de fått över så skicka gärna PM!
Urk, Ginza är en butik jag undviker helt idag. Förbokade Nintendo Switch till lanseringen 3/3 2017. Allt såg lugnt ut, tills dagen innan lanseringsdagen. Vart är min Switch? Butiken saknade 4 konsoller, sket i att meddela kunderna och jag fick köpa från en annan butik. Då, till skillnad från nu med årets lanseringar, så gick det rätt bra att boka om i annan butik. Zelda: BotW fick jag aldrig tag i så blev köp på eShop.
Inte helt dumt att hålla koll på sina ordrar, men i rimliga nivå.
Sjuka är att de är min vän sons konsol haha inte min jag är bara trött på man ska få va i kö men de verkar va lotto ändå haha 😂
Fullt förståeligt.
Mannen sådär kan du inte göra. Du kan inte gynna såna och speciellt med den där fejkbudgivningen. Du skulle spottat på honom och gått därifrån.
De begår inget brott, även om det gränsar till ocker. Att spotta på säljarna skulle dessvärre kunna ses som ett brott. Skulle inte rekommendera detta. Än mindre om det kanske skulle vara just kriminella man handlar med.