Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarghas:

Vill ni slippa köra solo eller bara träffa nytt folk inför sammanslagningen av Warzone och Cold War, hoppa in i sveriges aktivaste discord för CoD! discord.gg/codsverige

Jag vill bara instämma. Kanalen är en bra plats från de som gillar att casualspela till de som jagar high killgame med +2kd. Warzone är som roligast tillsammans med andra!

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Jag och en polares kriterier verkar inte direkt funka gällande att få 2 QuickScope för "Rytec AMR" ,nått specifikt vapen för vi har provat typ de flesta av "Sniper" ,och funkar det i plunder? eller måste det vara den vanliga?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Jag och en polares kriterier verkar inte direkt funka gällande att få 2 QuickScope för "Rytec AMR" ,nått specifikt vapen för vi har provat typ de flesta av "Sniper" ,och funkar det i plunder? eller måste det vara den vanliga?.

För att låsa upp den krävs quickscope med sniper eller marksman vapen och skall funka i vilken spelform som helst.
Sen vad som räknas som quickscope är jag inte helt 100 på, men jag tror det skall vara one shot kill inom 1 sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

För att låsa upp den krävs quickscope med sniper eller marksman vapen och skall funka i vilken spelform som helst.
Sen vad som räknas som quickscope är jag inte helt 100 på, men jag tror det skall vara one shot kill inom 1 sekund.

Jag och en polare har kört i plunder med Kar98k och den andra vildawesten vapnet sedan nåt mini sikte den första man låser upp ,har provat alla möjliga inom 1sec men det räknas ej .

Permalänk
Medlem

Ni som påstår att ni inte ser några fuskare i WZ kan fundera över det här. Förra veckan, fre 25 till natt lördag 26 anmälde jag alla som dödade mig i spelet eller i gulag för att se hur det landade, totalt 10 stycken.
Nu i veckan fick jag två meddelande från Activision när jag startade WZ om att två spelare som jag anmält har bannats pga fusk. Det är alltså 20 % av de jag anmälde!!

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

jag körde med *KAR* och med de moddarna som gör den så snabb som möjligt alltså i mobility på några matcher i shipment sen var det klart...

googlade och fick fram detta...
To get a quickscope kill, you must use a sniper or marksman rifle and kill someone quickly after aiming. All you have to do is get three kills of this type across 15 different matches and you'll unlock the Rytec AMR

tror att du inte får sikta längre än 1-1.5 sekunder innan du skjutit..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealex:

jag körde med *KAR* och med de moddarna som gör den så snabb som möjligt alltså i mobility på några matcher i shipment sen var det klart...

To get a quickscope kill, you must use a sniper or marksman rifle and kill someone quickly after aiming. All you have to do is get three kills of this type across 15 different matches and you'll unlock the Rytec AMR

Men det tog sin tid ändå Pluggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Men det tog sin tid ändå Pluggen

Ooja GT... ska ju göras några matcher...

Permalänk
Medlem

Imponerande med att varje update som släpps så tappar man typ 30FPS...
Snittade typ 130-140 season 6, nu är jag helt plötsligt aldrig över 110.

Har 3700x och RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealex:

Hmm okej ,mysko har försökt olika varianter så pass snabbt så jag nästan inte ens har gjort QS ,men tror att det buggar en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Imponerande med att varje update som släpps så tappar man typ 30FPS...
Snittade typ 130-140 season 6, nu är jag helt plötsligt aldrig över 110.

Har 3700x och RTX 2070

Nja, 30 FPS tror jag inte riktigt på men det stämmer att det verkar bli mer och mer tungrott för varje uppdatering. Jag har visserligen bara ett simpelt GTX 1050 Ti-kort men brukade ligga på 60-70 FPS på låga/medel-settings, nu är jag nere på 50-60 och det är nästan så att det börjar bli ospelbart.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Nja, 30 FPS tror jag inte riktigt på men det stämmer att det verkar bli mer och mer tungrott för varje uppdatering. Jag har visserligen bara ett simpelt GTX 1050 Ti-kort men brukade ligga på 60-70 FPS på låga/medel-settings, nu är jag nere på 50-60 och det är nästan så att det börjar bli ospelbart.

Svårt att säga så, isåfall skulle ju dom med 30 ligga på 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Svårt att säga så, isåfall skulle ju dom med 30 ligga på 0

Eh ja, nu var det du som skrev det så jag förstår inte riktigt din poäng.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Otrevliga inlägg borttagna*

Var trevliga eller var inte aktiva i tråden!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Maken till olika fel som uppstått med detta spel upplever jag som unikt i mitt PC-spelande. Alla krascher man stöter på och som man hittar lösningar på efterföljs av nya krascher och felmeddelanden. Makalöst.

Nu har jag följt otaliga guides et. c. och har väl löst det mesta vad beträffar crash to desktop, men lider fortfarande av att jag stundom får "Disconnected from server". Kan hända alltifrån när jag bara är i menyer till att jag är i matcher. Jag lyckas inte för mitt liv hitta någon god lösning på problemet. Det gäller bara Warzone för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Maken till olika fel som uppstått med detta spel upplever jag som unikt i mitt PC-spelande. Alla krascher man stöter på och som man hittar lösningar på efterföljs av nya krascher och felmeddelanden. Makalöst.

Nu har jag följt otaliga guides et. c. och har väl löst det mesta vad beträffar crash to desktop, men lider fortfarande av att jag stundom får "Disconnected from server". Kan hända alltifrån när jag bara är i menyer till att jag är i matcher. Jag lyckas inte för mitt liv hitta någon god lösning på problemet. Det gäller bara Warzone för övrigt.

Håller med, väldigt mycket upp och ner med WZ på ett sätt som jag inte varit med om med andra MMO-spel.
De borde också vara ärligare med hårvarukraven som uppenbart inte räcker för att pumpa WZ på ett stabilt och säkert sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DLSS blev precis presenterat på nvidia streamen ska komma till Warzone. Gör att vissa kommer kunna pumpa ut mer fps!

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte ser lasern med dubbla pistoler?
Är ju riktigt irriterande

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att köra buy back i en vecka för att sen ersätta den med plunder? BB är mycket roligare när man kör solo, mer liv på banan och folk vågar ta risker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag behöver er hjälp.

Precis när jag startar Warzone och kommer in i menyn, så startar datorn om sig efter cirka 10 sekunder. Gör jag 2 - 3 försök till, så fungerar spelet. Då kan jag spela hur länge som helst. Tills jag stänger ner och startar upp spelet igen. Reboot igen 2-4 ggr.

* Drivrutiner och Windows uppdaterat
* Test kört Benchmark
* Test kört 3dmark
* Memory test
* Datorn är oklockat
* temp är inte för hög.
* Spelar på Wow Shadowlands på ultra settings utan problem.
* Felsök spelet i battlenet

Dator: Gigabyte Rtx 3080 Gaming OC
AMD ryzen 5600x
16 Ddr4 3200mhz (även satta på 3200 i bios)
M2 hårddisk.

Vore tacksam för hjälp!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Du har kollat tempen så antar det är uteslutet, men troligt problem med windows, alternativt testa underklocka kortet lite men borde inte vara problem.

Lista på det här som kan vara orsaker, kan vara värt kolla
https://thedroidguy.com/pc-restarting-cod-warzone-2020-113917...

Permalänk

har ny spellaptop (se sig) och har ca 80% gpu usage samtidigt som cpu går i 50% där jag grafiskt egentligen vill ha det. Har redan de visuellt krävande i settings, behöver inte raytracing och allt annat, har en skarp bild. Ökar jag till max, då går gpu till 99% men lägre fps (marginellt dock), cpun håller samma 50%. Mitt sätt att nyttja gpun idag är med render scaling för ännu bättre bild, säg 120-150% på 1920x1080, då går gpun 99% igen och cpun i 60%, men det är ca 100fps. i Training BR med bots har jag 20-30% mer fps med render scaling 100%, då går gpun i 98% kanske mot 80% online. mer tips? Alla temps e bra, fans på högvarv, inte testat andra spel o jag vet att många klagat på låga gpu usage. Testat med hwinfo64 +msi afterburner att checka värden, regga fps, 110 fps avg på 20 min får jag med mina settings (100% render scale) och gpu på 80%, vill ha 99% gpu o kanske +130fps

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Tjena!

första anblick verkar denna tråden lite döende?

Mitt problem att jag inte kan logga in på warzone ,hade råkat trycka in ett annat konto ,har försökt att unlinka men ingen skillnad?

har även provat att byta lösenord ,nån som har en ide?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Tjena!

första anblick verkar denna tråden lite döende?

Mitt problem att jag inte kan logga in på warzone ,hade råkat trycka in ett annat konto ,har försökt att unlinka men ingen skillnad?

har även provat att byta lösenord ,nån som har en ide?

Är det på Activisions sida du försökt rätta till länkningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Är det på Activisions sida du försökt rätta till länkningen?

Japp ,det verkade ha funkar efter x timmars väntande.

Men nu har jag ett annat fel istället och det är :

Disc read error [3.1]: `mp_don3.ff och det problemet verkar vara de som spelar på xbox ,men jag lirar på PC och har endast sett 3st andra på forum tex reddit ,men ingen verkar veta felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Japp ,det verkade ha funkar efter x timmars väntande.

Men nu har jag ett annat fel istället och det är :

Disc read error [3.1]: `mp_don3.ff och det problemet verkar vara de som spelar på xbox ,men jag lirar på PC och har endast sett 3st andra på forum tex reddit ,men ingen verkar veta felet.

Prova köra en scan/repare av spelet via Blizzards klient.

Permalänk

haft liknande error på min laptop, "Disc read error[3.1] 'common_base_mp.fc' , var nog bara stänga ner och starta upp igen vad jag kommer ihåg, enda gången jag fått error i WZ.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Gjorde liten kortfilm med några klipp senaste dagarnas Warzone

Permalänk
Medlem

Efter den läkta videon från kommande 80 tals Verdansk känns det väll rätt slappt av dem att inte göra mer för detta spel som verkligen lyft dem. Klagomålen är just nu enorma efter senaste uppdateringen och alla fuskare som härjar. Intressant hur det fortgår kommande tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Efter den läkta videon från kommande 80 tals Verdansk känns det väll rätt slappt av dem att inte göra mer för detta spel som verkligen lyft dem. Klagomålen är just nu enorma efter senaste uppdateringen och alla fuskare som härjar. Intressant hur det fortgår kommande tid

Tycker att Warzone borde kosta en liten slant iaf, skulle antagligen få ner antalet fuskare en aning..