PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av BENPA:

Nepp, den teorin är mosad för länge sedan tyvärr.
Finns flera stycken inklusive mig som beställt strax efter 12 med Expressleverans, och vi har inte hört ett knyst, allt medans folk som beställt mer än 30min senare och valt standardleverans redan hämtat ut försändelsen, eller fått meddelande om att paketet är på väg.

Hallå vadå för "teori" vad snackar du om, han trodde bring bara körde hem jag sa att de beror på vad man valt vid utcheckningen då man kunde välja bring serviceställe?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Fick ett nytt sms nu som säger att Bring kommer och lämnar paketet hos mig måndag kväll. Känns sjukt att folk som kört ekonomifrakt får leverans snabbare till ombud än folk som väljer express hemleverans vilket också kostar mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hallå vadå för "teori" vad snackar du om, han trodde bring bara körde hem jag sa att de beror på vad man valt vid utcheckningen då man kunde välja bring serviceställe?

Aha, ok, ber om ursäkt då, jag missuppfattade det hela.

Permalänk
Medlem

Okej... Har elgiganten någon taktik alls vid utskick av ps5orna eller är det helt random vilka som får sina, helt oberoende på vart man bor, tidpunkt vid beställning eller standard/expressfrakt?
Nu vet jag folk med samma postnr som beställde 1h senare än mig, som har fått sina nu...
Min med expressfrakt har inte ens blivit packad.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Själv struntar jag fullständigt i om jag får det idag eller på måndag. Vad spelar två dagar eller de där 79 kr expressfrakt för roll egentligen? Bara det att jag får den nu långt innan jul fast jag beställde för lite drygt två veckor sedan är fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Men du är ju arg trots att datumet för din leverans inte ens har kommit ännu. Du är arg och irriterad helt i onödan.

Jag förstår ärligt talat inte det heller. "Åh nej, någon som beställde 3 minuter efter mig får SMS-bekräftelse på leverans 2 timmar innan mig!" Det är ju typ det hela frustrationen beror på. Om den här tråden inte existerade så man kunde jämföra minut för minut så skulle ingen vara upprörd över när de får sitt SMS, bara ifall de helt plötsligt inte får leverans. Men det vet vi ju inte förrän på måndag/tisdag. Så än är det ju bara att chilla.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Själv struntar jag fullständigt i om jag får det idag eller på måndag. Vad spelar två dagar eller de där 79 kr expressfrakt för roll egentligen? Bara det att jag får den nu långt innan jul fast jag beställde för lite drygt två veckor sedan är fantastiskt.

Jag håller med. Jämför man med övriga ÅF får man nog säga att det här är tämligen enastående bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

För mig spelar det ingen roll alls om jag får den idag eller måndag. Skiter också blankt i att det kostade mig extra för expressfrakten, det som stör mig är varför dom erbjuder expressfrakt om dom inte ens jobbar på det sättet.

Håller med om att ingen hade reagerat på detta om denna tråden inte fanns men eftersom den finns så har man ju nu insett att expressfrakt är 100% lurendrejeri från EG:s sida.

Betalar man extra för att hamna före i kön när dom packar ordrarna för att sen inse att folk som INTE betalt för den tjänsten hämtat ut sitt paket innan dom ens packat paketet som någon betalt extra för är ju som sagt lurendrejeri och hur man kan försvara det är för mig obegripligt.

Sen att kalla folk för gnälliga osv för att man undrar varför det går till så är ju också märkligt.

De flesta av oss har ju fått 7e som leveransdatum och lär väl kunna hämta ut på måndag så där håller ju EG vad dom lovat isåfall, BRA.
Mindre bra är ju allt annat jag skrev ovan.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Såhär spekulerar jag om jag tänker logiskt:

Den tidpunkt man har på sin order avgör väl bara i vilken "batch" man hamnar i. När ÅF får in en batch på t.ex 1500 konsoler så tilldelas 1500 ordrar ur köordningen. De tar knappast en och en per tidpunkt ordern är lagd och skickar ut en 12:12 order före en 13:12 order.

Kön hos en ÅF betyder knappast att man får sin vara i handen före eller efter någon annan i batchen. Om jag bokat 1h före "Olle" betyder inte det att jag ska få den 1h före "Olle" (inte en dag/helg före "Olle" heller för den delen)

Visa signatur

//Richard

Permalänk
Medlem

Har någon valt express hem leverans och hört något? Lite besviken att jag inte valde ombud. Trodde I stressen att hemleverans va snabbare.

Jag har inte hört något och har status: under behandling. Bekräftelse 12:22 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jc92:

Har någon valt express hem leverans och hört något? Lite besviken att jag inte valde ombud. Trodde I stressen att hemleverans va snabbare.

Spelar ingen roll vad du valde, det är random mer eller mindre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Den tidpunkt man har på sin order avgör ju bara i vilken "batch" man hamnar i. När ÅF får in en batch på t.ex 1500 konsoler så tilldelas 1500 ordrar ur köordningen. De tar knappast en och en per tidpunkt ordern är lagd och skickar ut en 12:12 order före en 13:12 order.

Kön hos en ÅF betyder inte att man får sin vara i handen före eller efter någon annan i batchen. Om jag bokat 1h före "Olle" betyder ju inte det att jag ska få den 1h före "Olle" (inte en dag/helg före "Olle" heller för den delen)

Bra förklarat för mig som inte har så stor koll på hur det funkar! 👍 Har mer förståelse för detta nu.

Förstår dock fortfarande inte vad expressleverans betyder iom detta och varför man ska betala extra för det.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av Jc92:

Jag har hemleverans och utskicket har registrerats hos Bring men inte lämnat Elgigantens lager än enligt orderstatus. Fick mejl igår kväll som de flesta andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Bra förklarat för mig som inte har så stor koll på hur det funkar! 👍 Har mer förståelse för detta nu.

Förstår dock fortfarande inte vad expressleverans betyder iom detta och varför man ska betala extra för det.

Jag spekulerar logiskt ska sägas. Ska editera mitt inlägg så det framgår. Express tror jag betyder att försändelsen dirigeras noggrannare för att inte bli stående på nått släp onödigt länge. Kanske skickas mellan serviceställen i mindre bilar istället för att följa med en långtradare på massa omvägar.

Visa signatur

//Richard

Permalänk

Jag valde expressleverans och paketet finns nu i Hägersten. Fick sms om att välja leveranstid och det tidigaste valet var på måndag 12-16. Så vi som valt express hemleverans får nog vänta till måndag oavsett. Väldigt nöjd med EG då de håller vad de lovat och levererar den dag som var bekräftat vid beställning

Permalänk
Inaktiv

Personligen är jag mest bara glad över att så pass många faktiskt har sina PS5or på väg.

Permalänk
Medlem

Blir nog inget idag. Pratade med Ica som Bring levererar till och de tar inte emot paket på lördagar eller söndagar. Jädra vad man drogs med i alla uppdateringar av Bring.

Jag är glad att den är på väg. Det är skönt. Mycket skönt. Blir en härlig vecka nästa vecka! Håller tummarna att alla ni andra snart får era! Antingen sms om att hämta upp eller att den skickas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayman:

Fick ett nytt sms nu som säger att Bring kommer och lämnar paketet hos mig måndag kväll. Känns sjukt att folk som kört ekonomifrakt får leverans snabbare till ombud än folk som väljer express hemleverans vilket också kostar mer.

Skillnaden är ju att det är runt BF och Bring /DHL/Etc är helt överbelastade så saker går långsammare.
PostNord har ju aldrig levererat något till någons dörr så dom påverkas inte lika hårt av BF då dom bara dumpar allt hos ombud som sen får lösa sortering etc själva..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RickyGs:

Jag känner en som jobbar på WH, de fick en PS5 utan att stå i någon kö. Kanske bara var detta fall, behöver ju inte vara utbrett, men det känns ju sådär. Eller tycker ni det är OK?

Det där stämmer verkligen inte

Visa signatur

ASUS ROG Strix X870-F
AMD 9800X3D & Noctua NH-D15S
G.Skill Trident 6000MHz CL28 DDR5
ASUS ROG STRIX RTX 4080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleh12:

Blir nog inget idag. Pratade med Ica som Bring levererar till och de tar inte emot paket på lördagar eller söndagar. Jädra vad man drogs med i alla uppdateringar av Bring.

Jag är glad att den är på väg. Det är skönt. Mycket skönt. Blir en härlig vecka nästa vecka! Håller tummarna att alla ni andra snart får era! Antingen sms om att hämta upp eller att den skickas!

Haha! Jävlar. Den kom! Efter jag hade skrivit kollade statusen igen. Då var den framme. medan jag inser detta plingar det till i allt. Sms, mail och app! På råga på allt så satt jag på dass.. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4a:

SE, med Express. Om nu express gör något. Ordernummer: 110416XXX (xxx mellan 800-900), om det skulle vara av intresse. Jag fick min leveransbekräftelse på Mail 01:11.

Hoppas det dyker upp nått snart!

Fick precis min ps5 levererad.

Permalänk

Jag tänker börja bla bla om jag inte får på måndag.Tror på leverans date som står i digitalt kvittot.

Permalänk

Min beställning på EG 19/11 kl 12:19 står fortfarande som reserverad

På digitala kvittot står leverans 7/12
Börjar tvivla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen-A44:

Min beställning på EG 19/11 kl 12:19 står fortfarande som reserverad

På digitala kvittot står leverans 7/12
Börjar tvivla

Då är vi två... la beställningen kl. 12:12, DE, bor i Stockholm, express frakt, inte hört ett jota...

Permalänk

Samma här, beställde 12:17 tror jag. Spelar egentligen inte så stor roll när jag får den men någon form av bekräftelse hade vart fint så man kan lugna sig lite. Verkar vara bättre att ha beställt senare och express eller vanlig frakt kvittar tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andbert:

Då är vi två... la beställningen kl. 12:12, DE, bor i Stockholm, express frakt, inte hört ett jota...

Då är vi tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerxes92:

Då är vi tre.

Eller 4 😉

Permalänk
Medlem

Wut! Jag fick sms:et från bring om leverans på måndag. Det följde med en länk för att byta tid som jag inte klickade på först eftersom jag antog att det bara gick att välja senare tider - men nu såg jag att man kunde välja leverans redan imorgon! Detta var express från EG, bekräftelse 13:40 19/11, standardversionen

Permalänk
Medlem

Alla ni Elgigantengossar ska va glada att ni iallafall har en gnutta information jämfört med MediaMarkt har någon hört någonting om va som händer för oss som fick Mail förra månaden med preliminärt december av MM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Eller 4 😉

5

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch