Permalänk
Medlem

Slutklämmen på 3090 5800x bygge

Vill gärna få lite feedback på mitt bygg som ska vara för +1400p och Valve Index VR gaming. Alla delar på listan är antingen beställad och på ingång, eller finns tillgängliga. Det jag fillurar mest på är DDR4 minnet, finns det någon större nytta att skaffa något bättre än 32Gb 3600MHz CL16?

Lyckades inte gå runt klagomålen ifrån Inets Datorbyggare och ser inte hur man ska visa en PartsPicker lista direkt i inlägget, så får bli en länk till bygget:
Listan på PCPartsPicker

Permalänk
Medlem

Tjena kör själv Valve index med RTX 3080.

Det jag skulle ändra är byta chassi eftersom det du kikar på är extremt dåligt luftflöde. Det kommer bli hett om ditt grafikkort.
Sedan några extra chassi fläktar att montera fram. Jag skulle även kika på en större processor fläkt typ N-14 eller N-15 i det bygget.

Jag är osäker på om du får ut mycket mer än 3600 mine på en AMD, då har jag mest koll på 3000 serien.

Permalänk
Inaktiv

3600-4000 är sweetspot för Zen 3, och just de G.Skill-minnena du valt har fått mycket bra kritik. Pengarna du skulle lägga på 3866/4000MHz minnen kommer inte vara värda den lilla procenten mer prestanda du får. Precis som Vinter sa så borde du köra på ett chassi med bättre luftflöde alt. en biffigare kylare och fler fläktar.