Kryptovalutan Libra distanserar sig från Facebook med namnbyte

Permalänk
Cylon

Kryptovalutan Libra distanserar sig från Facebook med namnbyte

Kryptovalutan Libra och dess värdorganisation distanserar sig ytterligare från Facebook genom att byta namn till Diem.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Nix, kommer inte hänga på den valutan alls. Allt med Facebook skrämmer mig, även om de bytar namn.

Dessutom har jag aldrig haft intresse i kryptovalutor. Jag trivs bra med klassiska svenska riksdaler, min "bank i mobil" och Swish. #jagärintebitter #jagkanskebörjarbligammal

Permalänk
Medlem

Känns som ännu en bra ide som blivit förstörd av ett stort bolag med andra idéer och ambitioner.
Synd, en enhetlig valuta hade vart ett stort steg mot en större stat.

Permalänk
Medlem

Dieeeem boi

Permalänk
Medlem

Nej en valuta som FB står bakom skulle jag inte röra med tång ens...

Permalänk
Medlem

Meh. Inte hoppat på kryptotåget alls än, ser ingen anledning att göra det just nu heller. Oavsett om FB är med eller inte.

Permalänk
Medlem

Kryptovalutor, nja jag tror jag hellre investerar i något som inte kan totalkrascha över en natt.
Att liera sig med nunebok var kanske inte det smartaste draget.
https://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo

Permalänk
Proffsmoddare

Plockar hellre ut pengar i kontanter och sätter eld på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Kryptovalutor, nja jag tror jag hellre investerar i något som inte kan totalkrascha över en natt.
Att liera sig med nunebok var kanske inte det smartaste draget.
https://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo

Volatila marknader investerar man försiktigt och långsiktigt i. Bitcoin har en genomsnittlig avkastning på 100% per år.

Dock är Diem (Libra) en s.k "stable coin". Alltså bunden till dollarn. Så du är ändå ute och cyklar.

Gillar hur folk skryter i tråden om att de har missat investerat i en av de bästa investeringarna man kan göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Volatila marknader investerar man försiktigt och långsiktigt i. Bitcoin har en genomsnittlig avkastning på 100% per år.

Dock är Diem (Libra) en s.k "stable coin". Alltså bunden till dollarn. Så du är ändå ute och cyklar.

Gillar hur folk skryter i tråden om att de har missat investerat i en av de bästa investeringarna man kan göra

Bästa investeringen man kunde ha gjort ja. Men även den mest dumdristiga med tanke på hur hög risken var/är. Ditt argument är lite som att någon vinner stort på Roulette nr 17 och då säger du "Kolla, hade du bara satsat på 17 hade du gjort den bästa investeringen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Bästa investeringen man kunde ha gjort ja. Men även den mest dumdristiga med tanke på hur hög risken var/är. Ditt argument är lite som att någon vinner stort på Roulette nr 17 och då säger du "Kolla, hade du bara satsat på 17 hade du gjort den bästa investeringen".

17? pfft! 36 är det du ska satsa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Plockar hellre ut pengar i kontanter och sätter eld på dem.

Har du låtit Gudrun Schyman låna ditt konto?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Volatila marknader låter ju annars som perfekt för en daytrader.

Investera på längre sikt, då är det kluriga att lista ut när man ska köpa och när det är dags att sälja. Tänker lite på Fingerprint, där kunde man känna massiva pengar till hög risk, förutsatt att du köpte och sålde vid rätt tidpunkt. Många var helt lyriska till Fingerprint för några år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Volatila marknader låter ju annars som perfekt för en daytrader.

Investera på längre sikt, då är det kluriga att lista ut när man ska köpa och när det är dags att sälja. Tänker lite på Fingerprint, där kunde man känna massiva pengar till hög risk, förutsatt att du köpte och sålde vid rätt tidpunkt. Många var helt lyriska till Fingerprint för några år sedan.

Hear-hear! 👍😉

Permalänk
Medlem

Inte en chans att Mark har distanserats sig utom möjligtvis på pappret. Att införa en valuta som vi inte har demokratiskt inflyttande över är inget jag önskar. Hoppas dom lägger ner detta.

Permalänk
Medlem

Som investering kan jag tänka mig Libra. Är ju bara positivt att en jätte står bakom den. För då kan den slå hos Svensson och stiga i värde.

Sen är jag principiellt emot en privat valuta.

Permalänk
Medlem

Ok, då minnesantecknar jag att "Diem" är nya namnet på pesten. Samma dynga, annat namn.

Permalänk
Medlem

Bra försök facebook, men

Permalänk
Medlem

Steg 1: Introducera sin egen kryptovaluta.
Steg 2: Förbjud övriga kryptovalutor.