Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

Cloudpunk

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Death Stranding till PC!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Det är Corona tider men det verkar inte dom här bry sig om, fy skam.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Du fick i alla fall lite utrustning att sälja och tjäna lite pengar 😀

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Du fick i alla fall lite utrustning att sälja och tjäna lite pengar 😀

Ja precis.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Detroit: Become Human

I min serie med gamla spel alla andra redan spelat utom jag, har vi idag kommit till Detroit: Become Human.
Det är ett äventyrsspel med actionsekvenser som utspelar sig 2038, i en värld där intelligenta robotar, androider, tagit över de flesta arbetsuppgifter. Androider ses som slavar eller föremål, men är självmedvetna och strävar efter frihet medan mänskligheten försöker hindra dem, och dina val avgör vad som händer. Spelet blir gradvis mörkare ju längre fram i handlingen man kommer, och drar paralleler både till slaveri och till förintelsen, och gör man en räcka dåliga val kan vissa av de 80+ möjliga sluten bli chockerande hemska. Inte alls för barn.
Spelet är mycket välskrivet, grafiken är mycket bra. Rekommenderas starkt.

EDIT: Jo, förresten, en sak till: det finns ett demo för nedladdning på Steam. Om du har en ny dator med nvidia-kort, kan det verka som om ingenting händer när du försöker starta demot. Tryck ALT+RETUR så kommer spelet att poppa upp.

1. Menyn, med din android-assistent.

2. En av de tre huvudpersonerna. Alla androider måste bära en blå triangel på kläderna, och ha en blå led i tinningen, för att människor ska kunna se att de är androider.

3. Androider sköter om nästan alla arbetsuppgifter i samhället...

4. ....och ses som föremål utan rättigheter, som man kan behandla hur man vill, inte som personer.

5. Det är ju ett äventyrsspel, så det mesta går ut på att promenera omkring och titta på saker, följt av massor av (mycket välskriven) dialog.

6. Grafiken är snygg.

7. Det regnar ofta.

9. En av de andra huvudpersonerna

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 2

Spelet uppdaterades igår med lite nya vapen m.m. som t.ex högaffeln och spaden + lite vapen som annars bara fanns med i moddade banor, men som nu finns för alla banor man spelar. En ny bana också som bara är två delar (4 - 5 stycken normalt)

Gillar spelet väldigt mycket tack vare allt som går att modda i spelet. Uniformerna är inte en del av uppdateringen, utan det är en mod från spelet The Division

Både spaden och gaffeln är bättre än de flesta vapen då det känns som horderna kommer tätare. Vad som är nytt går att läsa om i bloggen i spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Lite mer Left 4 Dead 2 med Enhanced Graphic 2020

Bana: Sacrifice som blir mörk och svår att övervinna med korkade bottar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Assassin's Creed Valhalla är snyggt som f*n i 4K men väldigt tungdrivet även med ett RTX 3080

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

DiRT Rally 2.0

Visa signatur
Permalänk

Cyberpunk 2077, 4K HDR, RTX

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk

Jag har lirat ENDERAL: FORGOTTEN STORIES.
Enderal är en "mod" till Skyrim, och är gratis för nedladdning från Steam om man har Skyrim, men det är ett helt separat spel. Grafiken påminner mycket om Skyrim, men stridssystem, magisystem, och världen är alla nya.
Enderal har varit under utveckling länge, och när jag testade det för några år sedan så fungerade det knappt. Nu har det lappats och lagats så nu funkar allt väldigt bra.
Gillade du Skyrim och inte har problem med lite ålderdomlig grafik tycker jag definitivt du ska testa Enderal, handlingen (och röstskådespelarna) är bättre än i Skyrim, och spelet är nästan lika stort som Skyrim.

Lite screenshots:

Permalänk
Medlem

Några bilder från Might & Magic Heroes VI (från 2011-2012).

Permalänk
Medlem

Lite bilder ifrån Forza Horizon 4!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Everspace 2 (Early Access)

Permalänk

Star Citizen

En jädra resa asså

På jakt efter dyrbara mineraler med miningfordon i bakluckan/hangaren

Min nya "undersuit"

Just rymt från fängelset och blivit upphämtad av en vän. Rymning är en bitch

I fängelse

"stor"-mining i ett skepp i team om 4

Me and tha crew påväg till mässa!

Bunkermission

With tha boys

Efter event/krig mot annan organisation, som vi vann!

Heavy-mining cockpit

Mer mining

I mitt skepp som blivit träffat/skadat

xo

Scannar planet/mineraler

Säkerhetsstation där du kan hacka bort dina aktuella brott du begåttt

Stealth-skepp som smygit sig på en ovetandes miner

Mässans vapen. Foto-cred, Kinrove

Vill man se fler screens https://www.facebook.com/Star-Citizen-Swedish-Umbrella-115364...

Permalänk
Medlem

Spelade om Snowrunner och tusan vilken best Sout 800 är, den drar loss allt och tar sig fram överallt!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Jag har lirat ENDERAL: FORGOTTEN STORIES.
Enderal är en "mod" till Skyrim, och är gratis för nedladdning från Steam om man har Skyrim, men det är ett helt separat spel. Grafiken påminner mycket om Skyrim, men stridssystem, magisystem, och världen är alla nya.
Enderal har varit under utveckling länge, och när jag testade det för några år sedan så fungerade det knappt. Nu har det lappats och lagats så nu funkar allt väldigt bra.
Gillade du Skyrim och inte har problem med lite ålderdomlig grafik tycker jag definitivt du ska testa Enderal, handlingen (och röstskådespelarna) är bättre än i Skyrim, och spelet är nästan lika stort som Skyrim.

Lite screenshots:
https://i.imgur.com/CxwhSAi.png

https://i.imgur.com/3JgqJcf.png

https://i.imgur.com/y7GWLIC.png

https://i.imgur.com/Ug7CwYm.png

https://i.imgur.com/q449ts7.jpeg

https://i.imgur.com/CqMDi0m.png

Tyvärr så funkar den inte med Skyrim SE (vad jag läst i alla fall)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Tyvärr så funkar den inte med Skyrim SE (vad jag läst i alla fall)

Kommer en SE version på Steam mycket snart (under Mars).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Kommer en SE version på Steam mycket snart (under Mars).

Ok, låter ju bra. Det var såååå länge sedan jag spelade Skyrim att jag glömt hur man moddar. Hoppas att dom fixat så att grästuvor inte hänger ett par meter upp i luften (jäkla Gothic 3 fasoner) på ett ställe som det gjorde när jag spelade modden senast

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Blev lite mer brum brum i Snowrunner, när det är bråttom och man inte har tid att köra flera vändor annars gör Bill och Bull gör sitt jobb galant.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, låter ju bra. Det var såååå länge sedan jag spelade Skyrim att jag glömt hur man moddar. Hoppas att dom fixat så att grästuvor inte hänger ett par meter upp i luften (jäkla Gothic 3 fasoner) på ett ställe som det gjorde när jag spelade modden senast

Numera kan du använda ett program som heter wabbajack för att ladda ner samt installera en hel serie moddar. Dvs. någon håller en lista aktiv och ser till att alla funkar tillsammans och följer någon form av idé. Har 800 moddar installerade inklusive ENB och det krävde handpåläggning i ca 15 minuter. Funkar även till Fallout new vegas, Morrowind och andra spel.

Permalänk
Medlem

Spelar för närvarande Skyrim SE med SkyrimSE Re-Engaged ENB och andra moddar. Trots att spelet är så pass gammalt så håller grafiken än i dag

Tjejen är den jag spelar. Conjurer som huvudskill, men hon bär på vampyrkläder

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Deus Ex: Mankind divided
Fortfarande det mest detaljrika spelet som skapats?

Permalänk
Medlem

ETS2

Köpte MAN Euro 6 förra dan å har börjat gilla den mer å mer, går riktigt bra även med 40+ton last.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skyrim SE
Tre skumma krigare kommer mot mig i mörkret. Tur att det allierade och inte en fiende. En av krigarna dog i en raid mot ett vampyrnäste senare (pff, jäkla milkdrinker)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag håller koll på en trollgrotta i 2021 års (i mitt tycke) bästa spel... synd att det är early access annars hade jag spelat det mera, har "bara" spelat Valheim över 70 timmar hittills

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

ATS

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det gick smooth och detta var för mindre än 10 minuter sen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Finns det inte en tråd för spelresultat? 🤔 Kanske minns fel