Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Vi som är vuxna idag har typ aldrig betalat för spel när vi var unga. 3,5 tums floppy disketter x 7 = doom2 🤪

Worms var på runt 20 disketter. Näst sista disketten för inläsning var kass vid installationen en kvart senare, det var ångest 😁

Mina bröder kopierade kassettband för spelen till C64 hos mina kusiner, 60 mil hemifrån, men det var nog aldrig någon som ens tänkte tanken på att det skulle vara olämpligt, vi delade ju med oss bara 😁

Släpps spelen sent på em av epic?

Permalänk
Medlem

Har INGET av dessa spel på listan, men varit intresserade av samtliga... så kommer knipa varje Sjukt stort tack till Epic Games!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Wow, undra vem det är som bekostar detta! Riktigt bra uppställning.

Alltid nuvarande, kommande eller tidigare kunder som betalar på något sätt!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Worms var på runt 20 disketter. Näst sista disketten för inläsning var kass vid installationen en kvart senare, det var ångest 😁

Mina bröder kopierade kassettband för spelen till C64 hos mina kusiner, 60 mil hemifrån, men det var nog aldrig någon som ens tänkte tanken på att det skulle vara olämpligt, vi delade ju med oss bara 😁

Släpps spelen sent på em av epic?

Räknar du på kvarvarande timmar från deras timer på hemsidan så borde det vara 17:00 som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ska nog försöka hugga Far Cry 5, Ghost Recon och Hitman 2. Alltid kul att ha liggande den dagen man får för sig att spela spel, tänker jag.

FarCry 5 är väl ok även om jag gillade 3.an bättre. Mitt spel har dock en förmåga att krascha utan förvarning trots att det flyter bra. En annan sak är väldigt irriterande är att man inte kan skippa introt i spelet som är aldeles för långt. I FarCry 3 så finns det en patch som gör att man slipper att se introt, men inte i 5:an

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Meh lista, pass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Worms var på runt 20 disketter. Näst sista disketten för inläsning var kass vid installationen en kvart senare, det var ångest 😁

Mina bröder kopierade kassettband för spelen till C64 hos mina kusiner, 60 mil hemifrån, men det var nog aldrig någon som ens tänkte tanken på att det skulle vara olämpligt, vi delade ju med oss bara 😁

Släpps spelen sent på em av epic?

Kommer så väl ihåg när vi satt med 5st disketter och 3 datorer. Dator 1 kopierade till diskett, installera på dator 2, dator 3 formaterade och skickade tillbaka till dator 1.
Sen "lanade" vi Heretic med nollmodemkabel...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

Bara jag som inte ens hittar Dying Light i deras butik? Kanske är så att spelet läggs till först när det börjar delas ut. 🤔

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Bara jag som inte ens hittar Dying Light i deras butik? Kanske är så att spelet läggs till först när det börjar delas ut. 🤔

Förmodligen det som är "hemligt" och som visas kl.17 idag (tror jag att det var).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Alltid nuvarande, kommande eller tidigare kunder som betalar på något sätt!

Det är fortnite-pengarna som finansierar detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Kommer så väl ihåg när vi satt med 5st disketter och 3 datorer. Dator 1 kopierade till diskett, installera på dator 2, dator 3 formaterade och skickade tillbaka till dator 1.
Sen "lanade" vi Heretic med nollmodemkabel...

Haha, ja, lite mer primitivt på den tiden 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Du skaffar deras launcher, det är samma som med Steam launcher, fast bara deras version. Sen claimar du spelen i deras store.

Skrivet av Chibariku:

Du måste skapa ett konto på Epic store och kommer åt dem därifrån. Du kan inte ladda ner spelen och köra online.

Tack båda två för svar

Vet ni (eller någon annan) om man kan vara anonym på Epic som med Steam eller måste man registrera sig med kreditkortsnummer osv för att kunna ta del av erbjudanden även om dom är gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Tack båda två för svar

Vet ni (eller någon annan) om man kan vara anonym på Epic som med Steam eller måste man registrera sig med kreditkortsnummer osv för att kunna ta del av erbjudanden även om dom är gratis?

Jag har inte lagt till någon betalningsmetod och jag har kunnat ta del av tidigare erbjudna gratisspel.

Permalänk
Avstängd

Listan känns inte så realistisk, Borderlands 3 är rätt nytt exempelvis och jag tror inte det har kostat under typ 200.

Skrivet av Savage_Gray:

Vidare. Vi vuxna har inte blivit utsatta för lootlådor, season pass, betal DLC och köp av diamanter, guld och annat skit.
Antigen har man kopierat spel sinsemellan eller så köpte man en cd, så ägde man det för evigt, utan att utgivarna mjölkar tonåringar på deg.

blir förbannad när jag tänker på det. Typ som att gå på bio, köpa en biljett, men för att se de sista 15 minuterna av en film ska man betala extra. USCH!

Jag vet inte hur länge sedan du pratar om, men DLC har funnits rätt länge ändå. Sims 1 kom 2000 exempelvis med diverse paket och editions.

Och vill man vara obstinat så kan man ju se hela Shareware-grejen som en föregångare till DLC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Vi som är vuxna idag har typ aldrig betalat för spel när vi var unga. 3,5 tums floppy disketter x 7 = doom2 🤪

Ni ungdomar vet inte hur bra ni har det!

När jag var ung fick man gå 20 mil genom snöstorm för att kopiera ett enda kassett band. Sen fick man ladda in ett snabbladdarprogram (från kassett) bara för att hinna ladda in spelet under sin egen livstid.

Sen när man väl var klar och redo att spela så hade datorn hunnit blivit omodern.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

menar du att man kan lägga till det till sitt konto eller funkar epic så att du måste ladda ner allt du "köpt" eller vadå?

Har du väl lagt till det så är det ditt.

Jag menar att du kommer inte att säkert veta att listan är korrekt förrän de släppt alla de femton spelen de planerar att ge bort, och då kommer du inte längre att kunna lägga till de första fjorton...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du får se till att sikta dåligt då så räknas du nog inte som ett hot?

För sent. Jag har alltid siktat bra, går inte att bara börja missa, de kommer att veta vad jag försöker gömma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Du behöver inte ladda ner dem samma dag, du behöver bara "claima".

Hmm... Menade "claima"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Listan känns inte så realistisk, Borderlands 3 är rätt nytt exempelvis och jag tror inte det har kostat under typ 200.

Borderlands 3 är trots allt 15 månader gammalt och Epic är inte främmande för att betala mycket pengar för att ge bort spel. Jag tycker listan ser realistisk ut. Jag har redan alla spel på listan, så för mig är det ju bara "gamla" spel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Inte omöjligt att det stämmer, har fått många riktigt bra spel via deras veckvisa givaways.
Många enklare indies, men en hel del riktigt bra titlar.

Vissa av dem har jag visserligen redan köpt på Steam och andra plattformar.
Men nappar upp dem ändå, så blir man mindre plattformsoberoende sen.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

Schyssta klappar!

Nu har jag inte sysslat med spel på år och dar... Än mindre digitala köp.

Men hur fungerar det? Jag har ett epickonto men en för trång SSD. Min fråga blir då om jag kan "köpa" gratisspelet så att det hamnar i mitt epicbibliotek och ladda ner det vid senare tillfälle.
Och hur är det kring redan nedladdade spel, kan jag avinstallera dem från min SSD och sedan ladda ner dem på nytt?

Tack för era svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leonberger:

Schyssta klappar!

Nu har jag inte sysslat med spel på år och dar... Än mindre digitala köp.

Men hur fungerar det? Jag har ett epickonto men en för trång SSD. Min fråga blir då om jag kan "köpa" gratisspelet så att det hamnar i mitt epicbibliotek och ladda ner det vid senare tillfälle.
Och hur är det kring redan nedladdade spel, kan jag avinstallera dem från min SSD och sedan ladda ner dem på nytt?

Tack för era svar!

Ja.

Permalänk
Skrivet av mikgus:

Ni ungdomar vet inte hur bra ni har det!

När jag var ung fick man gå 20 mil genom snöstorm för att kopiera ett enda kassett band. Sen fick man ladda in ett snabbladdarprogram (från kassett) bara för att hinna ladda in spelet under sin egen livstid.

Sen när man väl var klar och redo att spela så hade datorn hunnit blivit omodern.

Ja fyfan... Mr Z och gå och äta medan spelet laddade (förhoppningsvis såvida man inte skruvat tonhuvudet åt helvete).

Permalänk
Skrivet av filbunke:

Strålande

Permalänk
Medlem

Hittar inte ens Dying Light i deras bibliotek?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aqua_HeaD:

Bara jag som inte ens hittar Dying Light i deras butik? Kanske är så att spelet läggs till först när det börjar delas ut. 🤔

Skrivet av ibland:

Hittar inte ens Dying Light i deras bibliotek?

Att saker inte finns i butiken har förekommit ofta tidigare, premiären för spel är ofta att de är gratis i en vecka. Sedan förekommer det att spel som funnits i butiken också läggs till så går inte utesluta utifrån detta.

Skrivet av dlq84:

Det är fortnite-pengarna som finansierar detta.

Det många glömmer är att Epic också äger Unreal Engine, Fortnite är inte enda inkomstkällan.

Skrivet av snajk:

Listan känns inte så realistisk, Borderlands 3 är rätt nytt exempelvis och jag tror inte det har kostat under typ 200.

Jag vet inte hur länge sedan du pratar om, men DLC har funnits rätt länge ändå. Sims 1 kom 2000 exempelvis med diverse paket och editions.

Och vill man vara obstinat så kan man ju se hela Shareware-grejen som en föregångare till DLC.

Spelet har nyligen gått att köpa för runt 20 euro. Lite osäker var dock, inget spel som intresserar mig att köpa så lade inte all info på minnet, mer än att jag reagerade på att priset var så pass lågt.

Permalänk
Inaktiv

Räknade precis igenom mina spel, 173 totalt på Epic-kontot. Har nog köpt strax under 10 spel, resten har jag klickat hem gratis. Minst 1 spel i veckan innebär minst 52 spel om året, om man klickar hem allt.

Permalänk
Medlem

Bra spel. Gratis. Man tvingas inte köpa något för att få tillgång till dem, vad är det att klaga på. Om man älskar steam stanna kvar där då.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Vilket antiklimax detta kan bli om det visar sig att hela listan är påhittad och de bara erbjuder Farming Simulator 2017!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Vilket antiklimax detta kan bli om det visar sig att hela listan är påhittad och de bara erbjuder Farming Simulator 2017!

Då får vi starta en ny tråd och diskutera det hela, det har inte varit så mycket fart på sweclockers på länge...

Letade upp ett mer seriöst gäng som scrapade epics servrar och
de gissade på Cities:skylines, jurassic park evolution och så något gammalt bethesda spel.