SweClockers Julkalender 2020!

Permalänk
Medlem

Varför funkar inte rabatten hos Webhallen? Testade både igår och idag strax efter 12. Har de sålt slut så snabbt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av d98jh:

Varför funkar inte rabatten hos Webhallen? Testade både igår och idag strax efter 12. Har de sålt slut så snabbt?

Och nu funkar den så klart... alltid samma visa.

Permalänk
Medlem

Har en undran om när kontaktas respektive vinnare och man får sitt pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zytexx:

Ser att jag vunnit, känner mig riktigt taggad och suuuuuuper glad för denna julklapp som man ser fram imot <3

Hur ser du detta?

Visa signatur

CASE - Fractal Design Define r6 | CPU - 5800x3d | MOBO - ASUS Rog b550-a | GPU - 6800XT Reference | RAM - G.Skill Trident Z DDR4 3600Mhz cl14 32GB | PSU - Corsair RM850X 80+ GOLD | Open Loop WC

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av zytexx:

Ser att jag vunnit, känner mig riktigt taggad och suuuuuuper glad för denna julklapp som man ser fram imot <3

Skrivet av CloudM:

Hur ser du detta?

Alla vinnare kontaktas via angiven e-postadress samtidigt som detta tillkännages i luckan. Ser man sitt namn i luckan kan det alltså vara bra att gräva igenom inkorgen ett extra varv, men det gäller ju att rimmet/texten som presenteras som vinnande också stämmer – i annat fall handlar det om en namne som kammat hem priset

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av zytexx:

Har vunnit på lucka nr 29e där mitt julrim står och mitt namn.
Har kollat min mail både skräp post och vanliga så har inte fått något.

Nej, tyvärr är det inte ditt rim som står där. Bland bidragen som lämnats in finns endast ett som matchar det för- och efternamn du har angivit på din SweClockers-profil, och det tillhörande bidraget är som följer nedan:
Tomtens fart lika snabb alla dar, med denna kan du alla dar, vara lika snabb som tomtefar!

Det vinnande bidraget förekommer endast en gång i databasen över alla rim. Därtill är vinnarens efternamn ett annat och personen har även återkopplat över e-post.

Permalänk
Medlem

Är väl ändå 4e advent idag?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Precis. Nog är det fjärde advent! Nån på swec som inte druckit tillräckligt med kaffe idag.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av issue:

Skrivet av Nioreh83:

Precis. Nog är det fjärde advent! Nån på swec som inte druckit tillräckligt med kaffe idag.

Det laggade

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Nej, tyvärr är det inte ditt rim som står där. Bland bidragen som lämnats in finns endast ett som matchar det för- och efternamn du har angivit på din SweClockers-profil, och det tillhörande bidraget är som följer nedan:
Tomtens fart lika snabb alla dar, med denna kan du alla dar, vara lika snabb som tomtefar!

Det vinnande bidraget förekommer endast en gång i databasen över alla rim. Därtill är vinnarens efternamn ett annat och personen har även återkopplat över e-post.

Har vunnit på lucka nr 29e där mitt julrim står och mitt namn.
Har kollat min mail både skräp post och vanliga så har inte fått något.

Dold text

zytexx med dubbla e-postadresser och missat att logga in på den rätta adressen?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Inaktiv

4 dagar kvar..

Kommer det ett mesh-chassi tro?

#hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

4 dagar kvar..

Kommer det ett mesh-chassi tro?

#hoppas

Missade du gårdagens lucka?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Åh nej......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Skrivet av anon134512:

Åh nej......

Fast det var ju bara en tävling, 3 vinnare. Bättre med ett bra erbjudande imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är förvisso sant. Tänkte att de hade ett erbjudande samtidigt som de brukar ha. Ja de där tävlingarna känns ju sämre än en trisslott. Man skriver kungliga rim men ändå vinner man aldrig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Skrivet av Viktorph:

Det är förvisso sant. Tänkte att de hade ett erbjudande samtidigt som de brukar ha. Ja de där tävlingarna känns ju sämre än en trisslott. Man skriver kungliga rim men ändå vinner man aldrig.

Tack! Ja tävlingar bryr jag mig inte om. Skönt, då var det inte ett erbjudande jag missat.

Permalänk
Medlem

När får man veta resultatet av Lucka 19?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

När får man veta resultatet av Lucka 19?

Om ett par dagar, antagligen. Brukar ta några dagar.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det är okej att ha med en livs levande människa som "objekt" i dagens (21:e) tävling.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Hjälpsam

Hm...

Prestanda
Minne (typ) DDR4
RAM - Hastighet (MHz) 3 600
Latency CL18
Formfaktor UDIMM
Timing 15-15-15-36
Spänning (Volt) 1,35V
Värmefördelning Ja
Anpassad till Gaming

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

CL15 låter iofs orimligt lågt för 32 GB i 3600 MT/s, Gissar på CL18.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Usch man påminns om hur retro datorn håller på att bli när man kör åtta moduler för att uppnå samma minnesmängd som dessa två

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Hm...

Prestanda
Minne (typ) DDR4
RAM - Hastighet (MHz) 3 600
Latency CL18
Formfaktor UDIMM
Timing 15-15-15-36
Spänning (Volt) 1,35V
Värmefördelning Ja
Anpassad till Gaming

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

CL15 låter iofs orimligt lågt för 32 GB i 3600 MT/s, Gissar på CL18.

Finns CL14 också (är inet en bättre källa?):

https://www.inet.se/produkt/5303531/g-skill-32gb-2x16gb-ddr4-...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av medbor:

Här kör man ganska hårt, 1,45 Volt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Här kör man ganska hårt, 1,45 Volt.

Absolut, men det är från fabrik och det fanns fler kit utan problem

Permalänk
Medlem

Informationen om att MSI Vigor GK50 skulle ha Cherrys lågprofilsbrytare är fel. Vad jag minns från tidigare research har detta Kailh Choc Low Profile-brytare (samma som i Logitech G915), vilket också bekräftas av MSI själva på deras produktsida samt recensioner. Detta är positivt, då Cherrys lågprofilsbrytare i MX-serien är relativt höga i de tangentbord jag sett dem och verkligen inget speciellt. Den felaktiga informationen verkar komma från butiken, inte från SweClockers dock.

@Jacob: Något som kanske är värt att justera i själva julkalendern?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av blunden:

Informationen om att MSI Vigor GK50 skulle ha Cherrys lågprofilsbrytare är fel. Vad jag minns från tidigare research har detta Kailh Choc Low Profile-brytare (samma som i Logitech G915), vilket också bekräftas av MSI själva på deras produktsida samt recensioner. Detta är positivt, då Cherrys lågprofilsbrytare i MX-serien är relativt höga i de tangentbord jag sett dem och verkligen inget speciellt. Den felaktiga informationen verkar komma från butiken, inte från SweClockers dock.

@Jacob: Något som kanske är värt att justera i själva julkalendern?

Återförsäljaren var lite lurig på den punkten ser jag, men nu är det korrigerat i luckan Tack för skarpa ögon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Återförsäljaren var lite lurig på den punkten ser jag, men nu är det korrigerat i luckan Tack för skarpa ögon!

Det var snabbt.

Ja, det är lite lustigt att göra ett fel som potentiellt kan vara negativt för försäljningen.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Synd att man inte fick veta vilka vinnarna innan jul

Permalänk
Medlem

Att det ska vara rimord hela tiden...

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Att det ska vara rimord hela tiden...

Tänkte precis säga samma sak.. Otroligt irrtierande och tråkigt..