3070 beställningar, vem hann?

Permalänk

Beställde ett Palit RTX 3070 från Komplett den 11/12 och ska hämta det på måndag Känns som att kön för Palit-korten är relativt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flippe_89:

Beställde ett Palit RTX 3070 från Komplett den 11/12 och ska hämta det på måndag Känns som att kön för Palit-korten är relativt kort.

Färre som beställer ett lite mer okänt namn antar jag. Alla ville typ ha Asus

Permalänk

Mitt Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC 8GB som beställdes den 4/12 är nu skickat från Webbhallen tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Färre som beställer ett lite mer okänt namn antar jag. Alla ville typ ha Asus

Jag tror Palit är världens största GPU tillverkare, verkar ha ungefär 20-25% marknadsandelar på GPU marknaden

https://en.wikipedia.org/wiki/Palit_Microsystems

Galax, KFA2 och Gainward ingår i deras portfölj.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jag tror Palit är världens största GPU tillverkare, verkar ha ungefär 20-25% marknadsandelar på GPU marknaden

https://en.wikipedia.org/wiki/Palit_Microsystems

Galax, KFA2 och Gainward ingår i deras portfölj.

Så kan det självklart vara, men ändå ett relativt litet märke i Sverige

Permalänk
Permalänk

Btw, den där Geforce Now grejen som ingår i köpet av kortet. Kan man avvakta med att aktivera den eller? Står GeforceNow Q4 1y på "ordern". Hade tänkt vänta med bygget till början av Januari nämligen, men vill ju inte att den "går ut" eller nåt sånt heller.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Midnattskossan:

Btw, den där Geforce Now grejen som ingår i köpet av kortet. Kan man avvakta med att aktivera den eller? Står GeforceNow Q4 1y på "ordern". Hade tänkt vänta med bygget till början av Januari nämligen, men vill ju inte att den "går ut" eller nåt sånt heller.

Enligt Nvidias hemsida så blev den ogiltig 30/11:

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/rtx-bundle/ter...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Inet har Gigabyte 3070 Aorus på lager.

Hade best ett men valda att avboka kortet. Så borde finnas ett till.
Får köpa ett längre fram istället.

Lycka till

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Lämnade in ett PNY 3070 XLR8 på elgiganten i Strängnäs. Dom säljer det till listpris så 6599kr.
Vilket av en händelse är 700kr billigare än Inet.

Tips...

Permalänk
Medlem

Mitt 3070 SUPRIM står nu som Reserverad(I lager)
Beställt 11e december.
Tagga!
Edit: Hos Komplett

Permalänk

Gigabyte 3070 Vision OC beställt på Inet 14/12 och har skickats idag. Så förmodligen får jag det redan imorgon Gick snabbare än vad jag trodde då det stod att den skulle komma in i lager 15 januari när jag bokade.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Kingston FURY Renegade 2TB | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Medlem

Är det endast returnerade 3070 som kommer in på inet i nuläget? Väntar på ett EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA ser inte ljust ut.

Permalänk

Jaha, nu hände det jag inte trodde skulle hända då Komplett sagt att 3070 Suprim X korten hade preliminärt datum 2 Jan. Kortet är skickat idag! Samtidigt som mitt Rtx 3070 skickades från webhallen

Hade inte avbokat kortet på komplett för jag tänkte det lär ju bli nångång i Januari tidigast.. Men hur funkar det med returen av ett sånt här kort nu då? Bägge är på faktura, så inget kort är betalt ännu. Behöver jag hämta ut båda och betala det jag inte vill behålla? och sedan får webbhallen återbetala mig när kortet kommit tillbaka till dem? eller kan man bara returnera så stryker de fakturan sedan.?

Jag tror jag returnerar Palit kortet till Webbis då jag beställde Suprim kortet tidigare och det egentligen var det jag ville haft från början. Måste man ha en retursedel eller kan man vända det till retur redan i butikens utlämningsställe??
(brukar aldrig skicka tillbaka något så har dålig koll)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midnattskossan:

Jaha, nu hände det jag inte trodde skulle hända då Komplett sagt att 3070 Suprim X korten hade preliminärt datum 2 Jan. Kortet är skickat idag! Samtidigt som mitt Rtx 3070 skickades från webhallen

Hade inte avbokat kortet på komplett för jag tänkte det lär ju bli nångång i Januari tidigast.. Men hur funkar det med returen av ett sånt här kort nu då? Bägge är på faktura, så inget kort är betalt ännu. Behöver jag hämta ut båda och betala det jag inte vill behålla? och sedan får webbhallen återbetala mig när kortet kommit tillbaka till dem? eller kan man bara returnera så stryker de fakturan sedan.?

Jag tror jag returnerar Palit kortet till Webbis då jag beställde Suprim kortet tidigare och det egentligen var det jag ville haft från början. Måste man ha en retursedel eller kan man vända det till retur redan i butikens utlämningsställe??
(brukar aldrig skicka tillbaka något så har dålig koll)

Detta är en utmärkt fråga till kundtjänst eller kanske till och med butikens FAQ.
Inte för att vara dryg utan för att du ska få rätt information.

Permalänk
Skrivet av crypot:

Detta är en utmärkt fråga till kundtjänst eller kanske till och med butikens FAQ.
Inte för att vara dryg utan för att du ska få rätt information.

Ja, givetvis. Har redan kollat webbhallens retur & ångerrätt, stod nåt om beställa retursedel mm.
Men tänkte mer att då många här beställt flera kort och fått hem och returnerat kanske någon hade tips på hur man kunde göra det smidigast

Kanske inte behöver ta hem det, öppna lådan osv om du förstår mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Mitt 3070 SUPRIM står nu som Reserverad(I lager)
Beställt 11e december.
Tagga!
Edit: Hos Komplett

Fick precis mail om att mitt 3070 suprim är skickat

Edit. Jag beställde 10dec. Nvidia har fått ordning på 3070 leveranserna? Kortet hade precis gått ur lager när jag beställde

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Fick precis mail om att mitt 3070 suprim är skickat

Edit. Jag beställde 10dec. Nvidia har fått ordning på 3070 leveranserna? Kortet hade precis gått ur lager när jag beställde

Tycker det är ett av det bästa korten att köpa då det faktiskt säljs för MSRP:)

Permalänk
Medlem

Tror Inet har skickat mitt Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB GAMING OC idag. Var väl bara en dag försenat in till deras lager då. Vet inte om det kommer innan julafton dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Tycker det är ett av det bästa korten att köpa då det faktiskt säljs för MSRP:)

Du menar MSI's msrp? Kände också att kortet är det snyggaste kortet än så länge, stor kylare som jag hoppas ger en tyst upplevelse, och gpu-hållare medföljer samt högre klockat än referensmodellen.
och 1200kr över Nvidias referensmodell får väl anses som ok.

Hoppas mitt 600w nätagg inte har några problem bara med kortet

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Tror Inet har skickat mitt Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB GAMING OC idag. Var väl bara en dag försenat in till deras lager då. Vet inte om det kommer innan julafton dock.

Tror att beställningar var senast kl 13 idag sista chansen att få det innan jul, enligt Inet då, så du kanske har tur

Permalänk
Medlem

När jag trycker på "spåra paket" på kompletts sida, så får jag bara ogiltigt kollinummer.
Någon mer som har samma problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flippe_89:

har du hunnit testa det än?

hur funkar det för dig, dvs ljudnivå, temps osv och är det jetstream versionen du köpt?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Du menar MSI's msrp? Kände också att kortet är det snyggaste kortet än så länge, stor kylare som jag hoppas ger en tyst upplevelse, och gpu-hållare medföljer samt högre klockat än referensmodellen.
och 1200kr över Nvidias referensmodell får väl anses som ok.

Hoppas mitt 600w nätagg inte har några problem bara med kortet

Ja men exakt, MSIs MSRP.
Känns som om man får mer för pengarna om man köper detta mot de andra korten för samma pengar.
Ska bli kul att se hur konstigt det ser ut med det i mitt Fractal Mini C, precis på håret att det går in

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tror att beställningar var senast kl 13 idag sista chansen att få det innan jul, enligt Inet då, så du kanske har tur

Ja gick det från Inet idag till posten så bör det anlända för uthämtning imorgon. Bor i en storstad. Men vet inte om julhetsen påverkar, men borde få det imorgon eller senast onsdag säkerligen.

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar ha några fler: För mycket pengar för mig tyvärr får bli något framåt våren.

https://www.webhallen.com/se/product/329792-Palit-GeForce-RTX...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Ja men exakt, MSIs MSRP.
Känns som om man får mer för pengarna om man köper detta mot de andra korten för samma pengar.
Ska bli kul att se hur konstigt det ser ut med det i mitt Fractal Mini C, precis på håret att det går in

Hehe, huvudsaken är att det passar

Verkar som att jag inte får mitt 3070 innan julafton, verkar som att korten skickas ifrån Kompletts norska lager, och posten i Sverige har inte ens scannat paketet, så möjligen på måndag nästa vecka med lite tur då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Hehe, huvudsaken är att det passar

Verkar som att jag inte får mitt 3070 innan julafton, verkar som att korten skickas ifrån Kompletts norska lager, och posten i Sverige har inte ens scannat paketet, så möjligen på måndag nästa vecka med lite tur då.

Exakt samma for mig.

Permalänk
Medlem

Den som är sugen på ett vitt 3070 så har Komplett 10st i lager.
https://www.komplett.se/product/1175619/datorutrustning/dator...

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415