PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Gött hämtade ut varsitt ps5 till mig och sambon nu;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juarez:

Kom hem till ett ps5 min sambo hämtat ut idag 😍

Skrivet av Hondaxl:

Gött hämtade ut varsitt ps5 till mig och sambon nu;)

Stort grattis er till er båda! Eller stort grattis till er tre kanske är mer lämpligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Alla blev scalpers!
Massa ps5or i andrahandsmarknaden idag!

Och snart kommer CDON beställningarna också.
Hoppas på kraftigt dumpade priser nu när det blir så många i omlopp.
Min är INTE till salu

Permalänk

Bara för mig mitt ps5 standard edition står att den väger 3,5 även fast den är hos PostNord? Ifrån CDON

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (meningslöst trams)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

tror ni vi får amazon innan ny år

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jag köpte min 19:53 från amazon.se och den har inte levererats. Dvs 3 min efter de öppna bokningen den 20/11

Beställde något senare. Enligt dem själva på kundservice så hade konsolerna tagit slut redan vid midnatt, det kröp fram efter en längre argumentation.
Blev helt paff när de sa så och frågade spontant hur de kunde se det när de inte hade insyn i någonting annat jag frågade. Blev lite obekvämt. Otroligt svårt att få någon form av vettig information av dem, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Amazon Frankrike har nu en Playstation till salu. Tredjepartsförsäljare dock.
https://www.amazon.fr/PlayStation-%C3%89dition-Standard-DualS...

Och där försvann den
Permalänk
Medlem

Efter flera samtal med kundtjänst och 2 utskick (första försvann på vägen) är nu min Playstation 5 hemma ! Beställde på release via Elgiganten

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk

Fick hem min PS5 SE från Webhallen under måndagen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldrik:

Efter flera samtal med kundtjänst och 2 utskick (första försvann på vägen) är nu min Playstation 5 hemma ! Beställde på release via Elgiganten

Dem skicka min till Stockholm av misstag så får väl se om den kommer. Problemet är dock att den inte kommer innan jul

Permalänk
Medlem

Hoppet lever! Fick precis kvittot och Klarna-plinget för min DE beställd från MediaMarkt på morgonen den 17/9.

EDIT:...och där dök paketet upp PostNord Appen

Permalänk
Skrivet av Kasse1003:

Bara för mig mitt ps5 standard edition står att den väger 3,5 även fast den är hos PostNord? Ifrån CDON

Min gjorde också det men idag står det 7kg samt även måtten så det var bara någon standard-vikt

Permalänk
Medlem

Jag såg att GAME i Marbella hade PS5or på lager här i Spanien var sugen o köpa en men kom på att jag måste även köpa mig en ny tv för få njuta av det så tänkte att man får ta det en annan dag.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwydon:

Hoppet lever! Fick precis kvittot och Klarna-plinget för min DE beställd från MediaMarkt på morgonen den 17/9.

EDIT:...och där dök paketet upp PostNord Appen

Det är det enda livstecknet man kan få från MediaMarkt. Annars är det total radiosilence. Jag börjar bli konspiratorisk och tror att dom gjort bort sig fullständigt när det kommer till PS5.

Permalänk
Medlem

Mitt ps5 de ifrån mm är också reggat hos postnord samt fått faktura hos klarna. Så någontong är på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Mitt ps5 de ifrån mm är också reggat hos postnord samt fått faktura hos klarna. Så någontong är på gång!

När bokade du från mm? Har inte hört ett skit sen 5 Nov. Så jävla trött på mm.

Permalänk

Hämtade precis upp min PS5 standard edition, stort tack till den som tipsade om CDONs rebruari release! Och även tack till CDON som till skillnad från alla andra leverantörer gissningsvis underskattade sina enheter och skickade februari releasen inte bara 2 månader tidigare men även innan jul

Var: CDON
När: 9/12 kl 21:55
Hämtad: 22/12 kl 11:30 på Södermalm, Stockholm

Lycka till resterande!

Permalänk
Medlem

Fortfarande tystnad från Inet. Verkar som att typ samtliga övriga elkedjor fick leverans nyligen men inte dom. Riktigt kasst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jahhajja:

Beställde något senare. Enligt dem själva på kundservice så hade konsolerna tagit slut redan vid midnatt, det kröp fram efter en längre argumentation.
Blev helt paff när de sa så och frågade spontant hur de kunde se det när de inte hade insyn i någonting annat jag frågade. Blev lite obekvämt. Otroligt svårt att få någon form av vettig information av dem, tyvärr.

Konsolerna låg ju inte ute till försäljning vid midnatt, de öppnade ju för försäljning strax innan kl åtta den 20/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

Konsolerna låg ju inte ute till försäljning vid midnatt, de öppnade ju för försäljning strax innan kl åtta den 20/11

Har en order därifrån som är 19:53 med express helt sjukt tror vissa som beställde senare en mig fick konsoler om jag inte minns fel stod de nånstans i tråden.

Permalänk
Avstängd

Amazon???????????????

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

Konsolerna låg ju inte ute till försäljning vid midnatt, de öppnade ju för försäljning strax innan kl åtta den 20/11

Jag påstår inte att de gjorde det. Det var vad deras svenska kundtjänst hasplade ur sig. Jag var rätt förbannad. Har också beställt med express.

Pratade med dem senast idag och de var precis lika slätstrukna som vanligt. Kommer inte ringa dit igen. Kommer låta beställningen stå kvar men försöka hitta en konsol på annat håll. Snacka om pinsam etablering för amazon när de är sämst i klassen och en så uppenbart underprioriterad region jämfört med andra av deras marknader.

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir något från Amazon i år, kommer avbeställa mitt ps5 om 2 dagar ifall inget händer. Hittills har jag ingen bra erfarenhet kring att beställa på Amazon, även produkter som finns i lager tar hundra år för dem att komma fram har jag erfarit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NorBiz:

Tror inte det blir något från Amazon i år, kommer avbeställa mitt ps5 om 2 dagar ifall inget händer. Hittills har jag ingen bra erfarenhet kring att beställa på Amazon, även produkter som finns i lager tar hundra år för dem att komma fram har jag erfarit.

Amazon var ett misstag att beställa ångrar så mycket att jag inte beställde cdon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwydon:

Hoppet lever! Fick precis kvittot och Klarna-plinget för min DE beställd från MediaMarkt på morgonen den 17/9.

EDIT:...och där dök paketet upp PostNord Appen

Härligt!
Håller tummarna för dig!
Konstigt att du ej fått din redan då du beställde den sjuttonde.

Edit:
Läste på FZ att det DE som du bokat. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

Amazon var ett misstag att beställa ångrar så mycket att jag inte beställde cdon

Jag är med. Tänkte jag har 2 beställningar Dustin ,Amazon. Jag ville inte beställa till februari.

Permalänk
Avstängd

Amazons kundtjänst har säkert ett manus där det står "Vi vet inte"

Permalänk
Medlem

Hämta precis ut min PS5 som jag beställde från CDON. Lycka till ni som inte lyckats få tag på en än.

Permalänk

När fler folk hurrar än surar i den här tråden, då vet man att man kan börja ge sig ut och leta efter PS5 på nätet.