Nu håller jag på att bli tokig. Jag skulle uppgradera från en i7 4790k till ett Ryzen 5 5600x, och iom att jag visste att BIOS inte skulle stödja CPU:n från början så köpte jag ett moderkort med Flashback BIOS-funktion.
Men tror ni att det fungerar? Nä.
Jag har försökt allt som jag kommer på; använt 2 USB-minnen (1 USB2.0 4GB), 3 SD-kort med USB-adapter, alla formaterade till FAT32 med MBR, med PC via CMD och Rufus och något annat som jag inte kommer ihåg vad det heter, och via Mac och Disk Utility.
Har inte haft i något alls i MB när jag försökt flasha BIOS, har väntat över en natt på att det ska bli klart en gång, och Flashback lampan blinkade fortfarande...
Dum som jag är köpte jag också moderkortet från Danmark eftersom jag inte hittade det i lager på Webbhallen/Inet/Komplett.
* Finns det någon snäll själ i Stockholmsområdet som kan tänka sig låna ut / sälja en CPU billigt så jag kan uppdatera mitt j-a BIOS, eller bara se om brädan är helt bränd? Eller komma med tips på vad mer jag kan göra, specifik USB-sticka som fungerat med samma moderkort exempelvis *
Lånar någon ut sin CPU till mig så bjuder jag på en box vin, så länge personen är myndig.
Gott nytt år på er!
EDIT: Efter jag klickat på knappen för Flashback så blinkar den röda dioden ovanför I/O-portarna i några sekunder. Sedan lyser den vita CPU-dioden konstant vid EZ-Debug LED, och den röda dioden vid I/O-portarna fortsätter blinka. Innan jag klickar på Flashback-knappen, men har slått på PSU:n så lyser dioden vid I/O konstant rött.