Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lómáldir:

Hej @Webhallen! Hur lång väntetid kan man förvänta sig på Seasonic Focus GX 850W? Produkten står som "Beställningsvara" (https://www.webhallen.com/se/product/310043-Seasonic-Focus-GX...).

Ingen ETA. Riktigt tråkigt med PSU just nu överlag.

Skrivet av Manboy:

Hej!
Någon uppdatering för oss som beställt denna Strix 3090 White Edition?

Inte mer än det jag uppdaterat på produktsidan sedan sist tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen!

Jag har skickat in en fråga till kundtjänst för ett par veckor sedan, men har ännu inte fått svar så jag provar här istället. Vet ni något om när denna router kommer till ert lager? Lagerstatus för webblagret har varit "50+ på väg" i en månads tid nu.

Permalänk

Hej @webhallen
Jag beställde kylare, chassi, nätaggregat i december. Kylaren och nätaggregatet har varit i lager på min order. Nu gick jag in och kollade så var det gul bock. Jag undrar är det så att jag kommer få vänta ännu längre på nätaggregatet när chassit står i lager?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av CmeC:

Hej @Webhallen!

Jag har skickat in en fråga till kundtjänst för ett par veckor sedan, men har ännu inte fått svar så jag provar här istället. Vet ni något om när denna router kommer till ert lager? Lagerstatus för webblagret har varit "50+ på väg" i en månads tid nu.

Hej!
Vill belysa på det ödmjukaste sättet jag kan att jag ej jobbar på kundtjänst och denna tråden är för datorkomponentsrelateradefrågor. (jag svarar ibland lite för generöst på leveransfrågor som vi egentligen inte svarar på i denna tråd men har jag info nära till hands så är det smidigt). Men jag får även Asus WIFI med mina komponentrapporter och de ska skeppas från Asus denna vecka, så inom ett par veckor ska vi ha dom, de har vart slut innan dess så vitt jag ser.

Skrivet av Spidercat12:

Hej @webhallen
Jag beställde kylare, chassi, nätaggregat i december. Kylaren och nätaggregatet har varit i lager på min order. Nu gick jag in och kollade så var det gul bock. Jag undrar är det så att jag kommer få vänta ännu längre på nätaggregatet när chassit står i lager?

Hej!
Svårt att säga något utan att ha något att gå på tyvärr, bäst att du kontaktar kundtjänst direkt

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej @Webhallen

Väntar fortfarande på en 5800X
Ena dagen säger ni att vi måste reklamera andra dagen säger ni att postnord strular och tredje dagen så kommer den nån vecka..

Status
Skickad/Hämtad 2020-12-15 20:56
?

Mvh

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Uppmaning*

Tråden är till för diskussion och allmänna frågor, inte kundtjänst eller supportärenden!

Skrivet av Webhallen:

Hej, här kan ni ställa frågor eller diskutera allt som faller inom kategorin Datorkomponenter: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/datorkomponenter/

Precis som i de andra butiks- och tillverkartrådarna och forumen är tanken med vår närvaro här INTE att ersätta vår sedvanliga kundtjänst eller service/RMA-avdelning.
Har man ett specifikt ärende, undrar om leveranstiden på sin order, när ens dator kommer tillbaka från reparation etc. är det alltså fortfarande vår vanliga kundtjänst eller våra butiker man ska vända sig till. Dessa når ni här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@webhallen
När kan man förvänta sig att se detta grafikkort åter i lager igen?
https://www.webhallen.com/se/product/313083-Gigabyte-Radeon-R...

Undrar även hur stor "back log" ni har med ärenden? Eller är ni underbemannade, eller både och?
Det är ju nämligen fullkomligt omöjligt att få tag på kundtjänst, jag skickade ett mail på julafton och har fortfarande inte fått svar. Ringde sedan och efter 2h väntetid så skulle en killa kolla på det och inget har hänt på en vecka igen... Borde kräva ränta på dom 1819kr som ni drog för mycket av mig...
Jag ber inte om ett svar i mitt ärende allt jag undrar är varför är de omöjligt att få tag på kundtjänst, är detta vad vi ska räkna med framöver? Handla inte på webhallen om man vill ha någorlunda vettig support?

Är inte arg på dig eller någon annan jag bara undrar och förstår att de i perioder är mkt att göra.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lehto:

@webhallen
När kan man förvänta sig att se detta grafikkort åter i lager igen?
https://www.webhallen.com/se/product/313083-Gigabyte-Radeon-R...

Undrar även hur stor "back log" ni har med ärenden? Eller är ni underbemannade, eller både och?
Det är ju nämligen fullkomligt omöjligt att få tag på kundtjänst, jag skickade ett mail på julafton och har fortfarande inte fått svar. Ringde sedan och efter 2h väntetid så skulle en killa kolla på det och inget har hänt på en vecka igen... Borde kräva ränta på dom 1819kr som ni drog för mycket av mig...
Jag ber inte om ett svar i mitt ärende allt jag undrar är varför är de omöjligt att få tag på kundtjänst, är detta vad vi ska räkna med framöver? Handla inte på webhallen om man vill ha någorlunda vettig support?

Är inte arg på dig eller någon annan jag bara undrar och förstår att de i perioder är mkt att göra.

Hej!
Gällande produkten så råder det brist på grafikkort överlag, även på de som inte är i rampljuset. Så där har jag tyvärr ingen vettig information i dagsläget om när vi får fler av nämnt kort. Kön är dock "endast" 4st så har du en order inne och vi får en leverans så lär du täckas.

Till kundtjänsts försvar så är det 100% överbelastning, de börjar komma ikapp den enorma backlog de har men långa väntetider är fortfarande ett faktum tills de har kommit ikapp. :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tja!
Det får vi inte, men datumet har i detta fall gått efter "shablon"dagar det tar att få hem från den leverantören, så jag räknar med att vi får in leveransen till nästa vecka la in den lite snabbt när jag fick tilldelning under ledigheten därav konstigt datum.

Hej igen, nu står den som inte i lager, och på min sida att ni inte har ett bekräftat datum. Det var ju 50+ på väg med 1-2 dagar beräknat i morse. Vad betyder det för mig som kund?

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Tja, har du någon ytterligare information om när dessa proppar kommer in lager ungefär?
https://www.webhallen.com/se/product/302711-AMD-Ryzen-3-3200G...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såvida du har orders

Chassi = check
PSU = skeppas 24e december till oss, så hos oss början av januari
moderkort = obekräftat fick jag reda på just nu

/Patrik

Jag väntar fortfarande på artikelnummer 302426. Den skulle kommit in på min custom config för några dagar sedan. Nu står 2021-02-28?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Stidt-O:

Hej igen, nu står den som inte i lager, och på min sida att ni inte har ett bekräftat datum. Det var ju 50+ på väg med 1-2 dagar beräknat i morse. Vad betyder det för mig som kund?

De CPU har redan landat och tyvärr var det "fejk"orders i systemet som låg kvar och visade upp sig, så de blev dolda därav försvinnandet.

Skrivet av Shrudder:

@Webhallen
Tja, har du någon ytterligare information om när dessa proppar kommer in lager ungefär?
https://www.webhallen.com/se/product/302711-AMD-Ryzen-3-3200G...

Har inget konkret där förutom runt slutet av månaden

Skrivet av Shakermaker:

Jag väntar fortfarande på artikelnummer 302426. Den skulle kommit in på min custom config för några dagar sedan. Nu står 2021-02-28?

Verkar ha blivit uppskjutet, går bara efter vad jag får i min rapport. 28e är worst case i detta nu, de ska skeppas från Holland den 15e feb.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag väntar fortfarande på artikelnummer 302426. Den skulle kommit in på min custom config för några dagar sedan. Nu står 2021-02-28?

Skrivet av Webhallen:

Har inget konkret där förutom runt slutet av månaden
Verkar ha blivit uppskjutet, går bara efter vad jag får i min rapport. 28e är worst case i detta nu, de ska skeppas från Holland den 15e feb.

/Patrik

Det finns ett i Malmö?

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Youjimbo:

Det finns ett i Malmö?

Gjorde en flytt på den nu, men det är 100+ i kö på denna PSU så ingen garanti att den tilldelas, ordern i fråga är ändå inte komplett även med PSU så inget som kan byggas på studs ändå

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Det finns ett i Malmö?

Skrivet av Webhallen:

Gjorde en flytt på den nu, men det är 100+ i kö på denna PSU så ingen garanti att den tilldelas, ordern i fråga är ändå inte komplett även med PSU så inget som kan byggas på studs ändå

Tack, vi får se om det landar på min order. Är ju bra att säkra upp de komponenter som går i dagens läge.

PSU och CPU kvar att vänta på. Lär ta kanske tre månader för att få denna dator (beställd utan GPU). Komponentbristen är påtaglig när det gäller datorkomponenter.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

GPU och CPU kvar att vänta på. Lär ta kanske tre månader för att få denna dator (beställd utan GPU). Komponentbristen är påtaglig när det gäller datorkomponenter.

Beställde saker på nyårsafton jag, fixade mig till och med en AMD Ryzen 5 5600X beställd 4 kom hem den 11 januari.
Tycker hittills inte de är någon komponentbrist. Tog i å för sig inget super GPU utan en som fanns i lager.

Har allt hemma utom ett chassi vilket jag inte tycker borde vara bristvara lite metall och glas (sakerna är provkörda också så vill ha lådan nu när man till och med kört sakerna).
Ja jo i och för sig AiO-kylare inte hemma men går ju med Wraith Stealth Cooler så länge.

Nu till frågan: Hur är det med
Artikelnr: 292143
Står att de kommer in på fredag 42st hur vet man om man är med på någon av dom 42st så man får hem den snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De CPU har redan landat och tyvärr var det "fejk"orders i systemet som låg kvar och visade upp sig, så de blev dolda därav försvinnandet.
/Patrik

Fejk inkommande orders? Så jag som beställde, med information att 50+ var inkommande inom 2-4 dagar (vid bestälningstillfället) har nu blivit lurad av fejk orders? När kommer nästa batch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaputnik:

Beställde saker på nyårsafton jag, fixade mig till och med en AMD Ryzen 5 5600X beställd 4 kom hem den 11 januari.
Tycker hittills inte de är någon komponentbrist. Tog i å för sig inget super GPU utan en som fanns i lager.

Fast det är ju inte så mycket tyckande, utan fakta. Det är svårt att få tag på bland annat GPU, PSU och CPU. Webhallen verkar exempelvis knappt få ett PSU över 750 watt den närmsta tiden och det har varit brist en längre period nu.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De CPU har redan landat och tyvärr var det "fejk"orders i systemet som låg kvar och visade upp sig, så de blev dolda därav försvinnandet.

Har inget konkret där förutom runt slutet av månaden
Verkar ha blivit uppskjutet, går bara efter vad jag får i min rapport. 28e är worst case i detta nu, de ska skeppas från Holland den 15e feb.

/Patrik

Kan man tänk att andra Corsair nätagg kommer i samma veva där? Eller finns det möjlighet att t.ex. 283618 kanske kommer in tidigare?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sebbor:

Kan man tänk att andra Corsair nätagg kommer i samma veva där? Eller finns det möjlighet att t.ex. 283618 kanske kommer in tidigare?

283618 landar i överflöd idag

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Stidt-O:

Fejk inkommande orders? Så jag som beställde, med information att 50+ var inkommande inom 2-4 dagar (vid bestälningstillfället) har nu blivit lurad av fejk orders? När kommer nästa batch?

Det är inte en fejkorder på så sätt, det är en äkta order vi har i systemet för att veta hur mycket "behov" vi har på order av leverantör så vi kan fylla på det antalet när det sinar. Ett måste för att få allokering. Nästa 5900X batch kommer in i början på februari men volym och när vet vi inte. De 50+ som syntes har vi inte sagt ska täcka hela kön heller.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är inte en fejkorder på så sätt, det är en äkta order vi har i systemet för att veta hur mycket "behov" vi har på order av leverantör så vi kan fylla på det antalet när det sinar. Ett måste för att få allokering. Nästa 5900X batch kommer in i början på februari men volym och när vet vi inte. De 50+ som syntes har vi inte sagt ska täcka hela kön heller.

/Patrik

Okej, det var 5600X som jag beställde. Får väl hålla mig uppdaterad på ordersidan. Men med informationen som fanns när jag beställde så trodde jag att ni hade 50+ påväg in om ca 2-4 dagar. Med den informationen så tolkade jag det som att om jag lägger en nu så får jag en av de 50+ som kom/kommer.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Stidt-O:

Okej, det var 5600X som jag beställde. Får väl hålla mig uppdaterad på ordersidan. Men med informationen som fanns när jag beställde så trodde jag att ni hade 50+ påväg in om ca 2-4 dagar. Med den informationen så tolkade jag det som att om jag lägger en nu så får jag en av de 50+ som kom/kommer.

Ah på 5600X så var det att istället för att rätt rad "drogs" när de inkom så "drogs" det från min "placeholder order" därav diffen. Kön på 5600X är kortare så förstår nu varför du säger att du såg ett datum, 5600X har jag tyvärr inte mer info på heller.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

283618 landar i överflöd idag

Yay! Då blir det ju att bygga ny dator i en snar framtid(nätagget va sista delen som väntades).

Tack för det snabba svaret och ytterliggare tack för all den tid du kägger här för att svara på våra frågor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Fast det är ju inte så mycket tyckande, utan fakta. Det är svårt att få tag på bland annat GPU, PSU och CPU. Webhallen verkar exempelvis knappt få ett PSU över 750 watt den närmsta tiden och det har varit brist en längre period nu.

Jo jag vet att de är fakta därför men trodde ju att om man bestämmer sig för att bygga dator nu att de skulle vara nästa omöjligt.
Men de ända jag har problem att få tag på är ett chassi.

Hade Webhallen nån status för dom?

Permalänk
Viking
Skrivet av Webhallen:

ca 15 januari (pesimistiskt datum) är det beräknat och täcker hela kön!

/Patrik

Hur ser det ut om jag ställer nedanstående fråga igen?
Blev aldrig att jag köpte ett.

Skrivet av Donnerstal:

Hur ser det ut med: https://www.webhallen.com/se/product/292143-Lian-Li-PC-O11-Dy...

Hur lång är kön? Och när förväntas de komma i lager?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Donnerstal:

Hur ser det ut om jag ställer nedanstående fråga igen?
Blev aldrig att jag köpte ett.

Ej landat ännu, order nu lär täckas på håret dock!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@webhallen är det fortfarande oklart när ni får in: 328284 (fractal design meshify 2 vit) och 292138 (Corsair RM850x V2 vit)?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spidercat12:

@webhallen är det fortfarande oklart när ni får in: 328284 (fractal design meshify 2 vit) och 292138 (Corsair RM850x V2 vit)?

PSU har jag inget datum på tyvärr, chassi ser jag ut att ha några få som kommer i början av februari

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!
Gällande produkten så råder det brist på grafikkort överlag, även på de som inte är i rampljuset. Så där har jag tyvärr ingen vettig information i dagsläget om när vi får fler av nämnt kort. Kön är dock "endast" 4st så har du en order inne och vi får en leverans så lär du täckas.

Till kundtjänsts försvar så är det 100% överbelastning, de börjar komma ikapp den enorma backlog de har men långa väntetider är fortfarande ett faktum tills de har kommit ikapp. :/

Hej igen.
Tänkte ställa mig på kö för grafikkortet men nu går det itne att beställa den? Enbart "meddela mig" hur gör man då?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB