Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cyberpunk 2077-utvecklare: "Spelet beräknades färdigt först 2022"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bopp:

Déja vu?

Känns ärligt talat som att varje ord kunde vara riktat direkt mot Cyberpunk.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Har du hittat något sätt i Sverige att köpa in sig? När jag tittat innan så är den inte åtkomlig att köpa här. Var sugen på att äga den innan, än mer efter kraschen.

Den finns på OTC marknaden, "The pink market" Jag har nordnet så den marknaden är inte öppen där. Men öppna en trading plattform någon annanstans i dollar valuta. Så kan du köpa på marknaden, eller ring din plattforms support och kolla ifall du kan göra en special order via telefon. Kan nog funka på Avanza har jag hört.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ni som har spelet, är de inte ett bra spel ändå? Vilket betyg skulle ni ge de? Funderar på inskaffat spelet framöver.

Jag har spelat ca 60-70h och tycker spelat är bra inte kanon men okej

Jag hade inga förväntningar på spelet alls och kan säga att det levererar en okej upplevelse om man gillar att skjuta, lota, sälja och bygga en karaktär med perkpoints mm.
Storyn är än så länge okej inte mer, den går från bra o roliga missions till dåliga ibland och sen några med grym fart o action och sen ibland långa cutscenes som är svåra att hänga med i.

Ja spelet är värt att köpa men förvänta dig inte världens bästa spel men jag har iaf haft kul dem 60-70h jag spelat och ångrar inte köpet. Jag kommer fortsätta spela många tim till

Dock behöver man väl en skaplig dator om det ska flyta men jag har inte stött på några stora problem men då sitter jag på en i9 10850k o ett 3080 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Vad är det du inte förstår? Om de hade lagt fokus på färre plattformar hade de sparat tid och resurser?

CDPR har själva sagt att spelet i stort sätt var klart i Januari och fixat buggar sen dess. De har crunchat i nästan ett år och fortfarande inte fixat alla buggar. Ska man även lämna en två plattformar som säkert står för runt ~30% av alla preorders som är värda runt ~144mil$ så kommer huvuden rulla.

Spelet hade behövt runt 2-3år till av utveckling för att få med knappt hälften av allt de lovat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Fast ja, spel till konsolerna antar man ska fungera till de konsoler de släpps. På PC ser det inte ut så. Varken för mjuk eller hårvara.

Men en del av dealen med konsolerna är att "det bara ska funka". Man ska inte behöva kunna någonting om hårdvara för konsolköpen. Det gäller konsolen, tillbehör och även spelen.
Grejerna är certifierade att fungera tillsammanst utan tjafs och utan kunskaper från användaren om megaflops, bitrates och shaderkonfigurationer.

Det är som du säger. Cyberpunk2077 skulle inte ha släppts på de äldre konsolerna för det fungerar uppenbarligen inte bra nog där. Att det "gnälls" är ju för att spelet ändå släpptes på de plattformarna.
På en plattform som utlovar att det bara fungerar. Funkar det inte så släpps inte spelet här. Och ändå hände just det. Kvalitétskontrollen med hyfsat hög lägstanivå fungerade inte.

Därför blev det en hel del liv om de äldre konsolerna.

Vad som stör mig är att de släppte en riktigt snygg specialversion av XBone X typ i höstas med Cyberpunk branding och förstås med spelet. Vem köper det när de nya konsolerna är så nära? Varför inte en specialversion av de nya istället? Jag förstår inte. Grym specialutgåva var det men vad hjälper det?

https://feber.se/spel/microsoft-slapper-xbox-one-x-med-cyberp...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Vad som stör mig är att de släppte en riktigt snygg specialversion av XBone X typ i höstas med Cyberpunk branding och förstås med spelet. Vem köper det när de nya konsolerna är så nära? Varför inte en specialversion av de nya istället? Jag förstår inte. Grym specialutgåva var det men vad hjälper det?

https://feber.se/spel/microsoft-slapper-xbox-one-x-med-cyberp...

Hehe. Ja det kan man verkligen fråga sig!

Märkligt att sitta med den konsolen - och ett cyberpunk som inte funkar på denna maskin.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sprayarn:

Om du har Avanza eller Nordnet vad jag vet så kan du köpa certifikatet AVA CD Projekt Tracker som följer aktien till en 1ggr hävstång.

Ser ju riktigt lovande ut! Inte handlat med annat än aktier och fonder så blir att kika närmare på Certifikat. Men denna lösning ser rätt bra ut, behöver inte lämna Avanza, även om det hade varit roligare att äga själva aktien förstås. Stort tack för tipset!

Skrivet av Eken:

Den finns på OTC marknaden, "The pink market" Jag har nordnet så den marknaden är inte öppen där. Men öppna en trading plattform någon annanstans i dollar valuta. Så kan du köpa på marknaden, eller ring din plattforms support och kolla ifall du kan göra en special order via telefon. Kan nog funka på Avanza har jag hört.

Mycket intressant även detta, blir nog att titta närmare på med. Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ser ju riktigt lovande ut! Inte handlat med annat än aktier och fonder så blir att kika närmare på Certifikat. Men denna lösning ser rätt bra ut, behöver inte lämna Avanza, även om det hade varit roligare att äga själva aktien förstås. Stort tack för tipset!

Mycket intressant även detta, blir nog att titta närmare på med. Stort tack!

Inga problem! Har dålig koll dock på hur avgifterna osv ser ut då jag själv inte äger men känner några polare som äger. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ni som har spelet, är de inte ett bra spel ändå? Vilket betyg skulle ni ge de? Funderar på inskaffat spelet framöver.

Är uppe i 81 timmar nu och älskar det, har bara stött på en ordentlig bug som hindrade mig från att slutföra en sidequest så väntar med den.

Sen är där självklart en del mindre grejer jag gärna hade sätt ändrats, t ex inventory systemet.
Hade också hellre sett att de behållit tredjeperson perspektivet. Blir inte riktigt samma känsla jämfört med t ex Witcher 3 i dialoger. Gör också att det känns väldigt tråkigt att designa ens karaktär, både utseende och kläder, när man aldrig får se dom.

Utöver det, bra story, härliga röstskådisar, combat mm känns bra. Har inga problem med att rekommendera det till andra
Tråkiga är att det blivit lite av en fluga att gnälla på detta spelet, speciellt då där är andra triple a spel från andra utgivare som är flera gånger värre.
Nåja, klarade No Man's Sky att fixa till sig så ska nog CDPR lyckas med detta också så småningom.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Markusas:

De skulle skitit i PS4/Xbox one och bara satsat på PC och next gen. Alternativt även ned till PS4 Pro/Xbox One X

Håller med, Jaguarprollen i PS4 PRO och Xbox X var redan förlegad när PS4's och Xbox 1 släpptes..

Svårt att få ett sådant tungt spel som detta att fungera på en cpu som är svagare än en Core 2 Quad från 2007..

Men allt handlar om cash..

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

CDPR har själva sagt att spelet i stort sätt var klart i Januari och fixat buggar sen dess. De har crunchat i nästan ett år och fortfarande inte fixat alla buggar. Ska man även lämna en två plattformar som säkert står för runt ~30% av alla preorders som är värda runt ~144mil$ så kommer huvuden rulla.

Spelet hade behövt runt 2-3år till av utveckling för att få med knappt hälften av allt de lovat.

De hade ju kunnat porta det till de gamla konsolerna senare och således kört det tidsexlusivt till hårdvara som faktiskt kan köra spelet hyfsat. De flesta som spelar det på PC verkar vara nöjda.
Personligen kommer jag göra som jag oftast gör med spel och vänta på GOTY.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bopp:

Haha, det där kunde stått i en recension av det första The Witcher med anledning av den kvinnosyn CDPR levererade i det spelet.

Från FZ:s recension av The Witcher:
"Jag vill verkligen försöka gilla The Witcher. CD Projekt har gjort ett nobelt försök att skapa något stort men de faller ganska tidigt - och väldigt djupt. Buggarna är många, mycket saknas än, produkten är ofärdig och en multiplayerfunktion saknas helt. Porren är också ett stort minus - varför inte istället lägga tiden på att skapa ett bättre spel...?"

Déja vu?

Men ändå anser de det vara generationens spel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ni som har spelet, är de inte ett bra spel ändå? Vilket betyg skulle ni ge de? Funderar på inskaffat spelet framöver.

Köpte det i slutet på förra veckan och har nog spenderat större delen av den gångna helgen i Night City. Jag hade inga skyhöga förväntningar, gillar förvisso RPGer och har spelat mycket från Bethesda men tänkte att det här blir nog ett kul spel iallafall. Hittills har det varit en helt fantastisk upplevelse, vart länge sen jag blivit riktigt imponerad av singleplayer men både visuellt och storymässigt tycker jag det här har varit en fullträff. Vad gäller combat tycker jag väl det är okej, finns väldigt många sätt att ta sig an fiender på vilket gör att man kan spela igenom det på sitt eget sätt eller spela om igen med en ny strategi. Implants man kan skaffa med vapen (exempelvis Mantis Blades) är hur jävla coolt som helst dock och många av animationerna är riktigt snyggt gjorda.

Nu har jag nog en hel del kvar att göra, har vandrat bort mig i diverse sidequests osv men det känns faktiskt som jag spelar ett annat spel än andra som spyr galla över det här. På patch 1.06 har jag stött på väldigt lite buggar och inte en enda som faktiskt har varit gamebreaking. Saker som att Silverhand lämnar flygande cigaretter i luften eller att falldamage kan vara inkonsekvent är inte ett särskilt stort problem enligt mig. Antingen har jag haft en oändlig mängd tur eller så pratar många fortfarande om sin launch day experience vilket förmodligen var något annat. Lågpunkten eller vad man ska säga so far är väl bilarna. Å andra sidan har jag inte fått för mig att det skulle vara Forza utan en RPG så kan jag ta mig från punkt A till B så räcker det för mig.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Lägger in i kalendern 1/1 2022: Köp CB2077

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av firstofmay:

Köpte det i slutet på förra veckan och har nog spenderat större delen av den gångna helgen i Night City. Jag hade inga skyhöga förväntningar, gillar förvisso RPGer och har spelat mycket från Bethesda men tänkte att det här blir nog ett kul spel iallafall. Hittills har det varit en helt fantastisk upplevelse, vart länge sen jag blivit riktigt imponerad av singleplayer men både visuellt och storymässigt tycker jag det här har varit en fullträff. Vad gäller combat tycker jag väl det är okej, finns väldigt många sätt att ta sig an fiender på vilket gör att man kan spela igenom det på sitt eget sätt eller spela om igen med en ny strategi. Implants man kan skaffa med vapen (exempelvis Mantis Blades) är hur jävla coolt som helst dock och många av animationerna är riktigt snyggt gjorda.

Nu har jag nog en hel del kvar att göra, har vandrat bort mig i diverse sidequests osv men det känns faktiskt som jag spelar ett annat spel än andra som spyr galla över det här. På patch 1.06 har jag stött på väldigt lite buggar och inte en enda som faktiskt har varit gamebreaking. Saker som att Silverhand lämnar flygande cigaretter i luften eller att falldamage kan vara inkonsekvent är inte ett särskilt stort problem enligt mig. Antingen har jag haft en oändlig mängd tur eller så pratar många fortfarande om sin launch day experience vilket förmodligen var något annat. Lågpunkten eller vad man ska säga so far är väl bilarna. Å andra sidan har jag inte fått för mig att det skulle vara Forza utan en RPG så kan jag ta mig från punkt A till B så räcker det för mig.

Generellt sett delar jag din upplevelse. Jag tycker spelet är gött på flera sätt. Väldigt snyggt, jag har kul och världen är intressant porträtterad. Jag ångrar inte mitt köp.
Har säkert 90 timmar i spelet. Kan nog köra klart nu, men jag vill pilla mer med sidequests fortfarande.

Men det är också ofärdigt på några fronter. Inventory/gear är helt brutet längre in i spelet.
Stats som skrivs ut blir fel. Både character stats och även item stats.
En del stats fungerar inte alls. Decreased damage from falling är exempelvis hittepå-stat som inte gör något.
Crit chance adderas på varje mod så 3 mods med 15% increadsed crit chance gör att det står att at varje mod har 45% increadsed crit chance - var. Och sedan får man ingen ökad crit chance alls när man väl sätter på sig denna item.
Samma grej för armor, crit hit damage vad jag märkt.
Increased armor buggar ur helt också. Disassemble grejer visar olika värden för samma pryl om man klickar på dem igen och igen. Man kan rolla fram olika stats på items/vapen vid crafting INNAN man gör själva craftingen.
En del items man uppgraderar skapar kopior i ens inventory. En del items väger, och man kan aldrig plocka dem ur sin inventory. Inte sälja eller förstöra dem. And so on.
Spelet säger att man ska kunna kolla sin stash som finns i lägenheten även från sin bils bagage.
Spelet upplyser om att de sitter ihop, men det stämmer inte. Inget från bagageluckan kan visas i ens hemmastash.
Alltså inte för att lägenheten är så viktig. Tvärt om är den ganska menlös. Men ändå.
Inventoryt är kvar i tidig beta. Det störde mig inte de första 40-50 timmarna. Nu är jag inte helt nöjd däremot.
Det här är grejer jag snubblat på själv - inget jag sökt upp online.

Så mitt råd när andra frågar om det är köpvärt är nej. Har man kunnat vänta tills nu så var det inte bråttom att slänga sig över spelet första dagen. Då hade man ju gjort det ;). Jag tyckte det var värt det. Men kan man vänta tills nu så kan man säkert lika gärna vänta 3-4 månader till. Spelet behöver byggas klart på en del områden.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur management och publishers etc. fortsätter att göra så dumma misstag hela tiden... Om det bara handlar om pengar, borde de väll inse att de tjänar mer i längden om de ser till att släppa riktigt bra spel.

Cyberpunk är inte helt katastrof för mig, det har ändå varit ganska roligt att spela, men man känner att det har varit mycket content som har slopats för att försöka få ut spelet så tidigt som möjligt, och en del saker som t.ex. polisen i spelet, har det kommit ut att de bara hade tid att slänga ihop något precis innan launch.

De var tvunga att släppa på Xbox One och PS4 i-och-med att de nya konsollerna precis kommit ut, och det är svårt att få tag på dem, men om de bara hade väntat tills i-alla-fall Q4 2021, så hade de kunnat slopa Xbox One och PS4 helt och bara lägga all tid på att göra klart spelet och optimera för den högre prestandan. Ingen som kan klaga på att det bara fungerar på nya konsoller om det kommer ut 1+ år efter deras launch.

Istället, så undrar man nu om de ens kommer kunna återhämta sig? Cyberpunk kommer aldrig bli en stor succé även om de förbättrar det under året. Ska de fortsätta sen med ett lika stort projekt, när det finns så mycket konflikter i företaget? Många som kommer lämna, om de inte redan har gjort det, och jag kommer inte lita på dem om de inte åtminstånde gör lite ändringar i organisationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ni som har spelet, är de inte ett bra spel ändå? Vilket betyg skulle ni ge de? Funderar på inskaffat spelet framöver.

Ligger på runt 100 spelade timmar. Spelar på PC, i7-6700k + 2080S
Väldigt lite problem överlag, har inte stött på en enda bugg som varit så allvarlig att det brutit min immersion.

Positivt:
Main story + sides
Gameplay
Världen designmässigt
Grafiken

Negativt:
AI. Det mesta borde göras om från början där. (Jag accepterar fiendens AI i combat och när man smyger runt)
Fordon. Finns för få av dom, samt att man inte kan bygga om dom på något sätt är en stort misstag att inte ha med.
Köregenskaperna borde kunna finslipas en hel del.
Dålig customization på din karaktär, du kan inte ens byta frisyr efter du gjort din karaktär?!
Brist på saker att slänga pengar på senare i spelet.

Jag har i alla fall haft en väldigt trevlig upplevelse! 77/100!

Permalänk
Medlem

Tror problemet de hade var att vi är precis i ett skifte av konsoler. och de är "nära" slutet på ett extremt långt projekt. om de missar ps4 / xbone så går de miste om en väldigt stor spelarbas. Det var nog därför den pressades in nu.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ni som har spelet, är de inte ett bra spel ändå? Vilket betyg skulle ni ge de? Funderar på inskaffat spelet framöver.

Jag har spelat det i ungefär 60 timmar och är i stort sett klar med spelet, inte många sidouppdrag kvar och har bara sista huvuduppdraget kvar, ger det nog 7/10.

Permalänk
Medlem

Spelet är ju helt galet snyggt i 1440/4K, men jag vet inte.. sååå mycket snyggare än Doom Eternal är det knappast och där har jag snarare 200 fps än 80.
Doom är visserligen inte alls lika snyggt på nära håll, så jag tänker att spelets prestandaproblem är knutet till skalning av detaljrikedom eller nått sånt.

Jag har spelat två omgångar och har kommit upp i ca 100 h. Det är ju helt galet vad mycket det finns att utforska..!

Storyn är rätt bra. De flesta quests går att kämpa sig igenom utan att det är galet tråkigt.

I början spelade jag huvudsakligen som Solo, för att i andra omgången köra mer på stealth och nästa omgång blir det nog en Netrunner.
Det tog en 25 h att lära sig spelet.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Ledningen, inte utvecklarna.

I vilket fall så håller jag delvis med att det är bra att marknaden och börsen röstar med plånboken, dock tråkigt för de faktiska utvecklarna som jobbat hårt på spelet och straffas av usla beslut som de själva inte haft någon del i.

Utvecklarna = CDPR är det bolag som är ansvarig för utvecklingen, tror inte någon sitter och pekar ut enstaka anställda.

Ska man tycka synd om någon utvecklare så måste det ju vara de som jobbar med Star Citizen, snacka om att börja på nytt innan några fåtal procent av senaste milstolpen är avklarad.

De om några borde få skit, de kör ju full alpha test med pengar som folk redan har betalat, kommer säkert sluta som historiens största crowdfunding scam.

Cyberpunk var iallafall mitt sämsta köp förra året, köper heller inga spel längre som inte recenserats av unbiased folk till skillnad mot t.ex. FZ.se, pinsamt att se full pott på ett så ofärdigt och buggigt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Spelet är ju helt galet snyggt i 1440/4K, men jag vet inte.. sååå mycket snyggare än Doom Eternal är det knappast och där har jag snarare 200 fps än 80.
Doom är visserligen inte alls lika snyggt på nära håll, så jag tänker att spelets prestandaproblem är knutet till skalning av detaljrikedom eller nått sånt.

Du kommer alltid få lägre fps i en öppen spelvärld där massor av grejer pågår i bakgrunden och mängder av olika data streamas beroende på vilket håll man går åt, än ett spel som är indelat i banor. Det är inte riktigt en rättvis jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Du kommer alltid få lägre fps i en öppen spelvärld där massor av grejer pågår i bakgrunden och mängder av olika data streamas beroende på vilket håll man går åt, än ett spel som är indelat i banor. Det är inte riktigt en rättvis jämförelse.

En mer rättvis jämförelse skulle väl vara Rdr2.
Satan vad det spelet kräver sin hårdvara i 4k med maxade inställningar. Vilket jag själv ser som ett stort plus.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Du kommer alltid få lägre fps i en öppen spelvärld där massor av grejer pågår i bakgrunden och mängder av olika data streamas beroende på vilket håll man går åt, än ett spel som är indelat i banor. Det är inte riktigt en rättvis jämförelse.

Nä så är det kanske. Jag märker att frameraten droppar hårt inne i staden då CPU verkar flaska. Det är en helt annan upplevelse inne i mer slutna miljöer.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Låter ju nästan som de implementerat en näst intill perfekt variant av denna välrenommerade utvecklingsprocess http://www.lafable.com/

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem

Denna video säger allt https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZo:

Låter ju nästan som de implementerat en näst intill perfekt variant av denna välrenommerade utvecklingsprocess http://www.lafable.com/

Fantastisk, den får jag ta med och dela på jobbet

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Ni som säger att jag är nöjd, spelet är bra, jag har spelat si och så många timmar. Tänker ni inte, "hur bra hade spelet varit om detta inte skyndat fram?".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Alternativt även ned till PS4 Pro/Xbox One X

Det hade de aldrig fått göra.

Dessutom hade det hjälpt föga, det är slö CPU och HDD som ger svårigheterna här.

Men ja, de borde nu till jul enbart koncentrerat sig på PC verren. Med SSD som minimun krav.

Så hade de kunnat tagit last-gen konsoler och potatis PC till våren eller så. Och därefter next-gen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

det är rätt åt de att deras aktie har krashat helt och hållet och i det här fallet lär inte det ens var värt någonting när bolaget är delistat från börsen. Är utvecklarna giriga små grisar, så får de smuts och inte mat.

Vet inte riktigt vad du baserar det på? Priset tog en hit ja, ~30% är mycket men krashat har de ju verkligen inte. Det är 30% som de fick i build up inför spelets release som sedan försvann, men bara i mars 2020 låg de på samma värde. Vidare så är ju CD Project inte enbart en speltillverkare, de har ju även en ganska framgångsrik distrobutionsplattform, värderingen på CD Project ligger i linje med Ubisoft så nej de lär inte delistas eller gå under.

Kostade det mer än det smaka att pressa fram utveckligen för att troligen leva upp till vissa avtal och i hoppet på att tjäna lite extra? Ja garanterat. Är det döden för företaget? Det har jag mycket svårt att tro.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood