Samsung lanserar 870 EVO – SSD i rimlig prisnivå över SATA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

M.2 SATA är väl ändå ganska så svala, jag slängde in 6st 1TB i min NAS förra veckan, varav 2st är cache

M.2 SATA och M.2 nvme är inte samma sak, nvme blir varmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

M.2 SATA och M.2 nvme är inte samma sak, nvme blir varmare.

no shit att att det inte är samma, men din kommentar sa bara M.2 vilket innefattar båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

no shit att att det inte är samma, men din kommentar sa bara M.2 vilket innefattar båda

Ja, det är sant. Trodde att många använder nvme istället för Sata, så skriv inte med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

i några månader till innan pci-e 4 ersätts med pci-e 5 menar du då? men detta är en sata disk som duger för det mesta. Har själv bara nvme diskar i speldatorn men i min server har jag en hög sata ssd er & mekaniska hd finns fortfarande användningsområden för sata ssd er men dessa är på tok för dyra för vad de ger.

Det är oklart vad du vill med den här kommentaren. Du kanske missade frågeställningen i slutet av artikeln:
"Är en SATA-ansluten SSD till lågt pris av intresse för dig, eller är råprestanda med PCI Express 4.0 och stor lagringsvolym till vilket pris som helst det enda som gäller?"

Jag svarar på frågeställningen, vad du tycker om saken är mindre viktigt för mig; jag har redan en uppenbar åsikt. Har du uppsåt att jag skall ändra mig?

Må väl.
- Mansion